Veg(U)vesenet - olje og oljegrus - argh!
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Veg(U)vesenet - olje og oljegrus - argh!
Kjørte Dokka-Gjøvik,de siste kilometrene mot Gjøvik minner om et jordskjelvområde.... 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Veg(U)vesenet - olje og oljegrus - argh!
Sendte en purring forrige uke til Vegvesenet, da jeg ikke fikk noen svar ifjor.
Fikk nå et svar med følgende innhold av interesse:
Mine spm ift pkt 1 og 2 nedenfor er
1) Om Vegvesenet ville varsle (ved skilting og på vegmeldingssidene) eller i det minste kjenne til hvor "snabelbilen" befinner seg (dvs tlf 175)
2) Om de ville reasfaltere hovedveiene fra Røyken til Asker som i en årrekke bare har blitt lappet og lappet uten å bli bedre
Fikk nå et svar med følgende innhold av interesse:
Mine spm ift pkt 1 og 2 nedenfor er
1) Om Vegvesenet ville varsle (ved skilting og på vegmeldingssidene) eller i det minste kjenne til hvor "snabelbilen" befinner seg (dvs tlf 175)
2) Om de ville reasfaltere hovedveiene fra Røyken til Asker som i en årrekke bare har blitt lappet og lappet uten å bli bedre
Personling synes jeg vel svaret på pkt 1 er betenkelig ettersom det overlater ansvaret igjen helt og holdent til underleverandøren uten at vi som trafikanter har noen måte å sjekke hvor bilen/oljegrusen befinner seg...Beklager at du ikke tidlgere har fått svar på denne.
Dekkestandarden i Buskerud er for dårlig. Tilgjengelige dekkemidler må styres mot de punkter/strekninger som er verst. 7,3 % av all vegtrafikk i Norge går på Buskerud-vegene.
Stort vedlikeholdsetterslep/forfall på bla. asfaltdekkene gjør det nødvendig å bruke en del reprasjonsteknikker - bla- en såkalt "lappekanon" som både kan lappe hull og forsegle langsgående sprekker.
Resultatet etter lapping med "lappekanon" på fv165 og fv167 i 2010 ble ikke så bra som det burde bli. Vi tok derfor opp med driftsentreprenøren. Foran årets lappeseng blir det spesiell opplæring av operatørene med tanke på å få riktig kvalitet på arbeidet.
1. Utgangspunkt er lapping med "lappekanon" å anse som bevegelige arbeid og tas vare på med varslingsplan knyttet til kjøretøyet. Det inngår i operasjonen at overflaten skal feies for løs pukk før man kjører videre etter en lapping. Nøkkelen til et bedre resultat bør ligger i opplæring - men vi vil naturligvis følge med på hvordan dette går i år slik at vi ikke opplever dårlig resultat også i år.
2. Vi har 2010 startet opp forarbeid for reasfaltering fv167, vil bli vidreført i år og avsluttet med nytt dekke. Vi har ikke økonomiske rammer som muliggjør dekkearbeider på fv165 i år.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#