Vintersykkel

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Brukeravatar
Bent
Motorsykkelen din: Honda SH 300i

Re: Vintersykkel

Legg inn av Bent »

TrondA skrev: 25 mar 2011, 08:41 CBF 125 er også solide saker. En liten 125 kubikk har faktisk også motorstyrke for det aller meste du opplever midt på vinteren. Jeg vurderte CBF 125, men oppdaget Innova og valgte den. Innova har innekapslet kjede. Den har deksler over teleskopleddet i gaffelen. Den kar kickstart som sparer batteriet i kulda. Er du stiv av alle vinterklærne, kan du stige på sykkelen som på en scooter. Den har tosidig, vippende girpedal slik at du kan betjene den med både hel og tær - viktig når du kjører med "isfiskerstøvler". Kjører du med skinnvotter, blir du glad for å slippe å kløtsje med venstre hånd. Skjermene er kjempestore og dype og kan lett ettermonteres med forlengere. Også liten kåpe nederst forran beina. Da slipper du sprut på klærne fra egen sykkel.
Motor og drivverk er bånnsolid. Sykkelen er folketransport i Sørøst-asia. Tåler den hele familien og husdyrene på tur, tåler den meg også... Sykkelen har også en merkelig form for sjarm som ingen av mine tidligere sykler har hatt.
"You meet the nicest people on a Honda"
Hei. Interessant å høre din erfaring med Honda Innova, og at du synes den har sin egen sjarm som ingen av dine tidlig sykler har hatt. Jeg kjøpte en Innova i april, og etter 350 mil på nærturer i disse koronatider, kan jeg bare slutte meg til din uttalelse. Nærmest av mine tidligere Sykler kommer Yamaha SR500. Innova har en sterk personlighet, og det er artig å tenke på dens historiske betydning. Ingen motorkjøretøy har gitt så mye mobilitet til så mange. Antakelig over en milliard mennesker.

Magniko
Motorsykkelen din: Suzuki DR-Z400SM

Re: Vintersykkel

Legg inn av Magniko »

Lættis at den billige sykkelen jeg kjøpte og som jeg trodde kom til å måtte stå i garasjen i det de første snøfnuggene faller viser seg å fungere fint på vinteren.
Må nok bare overtale faren min som tror at selv regnvær er dødsdom for motorsyklister
Suzuki DR-Z400SM 2006
Honda ANF-125i 2011
Honda XR150L 2020

Svar