FJZZR skrev:K1300S/GT m.fl. har vært å få med xenon en stund. Er nok redd for at denne har aut. høyderegulering også!
Godt mulig K1300 også leveres med HID som standard, men vist den også har automatisk nivåregulering så er vi like langt med tanke på lovlighet av ettermontering på MC generelt desverre
FJZZR skrev:Noen sykler "føler" på strømen nærlyset trekker og gir et varsel i info. display hvis den drar for mye eller for lite. Her kan det bli trøblete med ettermontering av HID og 100W "rally" pære.
CAN bus (Controller Area Network) er et "data nettverk" som mange kjøretøy produsenter bruker til kommuniasjon ombord. Dette berører ikke lyset sånn direkte, men beskjeden "lampe-feil" formidles gjerne fra lysmodul til instrument panel gjennom dette nettverket.
CAN bus brukes også litt i automasjons sammenheng. Omron, Allen Bradley m.fl er produsenter som kan bruke denne.
Vist sånne varselsystem også føler på om lyset også drar for LITE strøm blir vel også HID problematisk her ja, alle HID-kit æ har sett annonsert trekker bare 35W. Dette er jo ellers en fordel på MC som ofte har litt små generatorer.