Ny gullgutt i familien
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring
bla bla bla....
Kjørte motorsykkel til klassefest denne helgen. Grusvei 2 km og det er jo alltid litt spennende. Dessuten regnet det mesteparten av veien hjem fra Ås/Årungen til Larvik igjen.
I tillegg: En av gutta i klassen kom på sykkel. Drakk heftig og etter advarsel fra meg så endte jeg opp med å ta ut nøkkelen til sykkelen hans for å unngå fyllekjøring. Dessverre våknet han til live etter ca. 3 timers hvile og laget så heftig mye trøbbel og bråk at jeg rett og slett ikke turte annet enn å gi nøkkelen tilbake (de andre tilstedeværende sa også at jeg ikke fikk noe reelt valg).
Han lovet at han ikke skulle kjøre mer enn en kilometer langs samme grusvei fordi han nå hadde fått en sofa å sove på hos et damemenneske... (damemennesket vet jeg er reelt på den adressen, så det stemte sikkert).
Jeg vurderte sterkt å ringe politiet for å melde ham, men siden de ikke ville kunne ta ham på fersken, men kun etter ankomst så feiget jeg ut og la meg tilbake i soveposen i stedet (på dette tidspunkt var klokka ca. 8 om morgenen). Hva ville dere gjort?
(I tillegg klarte jeg å reise fra mobilen der, så min snille datter tar turen tilbake over fjorden for å hente den igjen i dag, utstyrt med bensin- og bompenger).
Kjørte motorsykkel til klassefest denne helgen. Grusvei 2 km og det er jo alltid litt spennende. Dessuten regnet det mesteparten av veien hjem fra Ås/Årungen til Larvik igjen.
I tillegg: En av gutta i klassen kom på sykkel. Drakk heftig og etter advarsel fra meg så endte jeg opp med å ta ut nøkkelen til sykkelen hans for å unngå fyllekjøring. Dessverre våknet han til live etter ca. 3 timers hvile og laget så heftig mye trøbbel og bråk at jeg rett og slett ikke turte annet enn å gi nøkkelen tilbake (de andre tilstedeværende sa også at jeg ikke fikk noe reelt valg).
Han lovet at han ikke skulle kjøre mer enn en kilometer langs samme grusvei fordi han nå hadde fått en sofa å sove på hos et damemenneske... (damemennesket vet jeg er reelt på den adressen, så det stemte sikkert).
Jeg vurderte sterkt å ringe politiet for å melde ham, men siden de ikke ville kunne ta ham på fersken, men kun etter ankomst så feiget jeg ut og la meg tilbake i soveposen i stedet (på dette tidspunkt var klokka ca. 8 om morgenen). Hva ville dere gjort?
(I tillegg klarte jeg å reise fra mobilen der, så min snille datter tar turen tilbake over fjorden for å hente den igjen i dag, utstyrt med bensin- og bompenger).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring
Hvis jeg først hadde blandet meg inn i saken og tatt nøkkelen fra han, og siden måtte tilbakelevere nøkkelen pga. truende atferd så ville jeg nok fullført og avsluttet det jeg hadde påbegynt med innlevering av en politianmeldelse. Ingen bør få tjene/vinne på en truende atferd.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Fyllekjøring er noe jeg ikke aksepterer
Kjører de avgårde, med motorisert kjøretøy, er det bare å ringe polisen.
Selv om de sier at de ikke skal noe langt, eller at det er lite ferdsel i utgangspunktet, kan de jo kjøre ned noen uansett.
Kanskje finner de ut at turen gikk kjempefing og kjører like godt lengre?
Nei, slike har vi ikke bruk for i trafikken

Kjører de avgårde, med motorisert kjøretøy, er det bare å ringe polisen.
Selv om de sier at de ikke skal noe langt, eller at det er lite ferdsel i utgangspunktet, kan de jo kjøre ned noen uansett.
Kanskje finner de ut at turen gikk kjempefing og kjører like godt lengre?
Nei, slike har vi ikke bruk for i trafikken

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Dortmunder
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...
Du snakker om en (ensom?) grusvei og en avstand på 1000 m... hvis det er sånn at han er høyst sannsynlig allein på veien er det verste som kan skje at han skader seg selv... og etter noen timer på øret var han vel ikke sånn full at han var nærmere bevistløs ?!?!
Tja, som sagt, litt kontrovers, men tror jeg hadde ikke meld han til politiet, men heller prøvd å si at han burde kjøre skritttempo for å ikke ødelegge sykkelen fullstendig ....
Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...
Er jeg veldig dum nå ???
Dortmunder
Du snakker om en (ensom?) grusvei og en avstand på 1000 m... hvis det er sånn at han er høyst sannsynlig allein på veien er det verste som kan skje at han skader seg selv... og etter noen timer på øret var han vel ikke sånn full at han var nærmere bevistløs ?!?!
Tja, som sagt, litt kontrovers, men tror jeg hadde ikke meld han til politiet, men heller prøvd å si at han burde kjøre skritttempo for å ikke ødelegge sykkelen fullstendig ....
Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...
Er jeg veldig dum nå ???

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg tror det er greit å være konsekvent. Enten kjører man i fylla eller så gjør man det ikke. Begynner man først på det med å vurdere om det kan kjøres eller ikke når man vet at man er over promillegrensen, så tror jeg det er en farlig grense å trø over...
Så er det opp til meg så er det enten eller. Selv har jeg et alkometer som har overrasket meg et par ganger... man tror man er fin, men så er man det likevel ikke...
Jeg har et apparat til 1000 kroner som jeg ikke kan stole på hva angår 0,2 grensen. Jeg bruker den derfor ikke til å "blåse meg ned" til grensen på 0,2. Jeg kjører ikke før den viser 0,0 OG kjenner at kroppen henger med dersom jeg må kjøre noe sted.
Så er det opp til meg så er det enten eller. Selv har jeg et alkometer som har overrasket meg et par ganger... man tror man er fin, men så er man det likevel ikke...
Jeg har et apparat til 1000 kroner som jeg ikke kan stole på hva angår 0,2 grensen. Jeg bruker den derfor ikke til å "blåse meg ned" til grensen på 0,2. Jeg kjører ikke før den viser 0,0 OG kjenner at kroppen henger med dersom jeg må kjøre noe sted.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- evike
- Kontakt:
Det tilhører også her historien at denne festen forelå i et hus på toppen av en relativt lang bratt bakke med BARE løs grus, og i bunnen av bakken lå en bekk hvor veien svingte 90 grader til venstre. (Jeg valgte å gå dette siste stykket til fots og ikke kjøre opp). En av mine tanker var noe sånt som "Hvis han klarer å komme ned der uten å kjøre i bekken", så klarer han garantert resten av den kilometeren. Jeg lå med ørene på stilk og hørte at han kom vel ned bakken - og da sovnet jeg igjen.Dortmunder skrev:Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...
Er jeg veldig dum nå ???![]()
Dortmunder
Er egentlig veldig kjapp med å melde vanligvis, men dette er som sagt en tidligere klassekamerat med relativt nært (gammelt) vennskap og det var vanskelig å være konsekvent på mine premisser for en gangs skyld.
Om det var en kilometer, så hadde jeg nok bedt han om å gå og hente sykkelen neste dag. 10-20 min å gå alt etter promille i blodet.
Men truende personer er jo ikke god å ha med å gjøre heller.
Men truende personer er jo ikke god å ha med å gjøre heller.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
JEG hadde nok sendt sørget for at han ikke fikk nøklene for dagen etter. Men jeg skriver jeg med store bokstaver, for jeg er en gutt/mann som har vert ute i litt harde tak før, og ser at det ikke alltid er like enkelt for det motsatte kjønn...
Om det så hadde vert på en vei som "aldri" ble brukt, osv osv... Så ville jeg aldri latt han kjøre.. For det skal bare en LITEN tilfeldighet til, før en STOR ulykke kan skje.. Og det ville jeg aldri kunnet tilgitt meg selv for, for da hadde jeg vert direkte skyldig til at ulykken skjedde.
Tanken om "det er jo så kort at hva kan gå galt" ser jeg helt klart, men klarer ikke å si meg enig. En bitte liten tilfeldighet er nok for å skape enormt store ringvirkninger.
Nå er det ikke så ofte jeg drikker alkohol, og når jeg gjør, har jeg parkert kjøretøyet for resten av dagen. Uansett om det eneste jeg drikker er en øl kl 17:00... Så rører jeg ikke bil/mc før dagen etter.
Om det så hadde vert på en vei som "aldri" ble brukt, osv osv... Så ville jeg aldri latt han kjøre.. For det skal bare en LITEN tilfeldighet til, før en STOR ulykke kan skje.. Og det ville jeg aldri kunnet tilgitt meg selv for, for da hadde jeg vert direkte skyldig til at ulykken skjedde.
Tanken om "det er jo så kort at hva kan gå galt" ser jeg helt klart, men klarer ikke å si meg enig. En bitte liten tilfeldighet er nok for å skape enormt store ringvirkninger.
Nå er det ikke så ofte jeg drikker alkohol, og når jeg gjør, har jeg parkert kjøretøyet for resten av dagen. Uansett om det eneste jeg drikker er en øl kl 17:00... Så rører jeg ikke bil/mc før dagen etter.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Crinos skrev: Uansett om det eneste jeg drikker er en øl kl 17:00... Så rører jeg ikke bil/mc før dagen etter.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Dortmunder
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Veldig individuelt dette her... og det har jeg respekt for. Nå må jeg si at jeg har litt erfaring med alkohol...
Utspillet mitt var kanskje dumt, for her går man på en veldig tynn linje som man ikke ønsker å krysse. Jeg må nok si at jeg hadde tenkt som evike, klarer han svingen er det greit.... for meg!
Dont drink and drive - og den som setter seg beruset på en MC kan ikke være veldig smart....
Dortmunder

Utspillet mitt var kanskje dumt, for her går man på en veldig tynn linje som man ikke ønsker å krysse. Jeg må nok si at jeg hadde tenkt som evike, klarer han svingen er det greit.... for meg!
Dont drink and drive - og den som setter seg beruset på en MC kan ikke være veldig smart....
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
Ja.Dortmunder skrev:Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...
Dortmunder
Heftig drikking snakkes det om,og så 3 timer hvile. Ikke mye edru da,antagelig la han seg på stigende rus.
Hva Evike skulle gjort er en annen sak,omstendighetene tatt i betraktning. Kanskje er han derre kompisen en stor hissig slamp som ikke er så god å komme ut for,så best for egen helse å gi fra seg nøklene.Å ringe purken idet han kjører hadde jo vært et alternativ,klipt ei ledning på moppen/punktert et hjul en annen.
Et moment oppi dette er jo det kvinnemennesket han skulle "låne sofa" av. Legg ut et bilde av henne,så får vi avgjort om det er formildnende omstendigheter

ikkebike.norwegianforum.net
Neimen ikke enkelt dette.
Når Evike først har tatt nøklene og så "gir" de tilbake, kan hun i værste fall, hvis politiet hadde blitt innblandet
selv ha fått problemer. Hvis hun ikke hadde tatt nøklene første gangen hadde hun vært "uvitende" (ikke innblandet)
i det som hadde skjedd og da hadde det bare vært å ringt.
Det er ingen som aksepterer fyllekjøring og det er enkelt å si at vi store gutta med en knert innabords nok skulle ha beholdt nøkkelen.
Men jeg skjønner Evike og hadde nok sjøl gjordt som henne i den situasjonen.

Når Evike først har tatt nøklene og så "gir" de tilbake, kan hun i værste fall, hvis politiet hadde blitt innblandet
selv ha fått problemer. Hvis hun ikke hadde tatt nøklene første gangen hadde hun vært "uvitende" (ikke innblandet)
i det som hadde skjedd og da hadde det bare vært å ringt.
Det er ingen som aksepterer fyllekjøring og det er enkelt å si at vi store gutta med en knert innabords nok skulle ha beholdt nøkkelen.

Men jeg skjønner Evike og hadde nok sjøl gjordt som henne i den situasjonen.

Sundt bondevett hadde da vært å gått den kilometern ..Dortmunder skrev:Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...
Dortmunder
TBI81 skrev:
Sundt bondevett hadde da vært å gått den kilometern ..

Nei dette var ikkeno' særlig
Og enda værre ettersom dette skjedde i mitt nabolag!
Det hjelper ingenting at det var på grusveien langs Årungen, for både mine og andres barn ferdes der.
Håper ulven kunne spist opp han tufsen der, istedetfor elgbikkja på en gård i nærheten!

Og enda værre ettersom dette skjedde i mitt nabolag!
Det hjelper ingenting at det var på grusveien langs Årungen, for både mine og andres barn ferdes der.
Håper ulven kunne spist opp han tufsen der, istedetfor elgbikkja på en gård i nærheten!
Kan vel ikke være mye til kamerat som setter deg i en slik situasjon???
Klart han sier at han bare skal en liten kilometer nedi veien - hadde han sagt han skulle til Trondheim eller ett annet sted langtavgårde så hadde du kanskje satt deg på bakbeina og antakelig meldt fra... Kan du stole på at han ikke fortsatt videre???
Tror nok at dersom du gir fra deg nøkkelen til ett kjøretøy til en beruset kar som åpenlyst har til hensikt å kjøre av sted så ligger du relativt tynt an dersom det blir en sak av det. Kunne jo kastet nøkkelen en plass han ikke kunne funnet den før det ble lyst....:)
Klart han sier at han bare skal en liten kilometer nedi veien - hadde han sagt han skulle til Trondheim eller ett annet sted langtavgårde så hadde du kanskje satt deg på bakbeina og antakelig meldt fra... Kan du stole på at han ikke fortsatt videre???
Tror nok at dersom du gir fra deg nøkkelen til ett kjøretøy til en beruset kar som åpenlyst har til hensikt å kjøre av sted så ligger du relativt tynt an dersom det blir en sak av det. Kunne jo kastet nøkkelen en plass han ikke kunne funnet den før det ble lyst....:)
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sørgelig at politiets ressurser i så stor grad bindes opp til å frakte arrestanter, og andre rutineoppgaver som kunne vært satt ut.Godtvoksen skrev:Det kan jo også være nytteløst å anmelde:
http://avisenagder.no/index.php?page=vi ... etID=12078
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- evike
- Kontakt:
Re: Denne helgen til Forsvarets MC-treff for veteraner (m/fø
Sitter på jobb og ser frem til en tur til Bæreia, Kongsvinger: Forsvarets veteransenter, hvor det 24.-26.6. er MC-treff for Forsvarets veteraner m/følge. Såvidt jeg kan skjønne får jeg ikke så mange andre "følger" å snakke med. KM derimot har jo mye å snakke med disse om, så jeg får prøve å si "ja og ha" på de rette stedene og forøvrig velge de samtalene som handler om noe jeg også har greie på
Det er planlagt LANG fellestur lørdag, men vi får nå se på det. Har jobbet og fartet mye i det siste og kroppen ville sette pris på litt avslapning.
Som kjent kommer jo en helg neste helg hvor det også forventes at jeg er "tilstede" på Evike-treffet, tror jeg...
Ha en flott helg alle sammen!

Det er planlagt LANG fellestur lørdag, men vi får nå se på det. Har jobbet og fartet mye i det siste og kroppen ville sette pris på litt avslapning.
Som kjent kommer jo en helg neste helg hvor det også forventes at jeg er "tilstede" på Evike-treffet, tror jeg...

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Var noen av disse veterana innom Farmentreffet på lørdag,kjekke kara,Stomperud & coevike skrev:Sitter på jobb og ser frem til en tur til Bæreia, Kongsvinger: Forsvarets veteransenter, hvor det 24.-26.6. er MC-treff for Forsvarets veteraner m/følge. Såvidt jeg kan skjønne får jeg ikke så mange andre "følger" å snakke med. KM derimot har jo mye å snakke med disse om, så jeg får prøve å si "ja og ha" på de rette stedene og forøvrig velge de samtalene som handler om noe jeg også har greie på![]()
Som kjent kommer jo en helg neste helg hvor det også forventes at jeg er "tilstede" på Evike-treffet, tror jeg...![]()

ha en god helg og kos dere,ikke engang været kan vel ødelegge en slik anledning !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- evike
- Kontakt:
Ikke all verdens å melde her fra Vestfold, men NOE skjer. Vi kjørte kveldstur til Solbergelva i går. ...
For de som er nysgjerrige og kan Google: Jeg har en blogg.... og der står det... hehe :-#
Jobber og jobber og jobber. Gleder oss til helgetur 22.-24. da vi skal til Røldal fra fredag-søndag (Coop-hotellavtale).
For de som er nysgjerrige og kan Google: Jeg har en blogg.... og der står det... hehe :-#
Jobber og jobber og jobber. Gleder oss til helgetur 22.-24. da vi skal til Røldal fra fredag-søndag (Coop-hotellavtale).
- evike
- Kontakt:
Re: Det skjer ikke stort i Vestfold, men LITT
Jeremy har fått nye skosåler. Det fikk en bieffekt, men heldigvis en positiv bieffekt:
Den tidligere omtalte wobblingen er nå borte. Etter å ha prøvd ut det med naken sykkel, så reiste jeg hjem og satte på toppboksen. Fortsatt ingen wobbling: HURRA!! Så nå kan jeg bruke toppboksen istedet for to sidevesker til daglig bruk til og fra jobb.
Skosålene (dekkene) fungerer nok ypperlig: Det ble Metzeler Lasertec både foran og bak. Bestilt påhttp://www.motorsykkeldekk.com
Sum totalt: 1826.80 NOK
Inklusive 25 % merverdiavgift = 365.36 NOK
I tillegg kom 700,- (inkl. mva) til verkstedet for alt arbeidet med hjul/dekk/felg/omlegging/avbalansering/tilbakemontering.
Dvs. totalt 2526,80.
Den tidligere omtalte wobblingen er nå borte. Etter å ha prøvd ut det med naken sykkel, så reiste jeg hjem og satte på toppboksen. Fortsatt ingen wobbling: HURRA!! Så nå kan jeg bruke toppboksen istedet for to sidevesker til daglig bruk til og fra jobb.
Skosålene (dekkene) fungerer nok ypperlig: Det ble Metzeler Lasertec både foran og bak. Bestilt påhttp://www.motorsykkeldekk.com
Sum totalt: 1826.80 NOK
Inklusive 25 % merverdiavgift = 365.36 NOK
I tillegg kom 700,- (inkl. mva) til verkstedet for alt arbeidet med hjul/dekk/felg/omlegging/avbalansering/tilbakemontering.
Dvs. totalt 2526,80.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Re: Jeremy har fått nye dekk
Alltid godt å ha skikkelig skotøy, uansett hva man "går" i. Ikke minst var det sikkert deilig å få vekk woblingen 

2013: Ca 400 mil
- evike
- Kontakt:
Re: Evike og Knut Morten på Miniferie til Røldal
Denne miniferien har blitt en smule ødelagt.
Først og fremst henger Norges mørkeste sky siden krigen over oss, med terrorinnslaget mot Utøya og Regjeringsbyggene.
Dernest så foregår denne turen i bil pga. et utrolig dårlig værvarsel, slik at jeg faktisk nektet å kjøre sykkel på enda en regnværstur.
Bildene ligger i bloggen min her: http://evikes.blogspot.com/
Hvis noen av dere tekniske vidundre kan hjelpe meg med miniatyrer derfra og hit, så blir jeg veldig takknemlig, ellers får dere bare leve med en link denne gangen.
Først og fremst henger Norges mørkeste sky siden krigen over oss, med terrorinnslaget mot Utøya og Regjeringsbyggene.
Dernest så foregår denne turen i bil pga. et utrolig dårlig værvarsel, slik at jeg faktisk nektet å kjøre sykkel på enda en regnværstur.
Bildene ligger i bloggen min her: http://evikes.blogspot.com/
Hvis noen av dere tekniske vidundre kan hjelpe meg med miniatyrer derfra og hit, så blir jeg veldig takknemlig, ellers får dere bare leve med en link denne gangen.
Sist redigert av Globe den 23 jul 2011, 22:51, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: La inn en kjapp løsning på bildene dine jeg :-)
Begrunnelse: La inn en kjapp løsning på bildene dine jeg :-)
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Evike og Knut Morten på Miniferie til Røldal
Ser ut som en fin tur...men i bil da gitt
Dere med nyinnkjøpte sykler og greier og greier