Deler til Seca 750
- Svein
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 aug 2010, 20:48
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300
- Bosted: Tromsdalen
Re: Deler til Seca 750
Det havner vel på fyllinga etterhvert.Fullt mulig å bruke noe av dette.
SLJ
SLJ
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Seca 750
Hvis det er 4 til 2, så er det meget interessant for meg... Hva er frakt ned til Oslo på noe sånt?Svein skrev:Det havner vel på fyllinga etterhvert.Fullt mulig å bruke noe av dette.
SLJ
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Svein
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 aug 2010, 20:48
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300
- Bosted: Tromsdalen
Re: Deler til Seca 750
Har ikke ennå fått meg nytt anlegg.Du hører fra meg når jeg har fått nytt.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Seca 750
I mellomtiden har jeg fått ordna nye rør, hehe...
Men jeg anbefaler at du selger det på Ebay fremfor å kaste, ettersom du kan tjene inn en liten del av det du brukte på nytt sett... Det er ikke mange originale deler igjen på disse syklene, og den originale eksosen er av ganske høy kvalitet i forhold til mye som er å finne idag.
Men jeg anbefaler at du selger det på Ebay fremfor å kaste, ettersom du kan tjene inn en liten del av det du brukte på nytt sett... Det er ikke mange originale deler igjen på disse syklene, og den originale eksosen er av ganske høy kvalitet i forhold til mye som er å finne idag.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
-
- Innlegg: 349
- Registrert: 03 nov 2009, 23:49
- Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
- Bosted: Lardal, Vestfold
- Kontakt:
Re: Deler til Seca 750
Yamaha XJ750 delesykkel til salgs på finn.no
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24872283" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24872283" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Seca 750
I hælv.... Håper ikke ungen på bildet følger med, jeg har ikke tid og energi til en sånn en
Men Seca'n var interresant...

Men Seca'n var interresant...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Deler til Seca 750
hei jon!kijons skrev:Hei hei
Har anskaffet meg en Yamaha xj 750 seca, der jeg trenger noen deler, men det ser jo ut som om de er umulig å finne?
Til dere alle....vet dere hvor jeg kan finne et komplett speedometer eller en bremseskive foran i første omgang?
På forhånd takk for hjelpen.
ps......Til dere som har en slik sykkel......ser at det sitter en liten hvit "beholder" under styret på sykkelen (høyre side) som er tom, hva kan det være for no`?
mvh
Jon
den beholderen du refferer til er for bremeveske... veldig viktig å få fylt den... mulig du må lufte bremsene for å få ut mulig luft i systemet... luft komprimeres, men ikke veske... dette kan gjøre at du ikke får bremset i det hele tatt...
når det gjelder deler, så er e-bay et godt alternativ...
har brukt mye tid på google for å finne deler, men det begynner å bli dårlig... gammel sykkeøl vet du... he he..
skaffet meg en -84 mod med lav km... men den hadde stått ute i masse år desverre...
men det er klart potensiale i den...
min første sykker foressten...
Re: Deler til Seca 750
hei folkens...
link til instrumenter... http://www.netbike.no/shopdisplayproduc ... strumenter" onclick="window.open(this.href);return false;
vurderer cafè-racer stil på min seca... å da blir det gamle "dash"-bordet for mye...
link til instrumenter... http://www.netbike.no/shopdisplayproduc ... strumenter" onclick="window.open(this.href);return false;
vurderer cafè-racer stil på min seca... å da blir det gamle "dash"-bordet for mye...
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Deler til Seca 750
Hei på deg.
artig med flere med ikke bare splitter nye sykler.....
artig med flere med ikke bare splitter nye sykler.....

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Deler til Seca 750
Dere som leter etter deler til gammelt japansk, har dete sjekket med han her?? http://www.krangnesmotor.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Best å sende mail, har inntrykk av at telefonen er ofte opptatt
Best å sende mail, har inntrykk av at telefonen er ofte opptatt

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Bosted: Østfold
Re: Deler til Seca 750
Halloen
Moro at noen holder liv i de gamle xj`ene.
Selv har jeg "lillebror" i familien dvs xj650.
Modellen heter også Seca 650 i noen varianter i andre land.
xj-motorene er ganske solide saker, men noen svakheter er det selvsagt.
De som er utstyrt med Hitachi-gassere blir etterhvert vansklige å synkronisere pga slitasje mellom spjeld og forgasserhus. Opplagringene til spjeldene blir også slitt slik at spjeldene danser litt rundt på tomgang.
Etter 2 år og uendelig mange forsøk på å synkronisere så valgte jeg å sette på ei rekke med Mikuni-gassere fra en GS650. Med litt modifiseringer så lot det seg gjøre, men avstanden mellom gasserene var litt ulik i forhold til de orginale slik at innsugsgummiene ble stående i strekk.
Etter omdysing og synkronisering så gikk motoren klokkerent.
Senere har jeg satt på en Mikuni forgasserrekke som jeg tror kommer fra en xj600. Der er avstanden mere lik de orginale Hitachi-gasserene slik at gummiene får mindre påkjenning.
Det er snart 2 år siden dette ble gjort så jeg husker ikke detaljer som dysestørrelser etc.
xj-motorer med YICS topper er kjent for å "jage" på tomgangsturtall. Det kommer som oftest av ujusterte-og/eller slitasje i gasserene.
Det fenomenet er omtrent helt borte etter at jeg satte på Mikuni-gassere.
xj650 og 750 har samme gassere, men forskjellig bestykning i orginalutførelse (så vidt jeg vet).
Min mc er ellers utrustet med Motad 4-1, uekte KN-filtere og tilnærmet Dynojet steg 3 når det gjelder dyser.
Ville helst ha det så orginalt som mulig, men som dere også har erfart så er det begrenset tilgang til orginale deler i markedet.
For meg så er sykkelen både hobby og nostalgi. Det er som å sette seg på en tidsmaskin.
Jeg er tilbake til det herlige 80-tallet så fort en legger inn 1.giret
Moro at noen holder liv i de gamle xj`ene.
Selv har jeg "lillebror" i familien dvs xj650.
Modellen heter også Seca 650 i noen varianter i andre land.
xj-motorene er ganske solide saker, men noen svakheter er det selvsagt.
De som er utstyrt med Hitachi-gassere blir etterhvert vansklige å synkronisere pga slitasje mellom spjeld og forgasserhus. Opplagringene til spjeldene blir også slitt slik at spjeldene danser litt rundt på tomgang.
Etter 2 år og uendelig mange forsøk på å synkronisere så valgte jeg å sette på ei rekke med Mikuni-gassere fra en GS650. Med litt modifiseringer så lot det seg gjøre, men avstanden mellom gasserene var litt ulik i forhold til de orginale slik at innsugsgummiene ble stående i strekk.
Etter omdysing og synkronisering så gikk motoren klokkerent.
Senere har jeg satt på en Mikuni forgasserrekke som jeg tror kommer fra en xj600. Der er avstanden mere lik de orginale Hitachi-gasserene slik at gummiene får mindre påkjenning.
Det er snart 2 år siden dette ble gjort så jeg husker ikke detaljer som dysestørrelser etc.
xj-motorer med YICS topper er kjent for å "jage" på tomgangsturtall. Det kommer som oftest av ujusterte-og/eller slitasje i gasserene.
Det fenomenet er omtrent helt borte etter at jeg satte på Mikuni-gassere.
xj650 og 750 har samme gassere, men forskjellig bestykning i orginalutførelse (så vidt jeg vet).
Min mc er ellers utrustet med Motad 4-1, uekte KN-filtere og tilnærmet Dynojet steg 3 når det gjelder dyser.
Ville helst ha det så orginalt som mulig, men som dere også har erfart så er det begrenset tilgang til orginale deler i markedet.
For meg så er sykkelen både hobby og nostalgi. Det er som å sette seg på en tidsmaskin.
Jeg er tilbake til det herlige 80-tallet så fort en legger inn 1.giret

- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Seca 750
Interessant det du skriver om slitasje på spjeldene. Tørrsynkronisering av både Mikuni- og Hitachiforgassere utføres ved at man "ser" gjennom forgasseren mot en lykilde og justerer skruene slik at det slipper tilnærmet ingen lys gjennom.
Alternativt finnes det en kjernekar ved navn Len i USA som gjerne selger deg nye, uslitte spjeld, til både Mikuni og Hitachi...
Alternativt finnes det en kjernekar ved navn Len i USA som gjerne selger deg nye, uslitte spjeld, til både Mikuni og Hitachi...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Deler til Seca 750
Hei igjen!
Fant mere "godis" til seca'n på e-bay...
link til helhydr. forbrems... isteden for wire og sylinder...
http://viewitem.eim.ebay.no/FRONT-BRAKE ... 35751/item" onclick="window.open(this.href);return false;
min væskebeholder begynner å bli "sliten", å regner med flere som har samme problemet...
Fant mere "godis" til seca'n på e-bay...
link til helhydr. forbrems... isteden for wire og sylinder...
http://viewitem.eim.ebay.no/FRONT-BRAKE ... 35751/item" onclick="window.open(this.href);return false;
min væskebeholder begynner å bli "sliten", å regner med flere som har samme problemet...
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Deler til Seca 750
den så jo strøken ut den!!niko31 skrev:Hei igjen!
Fant mere "godis" til seca'n på e-bay...
link til helhydr. forbrems... isteden for wire og sylinder...
http://viewitem.eim.ebay.no/FRONT-BRAKE ... 35751/item" onclick="window.open(this.href);return false;
min væskebeholder begynner å bli "sliten", å regner med flere som har samme problemet...
Er litt forundra over dette bremsesystemet som er orginalt, tror aldri æ har sett det. Høres ur som en sær, og ganske dum(?) konstruksjon. Kunne du ha vært så grei å legge ut noen bilder??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Seca 750
Kort sagt er bremsesystemet en mix av vaier og hydraulikk, der man har en vaier fra hendel til hovedsylinder som utfører pumpejobben. Derfra går det én linje i tynn metallrør lenger ned gaffelen til en fordeler, som igjen deler trykket i to linjer til hver kalipper.MaxTron skrev:den så jo strøken ut den!!niko31 skrev:Hei igjen!
Fant mere "godis" til seca'n på e-bay...
link til helhydr. forbrems... isteden for wire og sylinder...
http://viewitem.eim.ebay.no/FRONT-BRAKE ... 35751/item" onclick="window.open(this.href);return false;
min væskebeholder begynner å bli "sliten", å regner med flere som har samme problemet...
Er litt forundra over dette bremsesystemet som er orginalt, tror aldri æ har sett det. Høres ur som en sær, og ganske dum(?) konstruksjon. Kunne du ha vært så grei å legge ut noen bilder??
For å svare på Niko31 sin kommentar om at væskebeholderne blir slitne, stemmer dette også på min sykkel.
Si hva du synes om tilpasning, montering, bruk når du har fått det levert og montert!

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100