Cafe raceren "Twisted V"
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Bestandig kult med prosjekt, stå på, og post masse bilder etter hvert!!
Er vel ett litt ukurant utgangspunkt denne, og verfall customutgaven, men for all del kan bli drit-tøfft!!
Er det forskjell på ramme og lengde på gaffelbein på custom i forhold til den vanliga rett-opp-og-ned modellen??
Som æ har forstått så er vel disse motorene botimot udødelige, så er vel ikke nå påeng i å åpne motor'n vist alt fungerer, og vist du ikke skal trimme e.l.
Er vel ett litt ukurant utgangspunkt denne, og verfall customutgaven, men for all del kan bli drit-tøfft!!
Er det forskjell på ramme og lengde på gaffelbein på custom i forhold til den vanliga rett-opp-og-ned modellen??
Som æ har forstått så er vel disse motorene botimot udødelige, så er vel ikke nå påeng i å åpne motor'n vist alt fungerer, og vist du ikke skal trimme e.l.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Bilder skal komme fortløpende... :-)
Det er ikke tvil om at jeg skulle hatt en litt eldre modell som utgangspunkt.. pga felgene og tanken..
Men både den røde lenger opp i tråden og den siste er custom utgaver.. den siste har en annen gaffel.. jeg kommer til å la gaffelbena gå noen cm over øvre festeplate. og ha Clipon styre rett under plata..
Om jeg ikke tar feil er det kun plasten, felger og styre som er de største forskjellene på custom og std.
Om det er ukurant vet jeg ikke, jeg har funnet utrolig mange klubber osv som lever for disse "plastic maggot" syklene på nett... i alt fra orginal, via ratbike, osv til cafe racere....
Så det er faktisk muligheter å dra til mange land å finne rene CX klubber
Det skal bli gøy å turen til en klubb i dk jeg har så vidt sett på nett...
Erik
Det er ikke tvil om at jeg skulle hatt en litt eldre modell som utgangspunkt.. pga felgene og tanken..
Men både den røde lenger opp i tråden og den siste er custom utgaver.. den siste har en annen gaffel.. jeg kommer til å la gaffelbena gå noen cm over øvre festeplate. og ha Clipon styre rett under plata..
Om jeg ikke tar feil er det kun plasten, felger og styre som er de største forskjellene på custom og std.
Om det er ukurant vet jeg ikke, jeg har funnet utrolig mange klubber osv som lever for disse "plastic maggot" syklene på nett... i alt fra orginal, via ratbike, osv til cafe racere....
Så det er faktisk muligheter å dra til mange land å finne rene CX klubber

Det skal bli gøy å turen til en klubb i dk jeg har så vidt sett på nett...
Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Cafe raceren "Twisted V"
sant nok, men bildet viser jo bare en sammenstilling av hovedkomponentene.erik skrev:Det må jo kalles et rent bygge!!!
Kunsten er å få det til å se rent ut med alle nødvendige deler montert.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hehe, la faktisk ikke merke til det...pelsen skrev:sant nok, men bildet viser jo bare en sammenstilling av hovedkomponentene.erik skrev:Det må jo kalles et rent bygge!!!
Kunsten er å få det til å se rent ut med alle nødvendige deler montert.

Noen slanger, wirer, kabler og slikt, hadde vel kanskje vært greit.

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
:-) Sant det med alle delene... må innrømme at jeg ble litt blendet, så ikke så alt... så jo det manglet bremsekaliptere foran... men det er nok en del som ikke er der ja..
Akkurat denne har faktisk bygget en "kasse" under motoren, der hvor H-Boksen satt for å ha batteri i... det vil jeg adoptere hvis jeg bestiller ferdig Cafe raser sal.. .hvis jeg bygger sal, kommer batt til å være i den lille boksen som blir helt bakerst på salen...
Men det må jo på ekspansjonstank til kjølevesken, div kabler, wirerer, horn, osv... så det rene utseende blir nok litt forstyrret..
Men kul var den!!!
Akkurat denne har faktisk bygget en "kasse" under motoren, der hvor H-Boksen satt for å ha batteri i... det vil jeg adoptere hvis jeg bestiller ferdig Cafe raser sal.. .hvis jeg bygger sal, kommer batt til å være i den lille boksen som blir helt bakerst på salen...
Men det må jo på ekspansjonstank til kjølevesken, div kabler, wirerer, horn, osv... så det rene utseende blir nok litt forstyrret..
Men kul var den!!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Batteriet tror jeg jeg ville plassert sånn som på den svarte (bak motorn), og med sidedeksler som på den røde.
Fordel med mest mulig vekt lavt og mellom hjula, og kortere kabler til startern. Og veldig clean look med dekslene syns jeg
Fordel med mest mulig vekt lavt og mellom hjula, og kortere kabler til startern. Og veldig clean look med dekslene syns jeg
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Enig med deg i at CXen må være noe av det styggeste som er laget, den "vanlige" CXen er enda dobbelt så stygg som Custom-modellen.
Vel, nok negativt prat.
Blir det Cafe-racer av den ? Du har vel ikke brukt hele jula i garasjen, men det hadde vært gøy med noen ferske bilder i bloggen din.
Trenger du deler, sjekk http://www.krangnesmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Vel, nok negativt prat.
Blir det Cafe-racer av den ? Du har vel ikke brukt hele jula i garasjen, men det hadde vært gøy med noen ferske bilder i bloggen din.
Trenger du deler, sjekk http://www.krangnesmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Da er det litt oppdateringer fra min side:-)
ArticTiger; Dekslene skal ikke på igjen.. ( iallefall slik jeg tenker nå om dagen..
)
Jompa: Det er vel en slik hate eller elske sykkel...uten at jeg helt forstår den elske delen....
Men du må omtrent skyte de for at de skal stoppe.
Og ikke minst; de har en kul motor!!! ( likner litt på en Atlas Copco kompressor forfra) men jeg drømmer jo om en Guzzi
Uansett, jeg liker denne rare lille sykkelen mer og mer
Nå har jeg begynt på forstilling og har fått lakket øvre og nedre bærebro ( heter det det???) og demontert et gaffelben som jeg har begynt å polere/overhale...
Hadde håpet å finne progressive fjærer til gaffelbena... disse sykkelene er kjent for å være ganske svampete å kjøre...
Men jeg fant en side på nett som mente at bare det å bytte ut den elendige oljen som var orginal til en tykkere gaffelolje, gjorde underverker!!
Lakket smurt og klar for montering: Montert sammen: Gaffelben; det er jo gøy når det blir en slik forandring :-) Også har jeg fått tips om en leverandør av saler til disse sykkelene og mange fler ( takk Tomsnes )
Så da fant jeg et saltrekk med skumgummi til å bygge om den orginale salplaten til mer cafe stuk... Hva syntes dere om denne???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 1168wt_939
Erik
ArticTiger; Dekslene skal ikke på igjen.. ( iallefall slik jeg tenker nå om dagen..

Jompa: Det er vel en slik hate eller elske sykkel...uten at jeg helt forstår den elske delen....

Og ikke minst; de har en kul motor!!! ( likner litt på en Atlas Copco kompressor forfra) men jeg drømmer jo om en Guzzi

Uansett, jeg liker denne rare lille sykkelen mer og mer

Nå har jeg begynt på forstilling og har fått lakket øvre og nedre bærebro ( heter det det???) og demontert et gaffelben som jeg har begynt å polere/overhale...
Hadde håpet å finne progressive fjærer til gaffelbena... disse sykkelene er kjent for å være ganske svampete å kjøre...
Men jeg fant en side på nett som mente at bare det å bytte ut den elendige oljen som var orginal til en tykkere gaffelolje, gjorde underverker!!

Lakket smurt og klar for montering: Montert sammen: Gaffelben; det er jo gøy når det blir en slik forandring :-) Også har jeg fått tips om en leverandør av saler til disse sykkelene og mange fler ( takk Tomsnes )
Så da fant jeg et saltrekk med skumgummi til å bygge om den orginale salplaten til mer cafe stuk... Hva syntes dere om denne???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 1168wt_939
Erik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Ja nå går det unna
Blir som nytt igjen jo!
Vedr. sete så syns jeg det er finest med "fast" bakdel, som på den røde. Mest classic det.

Vedr. sete så syns jeg det er finest med "fast" bakdel, som på den røde. Mest classic det.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
ArcticTiger skrev:Ja nå går det unnaBlir som nytt igjen jo!
Vedr. sete så syns jeg det er finest med "fast" bakdel, som på den røde. Mest classic det.
Er vel egentlig enig med deg... Men da må jeg kappe av de siste 7 cm av ramma....

Så jeg tenker; kjøp det trekket, hvis ikke jeg liker det etter en sesong så bygger jeg om salplata og får ei møbeltapetserer jeg kjenner til å sy om det trekket jeg har kjøpt...
Planen var egentlig å bygge om en CB 350 tank til å bli sal med "fairing".... men det er jo aldri for sent??
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Her går det riktig vei ja!!
Kjør på med opdatering bilder!
Det setet kan bli bra det, synd selger ikke har lagt ut ett bilde med setet på en sykkel.
Kjør på med opdatering bilder!
Det setet kan bli bra det, synd selger ikke har lagt ut ett bilde med setet på en sykkel.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei Godtfolk :-)
Litt småtteri har det skjedd siden sist i furtebua mi.. ( men nå er det jo snarere en "glisebu" Jeg furter aldri der ute når jeg koser med min nye hobby
Så da har jeg så smått fått begynt å henge på plass litt ferdige deler underveis..
Gaffelbena venter på at det kommer en ny poleringsmaskin inn glisebua før sammen montering., så de får vente noen dager.
Men jeg har fått en demper ferdig og drevet til kardang/felg... Også fant jeg frem salen... fikk dratt av trekket og skumgummien i dag, men bunnplata så dårlig og rusten ut.. Så det blir litt sveising på den før jeg kan trekke den opp.
Men nå er trekket og skumgummien på vei fra statene:-) Men jeg ikke helt trygg på om det var et smart trekk å bestille det saltrekket/skumgummien... Tror jeg kommer til å syntes den salen blir for stor uansett.. men det får holde for i år....
Litt småtteri har det skjedd siden sist i furtebua mi.. ( men nå er det jo snarere en "glisebu" Jeg furter aldri der ute når jeg koser med min nye hobby

Så da har jeg så smått fått begynt å henge på plass litt ferdige deler underveis..
Gaffelbena venter på at det kommer en ny poleringsmaskin inn glisebua før sammen montering., så de får vente noen dager.
Men jeg har fått en demper ferdig og drevet til kardang/felg... Også fant jeg frem salen... fikk dratt av trekket og skumgummien i dag, men bunnplata så dårlig og rusten ut.. Så det blir litt sveising på den før jeg kan trekke den opp.
Men nå er trekket og skumgummien på vei fra statene:-) Men jeg ikke helt trygg på om det var et smart trekk å bestille det saltrekket/skumgummien... Tror jeg kommer til å syntes den salen blir for stor uansett.. men det får holde for i år....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Kardang-klokka ser ny ut jo!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Har akkurat sett de siste bildene dine, og bildene av de ferdige syklene, faen, jeg begynner å ønske meg en sånn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei Jompa
Det Cafe stuket falt jeg skikkelig for jeg og.. også så morro og drive med da gitt
Men du ha jo et skikkelig kult utgangspunkt på Gpzèn :
Ta vekk omtrent alt... ( jeg ville vel ikke hatt den sal løsningen... ) Erik
Det Cafe stuket falt jeg skikkelig for jeg og.. også så morro og drive med da gitt

Men du ha jo et skikkelig kult utgangspunkt på Gpzèn :
Ta vekk omtrent alt... ( jeg ville vel ikke hatt den sal løsningen... ) Erik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei igjen, en liten oppdatering fra min side :
I dag lå det hentelapp i posten på det nye sal-trekket og skumgummien fra ebay... gleder meg til i å hente det i morgen..
Men som sagt er selve salplaten i heller dårlig forfatning, så den må sandblåses, sveises og lakkes opp før jeg får trekt den på nytt.. Men jeg har fått meg ny poler maskin og et sett med rondeller og polerpasta i fast form.. så nå blir gaffelena gjort ferdig og montert først tenker jeg.
tomsnes og jeg har også vært å besøkt en CX guru som vet alt log litt til om disse hondaene ( og de fleste andre virket det som) Maken!!!
Så han kunne skaffe både -78 tank, kanskje felger, osv osv osv... Så dette skal bli et gledelig bekjentskap!!
For tiden er jeg inne i en grå/sort modus..
Dvs jeg har matt sort ramme og detaljer, polert Aluminium og sølv motor og noe smått... også ser jeg for meg polert ståltank
Hvis den jeg får tak i er uten bulker og gravrust da...
Da er det natten kjenner jeg :-)
'
I dag lå det hentelapp i posten på det nye sal-trekket og skumgummien fra ebay... gleder meg til i å hente det i morgen..
Men som sagt er selve salplaten i heller dårlig forfatning, så den må sandblåses, sveises og lakkes opp før jeg får trekt den på nytt.. Men jeg har fått meg ny poler maskin og et sett med rondeller og polerpasta i fast form.. så nå blir gaffelena gjort ferdig og montert først tenker jeg.
tomsnes og jeg har også vært å besøkt en CX guru som vet alt log litt til om disse hondaene ( og de fleste andre virket det som) Maken!!!

Så han kunne skaffe både -78 tank, kanskje felger, osv osv osv... Så dette skal bli et gledelig bekjentskap!!
For tiden er jeg inne i en grå/sort modus..
Dvs jeg har matt sort ramme og detaljer, polert Aluminium og sølv motor og noe smått... også ser jeg for meg polert ståltank

Hvis den jeg får tak i er uten bulker og gravrust da...
Da er det natten kjenner jeg :-)
'
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Supert å finne sånne gurua ja
Fargekombinasjon høres tøff ut!!
Ser fram til fortsettelsen!!

Fargekombinasjon høres tøff ut!!
Ser fram til fortsettelsen!!

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Cafe raceren "Twisted V"
jo, den var litt tøff, men, nei det går ikke. Jeg har brukt masse tid å litt penger på å få GPzen i mest mulig original stand, enda ikke helt ferdig. Felgene skal enda lakkes røde. Se forresten bilde i Galleriet.Twister skrev:Hei Jompa
Det Cafe stuket falt jeg skikkelig for jeg og.. også så morro og drive med da gitt![]()
Men du ha jo et skikkelig kult utgangspunkt på Gpzèn :
Ta vekk omtrent alt... ( jeg ville vel ikke hatt den sal løsningen... ) Erik
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Jompa: Det er jo 100% forstålig når du driver å restaurerer :-) Det er jo en kunst det å få det i orginalstand :-)
Vel, jeg har forbarmet meg over salen i det siste.. Fikk hentet saltrekket og skumgummien på posten så det var bare å komme i gang..
Men salen var for stor til å komme inn i sandblåsingkabinettet mitt, så jeg kappet det i 2... ( skulle jo sveise på det likevel... ) Passet så mye bedre når det var 2 deler¨ Så jeg sveiset det sammen, slipte, primet og lakket det opp før jeg satt på det nye trekket.:-) Det er slike små spisse lepper som holder trekket på plass. Men jeg skal lime fast de "løse endene" under salen...
Jeg ble egentlig ganske fornøyd med resultatet : Jeg er veldig usikker på det med størrelsen, er nok for stor... Men det gjør jeg ikke noe med denne sesongen.. Får se til neste skrusesong..
Neste er nok å gjøre ferdig forgaffelen og lage meg ClipOn :-) Noe må jeg jo bruke den nye dreiebenk/fresen min til
(litt rart egentlig; Det er litt trangt hull inn til pluggene mine, så jeg kjøpte en pluggpipe på Biltema og gledet meg til å dreie den ned i ytterdiameter, men tror du F%¤#
ikke meg dritten passet da!!! %¤# Vel, Jeg dreiet av et par mm uansett... sånn i tillefelle...
PS: Byttet nick forøvrig...
Vel, jeg har forbarmet meg over salen i det siste.. Fikk hentet saltrekket og skumgummien på posten så det var bare å komme i gang..
Men salen var for stor til å komme inn i sandblåsingkabinettet mitt, så jeg kappet det i 2... ( skulle jo sveise på det likevel... ) Passet så mye bedre når det var 2 deler¨ Så jeg sveiset det sammen, slipte, primet og lakket det opp før jeg satt på det nye trekket.:-) Det er slike små spisse lepper som holder trekket på plass. Men jeg skal lime fast de "løse endene" under salen...
Jeg ble egentlig ganske fornøyd med resultatet : Jeg er veldig usikker på det med størrelsen, er nok for stor... Men det gjør jeg ikke noe med denne sesongen.. Får se til neste skrusesong..
Neste er nok å gjøre ferdig forgaffelen og lage meg ClipOn :-) Noe må jeg jo bruke den nye dreiebenk/fresen min til


(litt rart egentlig; Det er litt trangt hull inn til pluggene mine, så jeg kjøpte en pluggpipe på Biltema og gledet meg til å dreie den ned i ytterdiameter, men tror du F%¤#
ikke meg dritten passet da!!! %¤# Vel, Jeg dreiet av et par mm uansett... sånn i tillefelle...

PS: Byttet nick forøvrig...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Selvsagt passet pipen!? Du har jo verktøy til å hjelpe deg med, og da passer selvsagt alt uten modifikasjoner.Twister skrev:[klippe flotte bilder osv....]
Neste er nok å gjøre ferdig forgaffelen og lage meg ClipOn :-) Noe må jeg jo bruke den nye dreiebenk/fresen min til![]()
![]()
(litt rart egentlig; Det er litt trangt hull inn til pluggene mine, så jeg kjøpte en pluggpipe på Biltema og gledet meg til å dreie den ned i ytterdiameter, men tror du F%¤# ikke meg dritten passet da!!! %¤# Vel, Jeg dreiet av et par mm uansett... sånn i tillefelle...![]()
PS: Byttet nick forøvrig...
](./images/smilies/grrr.gif)

Uansett; salen så skikkelig bra ut den - blir spennende å se det komplette ferdige verket!

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Mye bra arbeid her,twister.
Litt offtopic: hvor stor kompressor har du tilkoblet blåsekabinettet?
Litt offtopic: hvor stor kompressor har du tilkoblet blåsekabinettet?
ikkebike.norwegianforum.net
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Kawasaki skrev:Mye bra arbeid her,twister.
Takk!!!
Litt offtopic: hvor stor kompressor har du tilkoblet blåsekabinettet?
Kompressor er litt kilent hos meg. siden jeg ønsker meg en stooor komressor... Men jeg bruker 2 vrak på 180 ltr/min hver seg og de går mye av tiden!!!! Blir varmt og det BRÅKER!! , spes siden også har tilkoblet et støvsuger til kabinettet...

Men det funker... Nå er jeg ferdig med møkkaarbe, så nå bytter jeg til mindre dyse og glass sand... Håper det blir bedre
Twister
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Ser bra ut dette
, er ikke sikkert den blir seende ut så lang.

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Tilbake igjen... :-)
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.