Tysk vs japansk mc

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Tysk vs japansk mc

Legg inn av Intruder »

Er sikkert sikre og gode nye MCER,men hva med prisen på servicer og lignende.. :-k
De nyere modeller,uansett merke,er så mettet med elektronikk og dingser at de
fleste eieres egeninnsats OFTE begrenser seg til å fylle bensin.. :bananas
HMMMMMMMM.. :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Tysk vs japansk mc

Legg inn av Bringisen »

Et tankekors er at de merkene det diskuteres mest om og folk syter mest om er de merkene som selger best og dessuten kjøper kundene de samme merkene om og om igjen. Kan det være at det er de som ikke eier disse syklene som syter mest? :-J
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Bosted: Bodø

Re: Tysk vs japansk mc

Legg inn av Nordlendingen »

Vanskelig å skille særlig på disse, i alle fall må mc'er av nyere dato. På '70-tallet var engelske mc'er berykta for masse feil, italienske hadde elendig krom og råtten elektronikk, mens BMW'ene og de fleste japanere bare gikk og gikk og gikk. Sjølsagt forutsatt normalt vedlikehold. Blandt japsene var det unntak; en del tull med XS-modellene til Yamaha, og jeg har sjøl opplevd elektronikk-tull med både Honda CB 750 K2 og GoldWing. 750'en var berykta for å ha plugghetter som ike tålte en regnskur, så de ble kjapt bytta ut.

Sjel...jeg har kjørt både Ariel, Norton, BSA og Triumph. Også nyere Triumph, bl.a. 995 Daytona og Sprint, som begge er veldig bra mc'er. Og noen italienske, bl.a. Guzzi LeMans 850 og 1000, Laverda Jota og 1200 Mirage. Og litt Harley. BMW R90S og R100Cs. Ingen av disse hadde meir "sjel" enn min første skikkelige storsykkel, Honda CB 750 K2, og ingen av mc'ene jeg har kjørt, har meir "sjel" enn K100Rs'en. Men lyter, særegenheter, periodiske ( og meir permanente! ) feil, det har mange hatt!

K100Rs'en er min første BMW. Jeg liker'n veldig godt, og den har så langt vært feilfri ( bank i bordet ). Mc'er skal ette rmin oppfatning kjøres, ikke mekkes og skrues på i tid og utid - mcsesongen her i nord er ALT for kort til det. Men hva er best, japansk eller anna...tja, si det? ;e
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Bosted: Halden/Tistedal

Re: Tysk vs japansk mc

Legg inn av KawaSuki »

Det beste for meg er når " sykkelen " , er betalt , og at den fungerer greit til det jeg skal bruke den til . :notworthy:
Er også viktig med fornuftige vedlikeholdskostnader , selvfølgelig uten at de forsømmes .
Hva det står på " tanken " , er av underordnet betydning . :vs

KawaSuki

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Bosted: Bodø

Re: Tysk vs japansk mc

Legg inn av Nordlendingen »

Så lenge det ikke står Harley Davidson, så... :lol
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Svar