Det var nok fordi du kjørte GS - merker samme effekt av å kjøre Vstromtagesk skrev:Jeg la ikke merke til noen dårlige veier.
Er alle de dårlige veiene et annet sted enn der jeg var?

Seriøst - der det skorter er ikke på de typiske turistveiene (transport-etappene), motorveiene etc (E6 Kolomoen unntatt - det er en krøttersti), men de kommunale veiene som brukes av noen tusen pendlere per dag.
Røyken er f.eks. en kommune som solgte Elektrisitetsverket sitt - satset alt på aksjer og tapte alt. Fasiten er at de 10 år forsinket endelig fått bygget ny skole (i mellomtiden har mange elever hatt klasserom i "midlertidige" brakker som bl.a. ikke har hatt ventilasjon) og at veiene lappes og lappes og hovedveien for oss som pendler mot Oslo er på korte men viktige strekk ekstremt dårlig (bilene legger seg ofte på midtstripa for å unngå vaskebrettene på hver side) - i likhet med endel andre lokale veier. I sentrum av Røyken begynte veien å sige litt på ene siden og løsningen ble å lappe på med asfalt - noen dager etter lapping raste mer ut for det hjelper jo lite å legge ny asfalt på toppen når det er fundamenteringen som må fikses... det er snakk om at det vil ta noen måneder nå før den blir reparert...
P.S. Mer generelt er det også det at det er smale veiskuldre/ikke veiskuldre som fører til daglige konflikter mellom biler og syklende. Det er også snakk om manglende kapasitet på hovedveiene - å bruke 2 timer i rushtiden på strekningen Asker/Oslo er ikke særlig samfunnsøkonomisk bra.