Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av hjc »

Sluttresultatet for denne vinteren ser omtrent slik ut på Bandit'en min:
Puig sort kåpeglass, Wave-discs foran og bak, sintrede bremseklosser, stålomspunnede bremse og clutchslange, kort gass- og clutch hendel, Hyper-Pro progressive gaffelfjærer og overhalt gaffel, Bar-snake vibrasjonsdemping i styret (er spent på om det hjelper!), Tech-Spec tank- og sidebeskyttelse, sylinderbeskyttere, Puig motorspoiler, Hayabusa bakdemper, nye drev (-1 t. foran) og kjede, rød felgtape (noe dritt å få pent!), dB-killer (bare for å ha den), har også "i reserve" ekstra linkarmer for å kunne senke eller heve sykkelen bak hvis jeg finner ut at det er lurt og et 47 t. bakdrev jeg kan bytte til dersom -1 t. foran blir for mye. Nå skal den bare på service (ventiler og gassere) om et par dager :D og da er sesongen i gang :bananas

Som dere skjønner, har jeg vandret hvileløst i hele vinter og litt for ofte endt opp foran pc'en med påfølgende trykk på
"Buy now"-knappen på eBay :doh

Nå føler jeg at det er nok ekstra. Vil ikke ha en "blingete" sykkel og heller satse på det viktige som ikke synes.Skal jeg ha mer nå så ender jeg opp med terninger i speilene. GPS, varmehåndtak og 12V-uttak hadde jeg fra før.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Bosted: Drammen

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MrErling »

bikerdude73 skrev:Jeg har gjort min Yamaha SR500 fra 1978 om til caferacer. :D

Link: http://www.motolanna.com/ourshop/prod_7 ... -Cone.html

Og her er et bilde:
Bilde
Nyyydelig sykkel! :prop:

Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.

Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?

Hilsen Erling

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Bosted: Karmøy

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av bikerdude73 »

MrErling skrev:
bikerdude73 skrev:Jeg har gjort min Yamaha SR500 fra 1978 om til caferacer. :D

Link: http://www.motolanna.com/ourshop/prod_7 ... -Cone.html

Og her er et bilde:
Bilde
Nyyydelig sykkel! :prop:

Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.

Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?

Hilsen Erling
Hehe. Har skikkelig halvhjelm og jeg ;-);)

Her er den :\m/:

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Bosted: Røros

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av lefty293 »

bikerdude73 skrev:
MrErling skrev:
bikerdude73 skrev:Jeg har gjort min Yamaha SR500 fra 1978 om til caferacer. :D

Link: http://www.motolanna.com/ourshop/prod_7 ... -Cone.html

Og her er et bilde:
Bilde
Nyyydelig sykkel! :prop:

Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.

Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?

Hilsen Erling
Hehe. Har skikkelig halvhjelm og jeg ;-);)

Her er den :\m/:

Bilde
Jævla stilig potte!!
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
Ræggern
Innlegg: 28
Registrert: 05 sep 2010, 22:52
Motorsykkelen din: Zhenhua Monkey Bike

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Ræggern »

Det er ikke gjort så mye, men om en måned eller to kommer det til å være mye gjort med den, men iværtfall:

- Har byttet original filteret til "racing" filter
- Satt på 10cm lengre swingarm

Bilder kommer når jeg har fått gjort store forandringer på den.
Stor gutt, liten sykkel. :bananas

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ArcticTiger »

Bikerdude: Virkelig en stilig sykkel du har :thumleft Må være en av forumets fineste :D

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

2009 VMX 17 Vmax (så langt)

Det æ fikk med på kjøpet:

-Vindskjerm: Boulevard. (liten, står på)
-Vindskjerm: Touring. (ikke prøvd enda..!!??)
-"Sideskinner" med ryggstø og bagasjebærer.
-Fikk også med små originale sidevesker som æ ikke bruker, ivertfall ikke for tiden...

Det æ har gjort:

-Lagd forhøyer til ryggstø. (planer om å lage ett nytt som er finere, eventuelt gjøre noe med det æ har...)
-Fjerna originale eksospotter og katalysator med Exupventil.
-Erstatta med grenrør fra Vance and Hines og CS One potter fra samme fabrikant.
-Montert bredbånds O2-sonde.
-Fjerna servomotoren til Exupventilen og erstatta den med en "Exup-eliminator".
-Montert last-uavhengig blinklysrele.
-Fjerna magnetventil til AIS'en og plugga uttaket for AIS i luftfilterboksen, og plugga slangene som går videre ned på toppene.
-Fjerna "Støyvegg" i luftfilterboks.
-Montert K & N luftfilter.
-Montert PowerCommander V.
-Gjenstår å montere AutoTune.

+++Masse planer, og en del på ønskelista :-J
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av jhn »

AIS du, det vakke værst
http://www.marinetraffic.com/ais/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol :lol

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Morten »

Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....

Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.

Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak

Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass

Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Bosted: Porsgrunn

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Hjernen »

:notworthy: :notworthy: Det er vel den feteste som har kommet fra HD i de siste åra, lang cruiser med bra drag... Trenger ikke gjøre mer enn det du har gjort..... :\m/:
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:AIS du, det vakke værst
http://www.marinetraffic.com/ais/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol :lol
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.

Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

Morten skrev:Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....

Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.

Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak

Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass

Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
Ikke for å skræm dæ, men Æ ska vertfall aldri-ALDRI-AAALDRI!!! mer ha Avon dekk på noe som helst!!! Greit nok så lenge det er helt tørr asfalt MEN...!!!!

Ett tips som kanskje er verdt å sjekke ut er hvordan Harley sine egne innsprøytning/mapping moduler fra Screamin' Eagle (H-D's egne trimmings avdeling) er før du går for PowerCommander. De er jo tross alt laget spesielt til disse sykklene...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Svolp »

Morten skrev:Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....

Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.

Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak

Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass

Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
For en sinnsykt flott NIGHT ROD! :notworthy:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Morten »

MaxTron skrev: Ikke for å skræm dæ, men Æ ska vertfall aldri-ALDRI-AAALDRI!!! mer ha Avon dekk på noe som helst!!! Greit nok så lenge det er helt tørr asfalt MEN...!!!!

Ett tips som kanskje er verdt å sjekke ut er hvordan Harley sine egne innsprøytning/mapping moduler fra Screamin' Eagle (H-D's egne trimmings avdeling) er før du går for PowerCommander. De er jo tross alt laget spesielt til disse sykklene...
Hadde originale Dunlop dekk på den, og de var superglatte....
Fikk anbefalt Avon Cobra fra flere hold, bl.a en kamerat som har disse på samme sykkel.... skal visstnok være de beste dekkene til denne sykkelen. Men....tar det veldig rolig til jeg får testet ut litt selv ;e

Takker for forslaget om å sjekke Screamin`Eagle, skal gjøre det....
Har lest på ulike forum at det er mange med denne sykkelen som bruker Powercommander, med og uten autotune, helt problemfritt. Var vel derfor jeg hadde denne som utgangspunkt :thumleft
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Twister »

MaxTron skrev:
jhn skrev:AIS du, det vakke værst
http://www.marinetraffic.com/ais/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol :lol
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.

Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
Spennede lesning... I går fikk jeg hentet guttungens Yamaha DTX125... Denne er nå blitt strippet ned for å bytte alt av plast, noen wirer, eksosanlegg osv osv... Heldiggrisen har fri fra skolen i dag og har kvalitets tid samnen med sykkelen sin i garasjen min i hele dag... :D
på denne originalt er det en slange fra svanehalsen, via noe som kan se ut som en slags reed-ventil og inn i luftfilterboksen...
Poden mente dette var en slags blombe, han hadde lest at den skulle lede litt eksos inn i innsuget for å begrense effekten ved hjelp av oksygenfattig eksos... Jeg stusset litt, men kom ikke på noe godt svar på hva annet det kunne være til....
Nå er dette en 2-takter, så det kan jo ha noe å si??
Slett ikke sikkert det har noe som helst med hverandre å gjøre heller....
Ellers må jeg si at en slik 125 i dag, kontra en god CB100 eller noe... vel, jeg ble ganske slukøret når jeg skulle forklare hva kilometer med kabler, releer, ventiler, tanker, ekspansjonskammer på innsuget osv osv var for noe.. ](*,)

Jeg tror at om jeg skal opprettholde status som "pappa`n han kan spørre" må jeg lese meg opp litt... :skriver
men på den annen side er det like greit han leser og jeg spør... :dontknow
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Morten »

Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:
MaxTron skrev:
jhn skrev:AIS du, det vakke værst
http://www.marinetraffic.com/ais/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol :lol
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.

Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
Spennede lesning... I går fikk jeg hentet guttungens Yamaha DTX125... Denne er nå blitt strippet ned for å bytte alt av plast, noen wirer, eksosanlegg osv osv... Heldiggrisen har fri fra skolen i dag og har kvalitets tid samnen med sykkelen sin i garasjen min i hele dag... :D
på denne originalt er det en slange fra svanehalsen, via noe som kan se ut som en slags reed-ventil og inn i luftfilterboksen...
Poden mente dette var en slags blombe, han hadde lest at den skulle lede litt eksos inn i innsuget for å begrense effekten ved hjelp av oksygenfattig eksos... Jeg stusset litt, men kom ikke på noe godt svar på hva annet det kunne være til....
Nå er dette en 2-takter, så det kan jo ha noe å si??
Slett ikke sikkert det har noe som helst med hverandre å gjøre heller....
Ellers må jeg si at en slik 125 i dag, kontra en god CB100 eller noe... vel, jeg ble ganske slukøret når jeg skulle forklare hva kilometer med kabler, releer, ventiler, tanker, ekspansjonskammer på innsuget osv osv var for noe.. ](*,)

Jeg tror at om jeg skal opprettholde status som "pappa`n han kan spørre" må jeg lese meg opp litt... :skriver
men på den annen side er det like greit han leser og jeg spør... :dontknow
Er det katalysator i eksosanlegget på denne??
Isåfall er det ett AIS du har.
Vist det er en reed-ventil på den, og den åpner for luftstrøm MOT eksosanlegget ER det ett AIS.

Syns IKKE det høres sannsynlig at de leder eksos tilbake inn i luftfilterboksen... Men man VET jo aldri... De gjør jo de mest sprøe og unaturlige ting for å få ned effekten :oh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

Morten skrev:
Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Veel, no har jo æ ganske forskjellig motor i forhold til dæ, og du har ganske forskjellig i forhold til Crinos så om den fungerer for en av oss behøver den ikke å fungere så bra for en av de andre..
No har ikke æ fått montert ferdig enda, og æ har IKKE tatt ut nyMax'n enda heller, så har ikke peiling på hvordan det kommer til å fungere...

Grunnen til at æ kjøpte AutoTune, var at når æ kjøpte den fra nettbutikk i USA vart den en del billigere enn ei benkkjøring hos autorisert Dynojetsenter her i Norge. Æ må jo også helt til Ålesund eller til Tr.heim for å få det gjort.

Uansett: Dynojet hevder at med AutoTune eliminerer du behovet for benkkjøring. (men det er jo også de samme som selger boksene.. :-k )

I teorien skal AutoTune fungere BEDRE enn en benkkjøring. Fordi den konstant måler avgassene, og konstant justerer innsprøytningen til å gi en mest mulig riktig blanding, den tar med andre ord hensyn til om du tøffer avgårde i "søndagskjører"-tempo, om du kjører fort på Tysk motorvei, om du kjører opp ett langt fjellpass med full ferie-oppakning og passasjer o.s.v. Mens en benkekjøring stort sett kjøres i noen sekunder på full gass på en benk med konstant motstand. Ivertfall er det det æ har inntrykk av, mulig de kjører på mange forskjellige turtall/gasspådrag, og med flere forskjellige belastninger..??? Men trur ikke det er mange benker som har mulighet til det(???)

Det var teorien...
Ser på det store amerikanske forumet for Gen2 Vmax http://www.starvmax.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false; at mange hevder at AutoTune faktisk justerer sykkelen helt bort, OG at den IKKE fungerer under 2000 rpm.
No har æ inntrykk av at det også er mange "over there" som klarer å skru og justere ihjel sykklene sine helt selv uten hjelp av AutoTune og andre "svarte bokser", så er litt delt med tanke på hva æ skal tru..
Forøvrig har æ skrevet mail til PowerCommander support, forklart hva æ har gjort med sykkelen, og spurt om det gikk an å få ett "map" som passa sånn nogenlunde, æ spurte også om det stemte at AutoTune ikke fungerer under 2000rpm. Æ fikk anbefalt ett "map" som ligger fritt ute på hjemmesiden til nedlasting, det er IKKE helt de samme modifiseringene som æ har gjort, men han mente det burde fungere som ett "grunnmap" å starte med. Han skreiv også at. "Auto-tune can be used in all available RPMs and throttle positions."

Uansett:
Min plan er å laste inn dette ferdig "map" som æ har lasta ned. Og bruke dette som ett utgangspunkt.
Og så kan æ, med en bryter på styre, veksle mellom dette "grunnmapet" og "learn mode"

Skal bli spennende å se hvordan det fungerer...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Morten »

MaxTron skrev: Uansett: Dynojet hevder at med AutoTune eliminerer du behovet for benkkjøring. (men det er jo også de samme som selger boksene.. :-k )

I teorien skal AutoTune fungere BEDRE enn en benkkjøring. Fordi den konstant måler avgassene, og konstant justerer innsprøytningen til å gi en mest mulig riktig blanding, den tar med andre ord hensyn til om du tøffer avgårde i "søndagskjører"-tempo, om du kjører fort på Tysk motorvei, om du kjører opp ett langt fjellpass med full ferie-oppakning og passasjer o.s.v. Mens en benkekjøring stort sett kjøres i noen sekunder på full gass på en benk med konstant motstand. Ivertfall er det det æ har inntrykk av, mulig de kjører på mange forskjellige turtall/gasspådrag, og med flere forskjellige belastninger..??? Men trur ikke det er mange benker som har mulighet til det(???)

Det var teorien...
Ser på det store amerikanske forumet for Gen2 Vmax http://www.starvmax.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false; at mange hevder at AutoTune faktisk justerer sykkelen helt bort, OG at den IKKE fungerer under 2000 rpm.
No har æ inntrykk av at det også er mange "over there" som klarer å skru og justere ihjel sykklene sine helt selv uten hjelp av AutoTune og andre "svarte bokser", så er litt delt med tanke på hva æ skal tru..
Forøvrig har æ skrevet mail til PowerCommander support, forklart hva æ har gjort med sykkelen, og spurt om det gikk an å få ett "map" som passa sånn nogenlunde, æ spurte også om det stemte at AutoTune ikke fungerer under 2000rpm. Æ fikk anbefalt ett "map" som ligger fritt ute på hjemmesiden til nedlasting, det er IKKE helt de samme modifiseringene som æ har gjort, men han mente det burde fungere som ett "grunnmap" å starte med. Han skreiv også at. "Auto-tune can be used in all available RPMs and throttle positions."

Uansett:
Min plan er å laste inn dette ferdig "map" som æ har lasta ned. Og bruke dette som ett utgangspunkt.
Og så kan æ, med en bryter på styre, veksle mellom dette "grunnmapet" og "learn mode"

Skal bli spennende å se hvordan det fungerer...
Takker for en oppklarende tilbakemelding, fint om du skriver litt om hvordan det faktisk fungerer når du får testet dette :thumleft
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

Morten skrev:
Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Nei har dessverre ikke testet autotune.
Det går som du sier ann å kjøpe en form for standard mapping, som fungerer på de aller fleste bygg. Men så har du kanskje større luftfilter, byttet kam(er), portet toppene, byttet eksosanlegg, så blir mappinga helt feil.

Joda, det koster noen høvdinger ekstra å få mappinga justert etter din sykkel, men det er absolutt verd penga.

Jeg hadde en Earley Shovel som primært var bygd opp med S&S deler men den hadde en Andrews B kam som ikke er street-legal i noen av de amerikanske statene fordi den er for kvass og Mallory racing ignition... Mallory'en var selvjusterende på mappinga, og gjorde underverker, men før jeg fikk den, var sykkelen så og si umulig å kjøre fornuftig.

Jeg har Screamin' Eagle på min nå, men når jeg er ferdig med de tingene jeg har lyst til å gjøre med den, kommer jeg nok til å bytte tennings anlegget. Har da vurdert enten et Dyna 2000 Single fire anlegg, eller se på muligheten med å tilpasse MegaSquirt til HD bruk.
Hadde MegaSquirt på Z3'n da jeg hadde den og var veeeeeeeeeeldig godt fornøyd! :)

Ulempen med Evo'n er jo at den ikke har elektronisk styrt insprøytning... Kan ettermonteres i form av EFI kit, men har ikke hørt noe godt om dem enda.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av StigRune »

Jøss, folk har jo gjort masse!

Mine "mods" er relativt beskjedne:
- Røska ut airbox baffles (gir litt mer luft til motor og grommere lyd da de hindrer lyd fra å komme ut av luftfilterboksen)
- Satt på velteklosser (av den typen som sitter langt nede på kåpa, så beskytter vel stort sett bare motor og nedre kåpe)
- Det var det...

Kommende mods i rekkefølge:
- Spool sliders (bobbins tror jeg de ofte kalles her)
- Leo Vince GP slip-on
- Powercommander

Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ejs »

StigRune skrev:Jøss, folk har jo gjort masse!

Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Du kan jo gå inn på hjemmesida til Powercommander ,og se hvilke ferdige maps som ligger der ,og så kjøpe
potte + filter som er likt.

PC 3 + dynokjøring kommer nok på 4-6 tusen.


(jeg betalte 1700 bare for å finne at det oppsettet jeg hadde gjort med prøving og feiling var riktig)
(det varierte 14 hester mellom mest bensin og minst bensin)
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

StigRune skrev:Kommende mods i rekkefølge:
- Spool sliders (bobbins tror jeg de ofte kalles her)
- Leo Vince GP slip-on
- Powercommander

Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Hadde Powercommander på TDM'en, sparte noen hundrelapper på å kjøpe den fra utlandet (husker ikke lenger hvor jeg kjøpte den...) og brukte et map fra en TDM kompis i England med akkurat samme oppsettet, Laser Duo-Tech slip-ons, som jeg hadde på min sykkel. Og det funka helt strålende!

Tenkte likevel på å å få tilpasset eget map og undersøkte med et firma i Karlstad i Sverige og mener å huske at det var en god del å spare i forhold til prisene her hjemme i Norge...
Husker også at det svenske firmaet (som jeg så klart heller ikke husker navnet på... :redface ) mer enn gjerne tok i mot norske kunder ;-);).
Men det er bare å søke på nettet og fyre avgårde e-poster så får du nok svar fra de fleste med priser og greier og greier... :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Bringisen »

Har hatt min sykkel i tre måneder og enda ikke tatt den for første kjøretur men har hatt tid til å gjøre noen småting før våren.

Zumo 220 montert på Touratech bøyle.
Comfortsadel fra Touratech.
Vindskjerm spoiler fra Touratech.
Lakkbeskyttere fra Touratech.
Beskyttelse for bremseveskebeholder fra Touratech.
Skjermforlenger på forskjerm fra Wunderlich.
Tankveske fra Wunderlich.
Winglets (vindbeskyttelse) fra Nippy Norman.
Alu motorbeskyttelse fra BMW
Håndbeskyttere med spoiler fra BMW
Vario sidekofferter fra BMW
Vario toppkoffert fra BMW
Ryggstøtte for toppkoffert fra BMW.
Veltebøyler fra BMW
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar