Jeg også fikk det på gamlemåten. Jeg har pratet med folk som har tatt det på nye måten og også disse har vært skeptisk til hva kontrastyring er,Godtvoksen skrev:Jeg er også en av de du her omtaler. Dog tok det meg ikke mer en 3 timer på rustløserkurs og lære om hva motstyring er, og hvordan unnamanøvere og trene videre på det...MaxTron skrev:
Har ved ett par anledninger møtt folk som hadde fått tungMC-lappen på "gammelmåten" for 35-40 år siden, men egentlig aldri brukt den.
Så kjøper de seg sykkel da i godt voksen alder, siden barna er mer enn voksne, og de begynner å få mye fritid, supert det i og for seg!!![]()
Så spør de mæ da om hvordan det egentlig er å kjøre en gammel Vmax i svingene, har jo hørt rykter om at det ikke går an å svinge med denne o.s.v....
Joda, går fint det sier æ, må jo bruke litt aktiv motstyring så er ike det noe problem.
Hva er motstyring? spør vedkommende.Gleder meg til nok en sesong, slik at jeg kan trene mer på dette..
før de har fått prøvd det i praksis.
Sjåførlæreren sa til min datter ifjor, dagen da hun tok førerkort på bil at: "det er nå den ordentlige treninga begynner, du blir ikke verdensmester om du har lappen,
men du kan bli veldig god og da er det bare å kjøre mest mulig".
Det blir det samme med meg, begynte å kjøre tung sykkel etter ett opphold på 20 år, (har kjørt moped), men jeg vet utmerket godt hvor jeg står og hvor mye jeg
har å lære. Har trent kontrastyring og bremsing på Finnskogen i hele høst og kjenner det begynner å komme. Hvordan jeg vil reagere hvis jeg kommer i en situasjon hvor jeg virkelig trenger det, vet jeg ikke.
Men det vet man ikke uansett på hvilken måte man har fått lappen. Det er den dagen jeg føler att jeg er utlært, det kanskje begynner å bli skummelt.
Men jeg er nok en tryggere sjåfør nå, enn da jeg akkurat hadde tatt MC lappen. Da kjørte jeg som jeg gjorde med mopeden, mest mulig full gass.

Vi med "grønt" førerkort er jo en utdøende rase, så da vil vel bare framtidens statistikker si hva som egentlig var best.