Side 2 av 6
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 11:21
av hjc
Sluttresultatet for denne vinteren ser omtrent slik ut på Bandit'en min:
Puig sort kåpeglass, Wave-discs foran og bak, sintrede bremseklosser, stålomspunnede bremse og clutchslange, kort gass- og clutch hendel, Hyper-Pro progressive gaffelfjærer og overhalt gaffel, Bar-snake vibrasjonsdemping i styret (er spent på om det hjelper!), Tech-Spec tank- og sidebeskyttelse, sylinderbeskyttere, Puig motorspoiler, Hayabusa bakdemper, nye drev (-1 t. foran) og kjede, rød felgtape (noe dritt å få pent!), dB-killer (bare for å ha den), har også "i reserve" ekstra linkarmer for å kunne senke eller heve sykkelen bak hvis jeg finner ut at det er lurt og et 47 t. bakdrev jeg kan bytte til dersom -1 t. foran blir for mye. Nå skal den bare på service (ventiler og gassere) om et par dager

og da er sesongen i gang
Som dere skjønner, har jeg vandret hvileløst i hele vinter og litt for ofte endt opp foran pc'en med påfølgende trykk på
"Buy now"-knappen på eBay
Nå føler jeg at det er nok ekstra. Vil ikke ha en "blingete" sykkel og heller satse på det viktige som ikke synes.Skal jeg ha mer nå så ender jeg opp med terninger i speilene. GPS, varmehåndtak og 12V-uttak hadde jeg fra før.
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 11:31
av MrErling
Nyyydelig sykkel!
Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.
Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?
Hilsen Erling
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 17:26
av bikerdude73
MrErling skrev:
Nyyydelig sykkel!
Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.
Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?
Hilsen Erling
Hehe. Har skikkelig halvhjelm og jeg

;)
Her er den

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 20:47
av lefty293
bikerdude73 skrev:MrErling skrev:
Nyyydelig sykkel!
Men jeg ser at du bruker 1/1 hjelm, som selvsagt er sikkrest, men ikke stiligst.
Gjør som meg, slå ett slag og bruk 1/2 hjelm.
Og gul vest trenger du vel ikke å tenke på, eller?
Hilsen Erling
Hehe. Har skikkelig halvhjelm og jeg

;)
Her er den

Jævla stilig potte!!
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 20:56
av Ræggern
Det er ikke gjort så mye, men om en måned eller to kommer det til å være mye gjort med den, men iværtfall:
- Har byttet original filteret til "racing" filter
- Satt på 10cm lengre swingarm
Bilder kommer når jeg har fått gjort store forandringer på den.
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 30 mar 2011, 22:12
av ArcticTiger
Bikerdude: Virkelig en stilig sykkel du har

Må være en av forumets fineste

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 00:07
av MaxTron
2009 VMX 17 Vmax (så langt)
Det æ fikk med på kjøpet:
-Vindskjerm: Boulevard. (liten, står på)
-Vindskjerm: Touring. (ikke prøvd enda..!!??)
-"Sideskinner" med ryggstø og bagasjebærer.
-Fikk også med små originale sidevesker som æ ikke bruker, ivertfall ikke for tiden...
Det æ har gjort:
-Lagd forhøyer til ryggstø. (planer om å lage ett nytt som er finere, eventuelt gjøre noe med det æ har...)
-Fjerna originale eksospotter og katalysator med Exupventil.
-Erstatta med grenrør fra Vance and Hines og CS One potter fra samme fabrikant.
-Montert bredbånds O2-sonde.
-Fjerna servomotoren til Exupventilen og erstatta den med en "Exup-eliminator".
-Montert last-uavhengig blinklysrele.
-Fjerna magnetventil til AIS'en og plugga uttaket for AIS i luftfilterboksen, og plugga slangene som går videre ned på toppene.
-Fjerna "Støyvegg" i luftfilterboks.
-Montert K & N luftfilter.
-Montert PowerCommander V.
-Gjenstår å montere AutoTune.
+++Masse planer, og en del på ønskelista

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 00:53
av jhn
AIS du, det vakke værst
http://www.marinetraffic.com/ais/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 09:31
av Morten
Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....
Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.
Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak
Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass
Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 11:41
av Hjernen
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 11:52
av MaxTron
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.
Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 12:04
av MaxTron
Morten skrev:Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....
Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.
Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak
Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass
Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
Ikke for å skræm dæ, men Æ ska vertfall aldri-ALDRI-
AAALDRI!!! mer ha Avon dekk på noe som helst!!! Greit nok så lenge det er helt tørr asfalt MEN...!!!!
Ett tips som kanskje er verdt å sjekke ut er hvordan Harley sine egne innsprøytning/mapping moduler fra Screamin' Eagle (H-D's egne trimmings avdeling) er før du går for PowerCommander. De er jo tross alt laget spesielt til disse sykklene...
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 12:15
av Svolp
Morten skrev:Ser at det er mange som gjør MYE med sine kjære...
Listen hos meg er ikke lang, men....
Forrige eier var endel kortere enn meg, så han hadde montert "short reach" sett (sete, styre og fotvilere).
Så her har jeg byttet tilbake til standard utstyr som gir ca 15 cm lengre "strekk", kan tenke meg å montere "short" fotvilere motsatt vei slik at jeg får ytterligere 5 cm strekk på bena, problemet er å få justert fotbremsen tilsvarende.
Montert:
Avon Cobra dekk foran og bak
Sotet blinklys glass foran og bak.
Supertrapp slip-ons
Strømuttak
Skal montere:
Sort pulverlakkert styre (ligger klart)
Powercommander
K & N luftfilter
Sotet bremselysglass
Har diverse andre planer, mest kosmetiske, men det får vi komme tilbake til når det blir aktuellt.
VRSCDX.jpg
For en sinnsykt flott NIGHT ROD!

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 12:36
av Morten
MaxTron skrev:
Ikke for å skræm dæ, men Æ ska vertfall aldri-ALDRI-AAALDRI!!! mer ha Avon dekk på noe som helst!!! Greit nok så lenge det er helt tørr asfalt MEN...!!!!
Ett tips som kanskje er verdt å sjekke ut er hvordan Harley sine egne innsprøytning/mapping moduler fra Screamin' Eagle (H-D's egne trimmings avdeling) er før du går for PowerCommander. De er jo tross alt laget spesielt til disse sykklene...
Hadde originale Dunlop dekk på den, og de var superglatte....
Fikk anbefalt Avon Cobra fra flere hold, bl.a en kamerat som har disse på samme sykkel.... skal visstnok være de beste dekkene til denne sykkelen. Men....tar det veldig rolig til jeg får testet ut litt selv
Takker for forslaget om å sjekke Screamin`Eagle, skal gjøre det....
Har lest på ulike forum at det er mange med denne sykkelen som bruker Powercommander, med og uten autotune, helt problemfritt. Var vel derfor jeg hadde denne som utgangspunkt

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 13:07
av Crinos
Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 14:03
av Twister
MaxTron skrev:
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som
starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.
Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
Spennede lesning... I går fikk jeg hentet guttungens Yamaha DTX125... Denne er nå blitt strippet ned for å bytte alt av plast, noen wirer, eksosanlegg osv osv... Heldiggrisen har fri fra skolen i dag og har kvalitets tid samnen med sykkelen sin i garasjen min i hele dag...
på denne originalt er det en slange fra svanehalsen, via noe som kan se ut som en slags reed-ventil og inn i luftfilterboksen...
Poden mente dette var en slags blombe, han hadde lest at den skulle lede litt eksos inn i innsuget for å begrense effekten ved hjelp av oksygenfattig eksos... Jeg stusset litt, men kom ikke på noe godt svar på hva annet det kunne være til....
Nå er dette en 2-takter, så det kan jo ha noe å si??
Slett ikke sikkert det har noe som helst med hverandre å gjøre heller....
Ellers må jeg si at en slik 125 i dag, kontra en god CB100 eller noe... vel, jeg ble ganske slukøret når jeg skulle forklare hva kilometer med kabler, releer, ventiler, tanker, ekspansjonskammer på innsuget osv osv var for noe..
Jeg tror at om jeg skal opprettholde status som "pappa`n han kan spørre" må jeg lese meg opp litt...
men på den annen side er det like greit han leser og jeg spør...

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 14:55
av Morten
Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 18:38
av MaxTron
Twister skrev:MaxTron skrev:
He-He.. dette er vel ikke helt det samme: AIS - Air Induction System, Det er ett opplegg med slanger som
starter i luftfilterboksen, og går, via en magnetventil, ned på toppdekslene, gjennom Reed-ventiler og til slutt inn i eksosanlrgget.
M.a.o. det tilføres luft i eksosen etter eksosventilene.
Dette er vistnok for å avhjelpe forbrenning av uforbrente avgasser i katalysatoren.
Nå da æ ikke lengre har katalysator har ikke dette systemet lengre noen funksjon. Annet enn at det fører til "poppelyder" i eksosanlegget, spesielt når en slår av på gassen. Mistenker også at det kan "lure" O2-sonden vist en tilfører ekstra luft..?
Spennede lesning... I går fikk jeg hentet guttungens Yamaha DTX125... Denne er nå blitt strippet ned for å bytte alt av plast, noen wirer, eksosanlegg osv osv... Heldiggrisen har fri fra skolen i dag og har kvalitets tid samnen med sykkelen sin i garasjen min i hele dag...
på denne originalt er det en slange fra svanehalsen, via noe som kan se ut som en slags reed-ventil og inn i luftfilterboksen...
Poden mente dette var en slags blombe, han hadde lest at den skulle lede litt eksos inn i innsuget for å begrense effekten ved hjelp av oksygenfattig eksos... Jeg stusset litt, men kom ikke på noe godt svar på hva annet det kunne være til....
Nå er dette en 2-takter, så det kan jo ha noe å si??
Slett ikke sikkert det har noe som helst med hverandre å gjøre heller....
Ellers må jeg si at en slik 125 i dag, kontra en god CB100 eller noe... vel, jeg ble ganske slukøret når jeg skulle forklare hva kilometer med kabler, releer, ventiler, tanker, ekspansjonskammer på innsuget osv osv var for noe..
Jeg tror at om jeg skal opprettholde status som "pappa`n han kan spørre" må jeg lese meg opp litt...
men på den annen side er det like greit han leser og jeg spør...

Er det katalysator i eksosanlegget på denne??
Isåfall er det ett AIS du har.
Vist det er en reed-ventil på den, og den åpner for luftstrøm MOT eksosanlegget ER det ett AIS.
Syns IKKE det høres sannsynlig at de leder eksos tilbake inn i luftfilterboksen... Men man VET jo aldri... De gjør jo de mest sprøe og unaturlige ting for å få ned effekten

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 31 mar 2011, 19:28
av MaxTron
Morten skrev:Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Veel, no har jo æ ganske forskjellig motor i forhold til dæ, og du har ganske forskjellig i forhold til
Crinos så om den fungerer for en av oss behøver den ikke å fungere så bra for en av de andre..
No har ikke æ fått montert ferdig enda, og æ har IKKE tatt ut nyMax'n enda heller, så har ikke peiling på hvordan det kommer til å fungere...
Grunnen til at æ kjøpte AutoTune, var at når æ kjøpte den fra nettbutikk i USA vart den en del billigere enn ei benkkjøring hos autorisert Dynojetsenter her i Norge. Æ må jo også helt til Ålesund eller til Tr.heim for å få det gjort.
Uansett: Dynojet hevder at med AutoTune eliminerer du behovet for benkkjøring. (men det er jo også de samme som selger boksene..

)
I teorien skal AutoTune fungere BEDRE enn en benkkjøring. Fordi den konstant måler avgassene, og konstant justerer innsprøytningen til å gi en mest mulig riktig blanding, den tar med andre ord hensyn til om du tøffer avgårde i "søndagskjører"-tempo, om du kjører fort på Tysk motorvei, om du kjører opp ett langt fjellpass med full ferie-oppakning og passasjer o.s.v. Mens en benkekjøring stort sett kjøres i noen sekunder på full gass på en benk med konstant motstand. Ivertfall er det det æ har inntrykk av, mulig de kjører på mange forskjellige turtall/gasspådrag, og med flere forskjellige belastninger..??? Men trur ikke det er mange benker som har mulighet til det(???)
Det var teorien...
Ser på det store amerikanske forumet for Gen2 Vmax
http://www.starvmax.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false; at mange hevder at AutoTune faktisk justerer sykkelen helt bort, OG at den IKKE fungerer under 2000 rpm.
No har æ inntrykk av at det også er mange "over there" som klarer å skru og justere ihjel sykklene sine helt selv uten hjelp av AutoTune og andre "svarte bokser", så er litt delt med tanke på hva æ skal tru..
Forøvrig har æ skrevet mail til PowerCommander support, forklart hva æ har gjort med sykkelen, og spurt om det gikk an å få ett "map" som passa sånn nogenlunde, æ spurte også om det stemte at AutoTune ikke fungerer under 2000rpm. Æ fikk anbefalt ett "map" som ligger fritt ute på hjemmesiden til nedlasting, det er IKKE helt de samme modifiseringene som æ har gjort, men han mente det burde fungere som ett "grunnmap" å starte med. Han skreiv også at. "Auto-tune can be used in all available RPMs and throttle positions."
Uansett:
Min plan er å laste inn dette ferdig "map" som æ har lasta ned. Og bruke dette som ett utgangspunkt.
Og så kan æ, med en bryter på styre, veksle mellom dette "grunnmapet" og "learn mode"
Skal bli spennende å se hvordan det fungerer...
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 01 apr 2011, 07:45
av Morten
MaxTron skrev:
Uansett: Dynojet hevder at med AutoTune eliminerer du behovet for benkkjøring. (men det er jo også de samme som selger boksene..

)
I teorien skal AutoTune fungere BEDRE enn en benkkjøring. Fordi den konstant måler avgassene, og konstant justerer innsprøytningen til å gi en mest mulig riktig blanding, den tar med andre ord hensyn til om du tøffer avgårde i "søndagskjører"-tempo, om du kjører fort på Tysk motorvei, om du kjører opp ett langt fjellpass med full ferie-oppakning og passasjer o.s.v. Mens en benkekjøring stort sett kjøres i noen sekunder på full gass på en benk med konstant motstand. Ivertfall er det det æ har inntrykk av, mulig de kjører på mange forskjellige turtall/gasspådrag, og med flere forskjellige belastninger..??? Men trur ikke det er mange benker som har mulighet til det(???)
Det var teorien...
Ser på det store amerikanske forumet for Gen2 Vmax
http://www.starvmax.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false; at mange hevder at AutoTune faktisk justerer sykkelen helt bort, OG at den IKKE fungerer under 2000 rpm.
No har æ inntrykk av at det også er mange "over there" som klarer å skru og justere ihjel sykklene sine helt selv uten hjelp av AutoTune og andre "svarte bokser", så er litt delt med tanke på hva æ skal tru..
Forøvrig har æ skrevet mail til PowerCommander support, forklart hva æ har gjort med sykkelen, og spurt om det gikk an å få ett "map" som passa sånn nogenlunde, æ spurte også om det stemte at AutoTune ikke fungerer under 2000rpm. Æ fikk anbefalt ett "map" som ligger fritt ute på hjemmesiden til nedlasting, det er IKKE helt de samme modifiseringene som æ har gjort, men han mente det burde fungere som ett "grunnmap" å starte med. Han skreiv også at. "Auto-tune can be used in all available RPMs and throttle positions."
Uansett:
Min plan er å laste inn dette ferdig "map" som æ har lasta ned. Og bruke dette som ett utgangspunkt.
Og så kan æ, med en bryter på styre, veksle mellom dette "grunnmapet" og "learn mode"
Skal bli spennende å se hvordan det fungerer...
Takker for en oppklarende tilbakemelding, fint om du skriver litt om hvordan det faktisk fungerer når du får testet dette

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 01 apr 2011, 09:07
av Crinos
Morten skrev:Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Nei har dessverre ikke testet autotune.
Det går som du sier ann å kjøpe en form for standard mapping, som fungerer på de aller fleste bygg. Men så har du kanskje større luftfilter, byttet kam(er), portet toppene, byttet eksosanlegg, så blir mappinga helt feil.
Joda, det koster noen høvdinger ekstra å få mappinga justert etter din sykkel, men det er absolutt verd penga.
Jeg hadde en Earley Shovel som primært var bygd opp med S&S deler men den hadde en Andrews B kam som ikke er street-legal i noen av de amerikanske statene fordi den er for kvass og Mallory racing ignition... Mallory'en var selvjusterende på mappinga, og gjorde underverker, men før jeg fikk den, var sykkelen så og si umulig å kjøre fornuftig.
Jeg har Screamin' Eagle på min nå, men når jeg er ferdig med de tingene jeg har lyst til å gjøre med den, kommer jeg nok til å bytte tennings anlegget. Har da vurdert enten et Dyna 2000 Single fire anlegg, eller se på muligheten med å tilpasse MegaSquirt til HD bruk.
Hadde MegaSquirt på Z3'n da jeg hadde den og var veeeeeeeeeeldig godt fornøyd! :)
Ulempen med Evo'n er jo at den ikke har elektronisk styrt insprøytning... Kan ettermonteres i form av EFI kit, men har ikke hørt noe godt om dem enda.
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 01 apr 2011, 09:51
av StigRune
Jøss, folk har jo gjort masse!
Mine "mods" er relativt beskjedne:
- Røska ut airbox baffles (gir litt mer luft til motor og grommere lyd da de hindrer lyd fra å komme ut av luftfilterboksen)
- Satt på velteklosser (av den typen som sitter langt nede på kåpa, så beskytter vel stort sett bare motor og nedre kåpe)
- Det var det...
Kommende mods i rekkefølge:
- Spool sliders (bobbins tror jeg de ofte kalles her)
- Leo Vince GP slip-on
- Powercommander
Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 01 apr 2011, 10:37
av ejs
StigRune skrev:Jøss, folk har jo gjort masse!
Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Du kan jo gå inn på hjemmesida til Powercommander ,og se hvilke ferdige maps som ligger der ,og så kjøpe
potte + filter som er likt.
PC 3 + dynokjøring kommer nok på 4-6 tusen.
(jeg betalte 1700 bare for å finne at det oppsettet jeg hadde gjort med prøving og feiling var riktig)
(det varierte 14 hester mellom mest bensin og minst bensin)
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 01 apr 2011, 11:21
av AJ
StigRune skrev:Kommende mods i rekkefølge:
- Spool sliders (bobbins tror jeg de ofte kalles her)
- Leo Vince GP slip-on
- Powercommander
Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Hadde Powercommander på TDM'en, sparte noen hundrelapper på å kjøpe den fra utlandet (husker ikke lenger hvor jeg kjøpte den...) og brukte et map fra en TDM kompis i England med akkurat samme oppsettet, Laser Duo-Tech slip-ons, som jeg hadde på min sykkel. Og det funka helt strålende!
Tenkte likevel på å å få tilpasset eget map og undersøkte med et firma i Karlstad i Sverige og mener å huske at det var en god del å spare i forhold til prisene her hjemme i Norge...
Husker også at det svenske firmaet (som jeg så klart heller ikke husker navnet på...

) mer enn gjerne tok i mot norske kunder

;).
Men det er bare å søke på nettet og fyre avgårde e-poster så får du nok svar fra de fleste med priser og greier og greier... :-)
Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?
Lagt inn: 02 apr 2011, 16:57
av Bringisen
Har hatt min sykkel i tre måneder og enda ikke tatt den for første kjøretur men har hatt tid til å gjøre noen småting før våren.
Zumo 220 montert på Touratech bøyle.
Comfortsadel fra Touratech.
Vindskjerm spoiler fra Touratech.
Lakkbeskyttere fra Touratech.
Beskyttelse for bremseveskebeholder fra Touratech.
Skjermforlenger på forskjerm fra Wunderlich.
Tankveske fra Wunderlich.
Winglets (vindbeskyttelse) fra Nippy Norman.
Alu motorbeskyttelse fra BMW
Håndbeskyttere med spoiler fra BMW
Vario sidekofferter fra BMW
Vario toppkoffert fra BMW
Ryggstøtte for toppkoffert fra BMW.
Veltebøyler fra BMW