Da jeg leste dette innlegget tenkte jeg at riktig navn må bli Ester Pirelli. Et damenavn med maskulint alias og utvilsomt noe italiensk også.tonti skrev:Var litt vanskelig å stemme, da alternativene var utenfor min selvklare oppfatning av hvordan man navngir kjøretøy. De er individer med sjel, ergo må de ha personnavn, og av en eller annen grunn har de fleste motorsyklene mine vært av hunnkjønn. Så er det noe med hvor de kommer fra da, en italiensk jente heter jo ikke Berit liksom... Så dermed har ikke valgene mine vært så vanskelige - etter noen timer i salen kommer personligheten frem, og da er som regel ikke navnet langt unna...
Her er noen av samboerne mine for tiden:
Sophia : en formfull italiensk fristerinne fra 50-tallet (serie 1 Lambretta Li 150)
Allessandra: en urban espressodrikkende rampejente med egne meninger (Moto Guzzi 850)
Elisabeth - E II R: Engelsk aristokrat med et par spøkelser i skapet (BSA DBD34)
Har jo hatt noen gode mannlige reisekamerater også, f.eks hva annet kan man kalle en tysker fra 70-tallet med bakgrunn i politiet enn Stephan (Derrick) og da den en yngre kollegaen av samme fabrikat men med færre kubikk sluttet seg til stallen, måtte jo den hete Harry Klein (hhv. BMW R75/6 og BMW F650GS)
Hva skal "barnet" hete?
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Re: Hva skal "barnet" hete?
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Det måtte jo i såfall bli noe i linje med (uten å ha noe mer kjennskap til japanske trannsseksuelle enn en gjennomsnitts nordmann) Minori Yokohama, Honda'ens hjemland tatt i betraktningBaron von Waffel skrev: Da jeg leste dette innlegget tenkte jeg at riktig navn må bli Ester Pirelli. Et damenavn med maskulint alias og utvilsomt noe italiensk også.

Ikke et vondt ord om Ester Pirelli, men forbildene for mine navnevalg har en smule mer klasse, bedre utseende og ikke minst er de en god del mindre forvirrende kjønnsmessig. Sånn sett taler jo både utseende og stil til fordel for Silkesvarten spør du meg... Og siden det ikke var Lassie vi snakker om, er det vel ikke noe tvil om kjønnet heller

mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
- Guro78
- Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Stemmer antakelig litt seint men synes Silkesvarten passet bra! Ser for meg en stolt og skinnende blank hingst/sykkel :-)