Sånn er det bare
Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra
pølse hadde du neppe fått :-) men je stikker innom en dag ja
Som AJ skrev så var jeg innom en tur idag. Kjørte Sandvika-Sundvollen-Klekken oppover. Tilbaketuren slo AJ følge til Jevnaker, derfra kjørte jeg Klekken og tok av ved Norderhov kirke og til Hokksund-Vestfossen-Eidsfoss-Sande og E18 tilbake til Sandvika. Stoppet på Eisfoss kl 1930 og skiftet til forete hansker og tok på en genser og balaklava. Var hjemme femti minutter senere.
Ble forbikjørt av to sykler et stykke før Hokksund. Litt senere så jeg at de sto på venstre side av veien og pratet. Rett bortenfor var det fartskontroll, og litt senere kjørte de forbi en gang til. Ved Hokksund sto de på en bensinstasjon og jeg svingte innom og slo av en prat. De fortalte at de hadde hatt flaks for like før kontrollen hadde en politibil svingt ut på veien foran dem og de slakket jo farten da slik at de ikke ble tatt i kontrollen.
Ble forbikjørt av to sykler et stykke før Hokksund. Litt senere så jeg at de sto på venstre side av veien og pratet. Rett bortenfor var det fartskontroll, og litt senere kjørte de forbi en gang til. Ved Hokksund sto de på en bensinstasjon og jeg svingte innom og slo av en prat. De fortalte at de hadde hatt flaks for like før kontrollen hadde en politibil svingt ut på veien foran dem og de slakket jo farten da slik at de ikke ble tatt i kontrollen.
Sist redigert av Gammelgutt den 10 apr 2010, 22:14, redigert 1 gang totalt.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Lånte en CB900 i dag... Artig.. :)

En fin tur rundt i Vestfold i strålende vær.. Da har jeg fått stilt den verste kjørekløa for en stund :)

En fin tur rundt i Vestfold i strålende vær.. Da har jeg fått stilt den verste kjørekløa for en stund :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jevnaker, Gammelgutt, Jevnaker...Gammelgutt skrev:Tilbaketuren slo AJ følge til Ringsaker,
Ringsaker får bli en annen gang

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Blir vel MC igjen på deg snart, vel...cheron skrev:Lånte en CB900 i dag... Artig.. :)

Snøfreser og slikt kan være morsomt, men ingenting slår MC når alt kommer til alt... :-)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Godtvoksen skrev:I dag våknet jeg opp til et strålende vårvær, og nydelig fuglesang. Jeg kjente det kriblet i magen - i dag måtte det bli en ny MC-tur. Joda, det er "konemas" her i huset også - om alt som må ordnes rundt hus og i hage før sommeren - men skitt au!!!
I dag måtte jeg på tur. Jeg har da ikke kjøpt meg MC, for at den skal stå parkert på gårdsplassen når det er silkeføre for MC.
Det er ikke lengden som teller, leste jeg et sted her på forumet. OK, i dag tok jeg turen til Farsundresort for å ta noen bilder med tanke på det planlagte MC-treffet.
Så det ble en MC-tur i strålende vær på ca 9 mil
Fantastiske bilder GV....

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Ahhh stor stas her nå...leser om turer, ser på bilder, forumfolk treffes og avtaler treff....detta er moro og givende å få være en del av! 

Jeg får sende en takk tilbake - måtte jo følge opp din inspirasjon i går. Du vekket opp fotografen i meg, og MC + foto er jo helt topp. En legger merke til naturmotivene lettere en når en sitter i bil. En må bare ta seg tid. Det ergrer meg fortsatt at jeg ikke har funnet en grei plass for kamerastativet (72 cm sammenslått). Da hadde kvaliteten på bildene blitt noe bedre...Globe skrev:
Fantastiske bilder GV....![]()
...virkelig bra!!... :=D> :=D> Takk for at du deler!
Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalsjøen ca 80km herlig å være i gang igjen
Sist redigert av Tyr`n den 11 apr 2010, 10:01, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Rundt Hurdalsjøen er en flott turTyr`n skrev:Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalskjøen ca 80km herlig å vere i gang igjen

Blir været bra i morgen er det slett ikke utenkelig at jeg tar en tur i akkurat det området :-)

Ja det er en fin tur . det blir kjempe fint vær i dagAJ skrev:Rundt Hurdalsjøen er en flott turTyr`n skrev:Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalskjøen ca 80km herlig å vere i gang igjen![]()
Blir været bra i morgen er det slett ikke utenkelig at jeg tar en tur i akkurat det området :-)
Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg
. Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.

Gammelgutt skrev:Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg. Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.
](./images/smilies/grrr.gif)
Du er ikke alene som ikke kommer av sted, nei....
sitter på jobb og vansmekter - drømmevær å kjøre lang - lang tur i - skitt
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sitter på jobb jeg også... men fikk nå stjelt meg en liten tur her. Det var masse sykler ute å kjørte! Sto en stund på Shell på Skollenborg å bare så alle syklene suse forbi
Jeg ble jo heeeeeelt kjøre-litt-lengre-tur-syk
Så... jeg kjørte da fra Skollenborg, gjennom Kongsberg sentrum og E134 mot Drammen, men kjørte av første avkjørsel ned mot Darbu og tilbake opp til Skollenborg og så tilbake på jobb... *sukk* Litt godt var det da

Så... jeg kjørte da fra Skollenborg, gjennom Kongsberg sentrum og E134 mot Drammen, men kjørte av første avkjørsel ned mot Darbu og tilbake opp til Skollenborg og så tilbake på jobb... *sukk* Litt godt var det da

Det er det samme for skylda hvem som har den...
Dexter skrev:Sitter på jobb jeg også... men fikk nå stjelt meg en liten tur her. Det var masse sykler ute å kjørte! Sto en stund på Shell på Skollenborg å bare så alle syklene suse forbiJeg ble jo heeeeeelt kjøre-litt-lengre-tur-syk
![]()
Hadde en lite pølsetur jeg og - traff på et par som hadde hatt dagen på salen rundt om og ble litt misunnelig kan man si - traff jo på noen småtroll jeg kjenner veldig godt også :-) det alltid moro det - så nå er det på an igjen....
Ikke på meg hellerGammelgutt skrev:Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg. Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.

Sjefen hadde våroppdrag til meg rundt huset - så her ble det rydding av have, beskjæring av plommetre mv. Slik er det når en ikke er egen sjef i huset...

- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Det ble en liten tur ut for å spise vaffel og drikke kaffe hos Roy på Smia MC. Helt naturlig når man bor i Larvik og valgt rute går via Hvittingfoss... Deilig, var det!!!!!! Både vaflene og turen.
Hilsen Eva/Évike og Knut Morten
Lågendalen, Vestfold
Hilsen Eva/Évike og Knut Morten
Lågendalen, Vestfold
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ble en liten runde i finværet i dag. Reiste avgårde til gamle hjemtrakter på Romerike (Fet og Sørum, litt ublåsningsertappe på E-6'en og deretter hjem igjen på rv. 35 fra Gardermoen), tilsammen sånn ca. et par hundre km.
Møtte mange sykler i dag :-)
Endelig er våren kommet
Her noen bilder i mer eller mindre tilfeldig rekkefølge og tilfeldige motiver...:

Liten stopp på Harestua Kro på gml. rv. 4 hvor det også var flere andre som hadde tatt en liten pause. Flott sted å ta pause fra kjøringen

Varierende vegstandard... her fra Gamleveien i Nittedal...

Her et bilde fra den artigste strekningen på Gamleveien! Er mye brattere enn bildet gir inntrykk av. I det hele tatt er Gamleveien en morsom MC-vei, som ikke så mange vet om, virker det som...

Om man velger å ikke kjøre ut på rv. 4 ved Glømmi Sport i Nittedal, men heller svinge av til venstre havner man etter hvert inn på denne grusveien og ender til slutt opp ved Nittedal kirke som ligger ved veien mot Skedsmokorset, evt. om man tar av og fortsetter den svingete veien mot Hellerrudsletta. Morsom vei det også

Og dermed var årets lengste tur så langt unnagjort
Møtte mange sykler i dag :-)
Endelig er våren kommet

Her noen bilder i mer eller mindre tilfeldig rekkefølge og tilfeldige motiver...:

Liten stopp på Harestua Kro på gml. rv. 4 hvor det også var flere andre som hadde tatt en liten pause. Flott sted å ta pause fra kjøringen

Her et bilde fra den artigste strekningen på Gamleveien! Er mye brattere enn bildet gir inntrykk av. I det hele tatt er Gamleveien en morsom MC-vei, som ikke så mange vet om, virker det som...

Om man velger å ikke kjøre ut på rv. 4 ved Glømmi Sport i Nittedal, men heller svinge av til venstre havner man etter hvert inn på denne grusveien og ender til slutt opp ved Nittedal kirke som ligger ved veien mot Skedsmokorset, evt. om man tar av og fortsetter den svingete veien mot Hellerrudsletta. Morsom vei det også

Og dermed var årets lengste tur så langt unnagjort

- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Flotte bilder AJ :)
Var selv på tur og dag og gjorde unna 250km, i dag har jeg kost meg skikkelig mye.
Møtte mange sykler og været var helt topp, ble lite bilder da jeg glemmer og ta med meg kameraet
Kjørte nordsjøvegen fra stavanger og ned til egersund, dette er vell RV44 og er en kjempe tur, det blåste lite og været var kjempe flott.
Når jeg var kommet til egersund gikk turen ett lite stykke på E39 opp til BUE så videre innover til undheim og opp til Ålgård. Fantastiske svingete veier med lite trafikk.
Da ligger km-telleren på rundt 850km i år :-)
Gleder meg til og få kjørt mer!

Kenneth
Var selv på tur og dag og gjorde unna 250km, i dag har jeg kost meg skikkelig mye.
Møtte mange sykler og været var helt topp, ble lite bilder da jeg glemmer og ta med meg kameraet

Kjørte nordsjøvegen fra stavanger og ned til egersund, dette er vell RV44 og er en kjempe tur, det blåste lite og været var kjempe flott.
Når jeg var kommet til egersund gikk turen ett lite stykke på E39 opp til BUE så videre innover til undheim og opp til Ålgård. Fantastiske svingete veier med lite trafikk.
Da ligger km-telleren på rundt 850km i år :-)
Gleder meg til og få kjørt mer!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Har fått boltra meg litt i dag jeg også, ble vel sånn ca. 30 mil i nedre Buskerud og Vestfold.
Det var mange tohjulinger på veiene, nesten sånn at jeg ble sliten i venstre arm, hehe.
Det var mange tohjulinger på veiene, nesten sånn at jeg ble sliten i venstre arm, hehe.
Veien er viktigere enn målet.
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Henta sykkelen på fredag, og helga har gått med til å montere miniblinkers, LeoVince slipon, og litt enkel polering/støvtørking.
Har også fått tid til 11 mil med småturer. :-)
Sesongen er i gang! :-D
Har også fått tid til 11 mil med småturer. :-)
Sesongen er i gang! :-D
Veldig beskrivende bilder fra en fin tur. Bildet av sprekken i asfalten minner om at det må være et mareritt og møte på i en sving...AJ skrev: Møtte mange sykler i dag :-)
Endelig er våren kommet![]()
15 mil til Stavanger i dag tidlig - ble så kaldt på tærne og litt kjølig ellers og. Når jeg kom til Jæderfabrikken på Ålgår med termometer på taket så fikk jeg grunnen, 3 grader og da var klokka 0830 så det har vel vært +/- 0 og under hele veien. Runaskaret var helt hvitt----
Ser frem til hjemturen i ettermiddag for da er det 15 - 20 grader høyere temp - that makes the difference, trur eg...

Ser frem til hjemturen i ettermiddag for da er det 15 - 20 grader høyere temp - that makes the difference, trur eg...

- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
I Går var jeg og min nye venn Mecki på tur vi kjørte fra Sætre rundt vet Tofte og kom til slutt opp til Klokkerstua hvor vi stoppet å kjøpte pølse og is på shell, videre gikk turen fra Klokkerstua til Hyggen over til Spikkestad hvor jeg satte kursen tilbake til Sætre, jeg hadde det hvertfall kjempe gøy og turen var fantastisk. Håper på mange flere av disse turene. Veien var så som så enkelte steder en del sprekker og dårlig lappverk.
Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000