Monsterdama håper på tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
monsterdama
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av monsterdama »

pelsen skrev:
Geir skrev:Dere bør ta en liten omvei rundt Sauda og over fjellet mot Røldal - en utrolig strekning på to hjul!]
jepp, den turen bør man ta, det er en helt spesiell strekning
Takker for tips både Geir og Pelsen. Denne strekningen er såpass nærme "hjem" at den klarer vi på en dagstur. Det er nesten flaut at vi ikke har kjørt der enda, siden foreldrene mine har hytte 5 mil fra Sauda som vi kan disponere som vi vil. Problemet er bare barnevakten..... :[-o<

Når det gjelder turtips er jeg mest på jakt etter noen gullkorn fra Gudvangen og nordover.

Vi planlegger å kjøre over Aurlandsfjellet i stedet for Aurland/Lærdalstunnelen, og så vil vi over Sognefjell. Når vi skal til sognefjell kjører vi via Øvre Årdal slik at vi slipper en ferje, men vi får nok litt grusvei, og en liten bomvei med en bygdeoriginal i bua. I slike buer betaler jeg gladelig bompenger, selv som motorsyklist!!

Brukeravatar
FJR1300
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013

Re: Monsterdama håper på tur.

Legg inn av FJR1300 »

Har tatt noen ferjer opp igjennom, og har følgende erfaringer.
Ferjer på vestlandet, der sitter jeg på sykkeln når den legger til kai. Uansett vær.
Ferjer til og fra Norge, der tar jeg selv ansvar, og fester sykkelen.
Autozug, der er det bare og parkere sykkelen etter anvisingen, og så fester de sykkelen. (de er veldig proffe)
Ferje fra Danmark til England, må du selv ta ansvar.
Ferjer mellom England - Irland, der fester de ansatte på ferjene sykkelen. (Tok bildet av sykkelen når de var ferdig, men det gikk bra)

Har selv med spannsett på turer med ferje, men har aldri hatt brukt for dette, da alle ferjene jeg har tatt, har hatt godt med utstyr.
Men sjekk opp før du reiser, hvor du kan feste stropper osv. uten og ødelegge noe på sykkelen. Det er kjedelig og få riper i kåpe osv.

God tur :thumleft
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Svar