får ikke gnist i pluggen

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
olaf-95
Motorsykkelen din: yamaha dt 125 x

Re: får ikke gnist i pluggen

Legg inn av olaf-95 »

nå har jeg ny tennsople, ny cdi, ny regulator og nyoverhalt motor. fikk sykkelen til og gå noen min og nå har jeg akkurat samme problem som før. har skudd alt for mye på den møkka, noen som har noen super tips? :)

Brukeravatar
powerfulglenn
Motorsykkelen din: Sachs Xtc 125 2001, Aprilia RS 125 1998

Legg inn av powerfulglenn »

Hmm.. Det er jo veldig rart.. Prøvd og bytte til ny tennplugg/tennplugg kabel? Bare for morro skyld? Er vell ikke så mye som kan være galt nå?
Bil: BMW E30 320I
Lett MC : Sachs XTC 125R 2002, Aprilia RS 125 98Mod
Mitt Lett sykkel prosjekt:http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=9564

Troxx
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600 1998

Legg inn av Troxx »

Det kan være verdt å vekke gamle tråder. Jeg målte diverse på min coil, og fant hele tiden verdier innenfor specs., men siden der ikke kom gnist på pluggen bestilte jeg en ny coil selv om faren for defekt CDI var truende. Mottok ny coil og monterte den og fikk gnist, og MC startet fint.

Annen ting: Har dere og sett at alt av info om ting via googlesøk er kun å finne i gamle forum? Alle nye forum ser ut til å ha en sperre mot nettsøk. Det ønsker jeg ikke skal fortsette, forum bør være plassen for spørsmål, og de bør være mulig å få opp via googlesøk. FB-grupper osv kommer ikke med på googlesøk.
Yamaha XT 600 1998
Kawasaki 500 noe.. ikke så gøy
Yamaha XT 600 1984
Suzuki DR 600 1986

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Google bruker en algoritme som svært få kjenner til når den skal lete opp stikkord som det søkes etter. Hvis forumene du nevner er nyere forum og kanskje ikke forum med så mye trafikk så vil du ikke alltid få opp fra det respektive forumet. Noen forum har trolig også bevisst eller ubevisst slått av søke indiksering mot Google.

Svar