Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Tror nok at Svein2 vil trives på en sånn en
:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ja, helt santSvein2 skrev: Ånnkli sykkel har je det, derfor må jeg kjøpe en ånnkli nå å.....

Ja, dette blir spennende når prøvekjøringssesongen starter.
For å gjøre forvirringen total, står det jamen en slik oppi Nydal`n å: http://www.mc-huset.no/index.php?option ... &Itemid=68" onclick="window.open(this.href);return false;

For å gjøre forvirringen total, står det jamen en slik oppi Nydal`n å: http://www.mc-huset.no/index.php?option ... &Itemid=68" onclick="window.open(this.href);return false;

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC
Jeg skal testkjøre en slik CBF 1000 så snart sesongen er i gang igjen.Svein2 skrev:En litt nøytral skjønnhet som jeg ikke får helt ut av tankene er denne:
http://www.kellox.no/index.php?id=15790" onclick="window.open(this.href);return false;
Og en sånn en hvis alt går etter planen med den lokale Honda-forhandleren... :-) :
Godtvoksen skrev:Hva med denne nye Crosstourer Honda, er ikke den spennende?
[img]http://www.crosstourer.com/images/cross ... t_page.jpg[/img]

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Da venter vi på en utfyllende testrapport. 
Husk å vær nøytral da AJ.

Husk å vær nøytral da AJ.

- ole m.
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Kul den der ja!RuneMC skrev:Noe helt annet... men fortsatt Triumph.. takler ihvertfall grusveier ser det ut til... men mulig sjåføren har endel å si også...![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=unaRkye1OBk[/video]

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Den der kunne vært artig,men det sitter flere tiurer rundt i tretoppene...jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
Ha det godt !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis dette er en 2010 modell er den nok en overligger, de nye er litt annerledes,jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
bl.a. instrumentene.
Har fått inntrykk at det ikke står så mye på nett om CBF1000F, Tiger 800 derimot er det
side opp og side ned. Hmmmm.......

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ikke så rart at det står mer om Tiger 800, siden dette er en ny modell fra en liten produsent i forhold til Honda.Svein2 skrev:Hvis dette er en 2010 modell er den nok en overligger, de nye er litt annerledes,jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
bl.a. instrumentene.
Har fått inntrykk at det ikke står så mye på nett om CBF1000F, Tiger 800 derimot er det
side opp og side ned. Hmmmm.......
Den nye 1000 kubikkeren fra Honda er strengt tatt en "makeover" variant hvor noen kåpedetaljer er fornyet, at den har noe mer motoreffekt og at 4 til 2 eksosanlegget er blitt til 4 til 1 med én stor eksospotte på høyre side...

- jhn
Æ har ikke fulgt med på hvilke oppdateringer CBF'n har fått, men æ har hatt sansen for denne sykkelen siden 2007, da æ fikk plutselig behov for ny sykkel, siden min daværende Hornet 900 døde i ei grøft. Det var noen uker igjen av sesongen, men CBF'n kunne ikke leveres kjapt nok, så da ble det V-Strom.AJ skrev: Ikke så rart at det står mer om Tiger 800, siden dette er en ny modell fra en liten produsent i forhold til Honda.
Den nye 1000 kubikkeren fra Honda er strengt tatt en "makeover" variant hvor noen kåpedetaljer er fornyet, at den har noe mer motoreffekt og at 4 til 2 eksosanlegget er blitt til 4 til 1 med én stor eksospotte på høyre side...
Her e et bilde av "liket"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Var en tur oppi Nydalen å så på BMW`n og slo av en prat med Ludvik. BMW`n er fin,
men den falt liksom ikke helt i smak, så den er strøket av lista. De (BMW) som frister blir for dyre.
CBF`n er fortsatt den som frister mest, men leste på svenske Bike at knevinkelen kunne
være litt "snäv". Etter flere meniskoperasjoner orker jeg ikke å sitte med så skarp knevinkel.
http://www.bike.se/test/mc-test/honda-cbf1000fa-31" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere (Dexter) som har prøvd den om dette? I fjor tenkte jeg å prøvekjøre VFR800X,
der satt jeg med hælene oppunder rævballen så den gikk jeg av med en gang.
Tiger 800xc har jeg sittet på, så der vet jeg at knevinkelen passer meg bra, den er omtrent som Transalp`n.
Jeg er forresten 182cm og bena går fra ræva og ned.
men den falt liksom ikke helt i smak, så den er strøket av lista. De (BMW) som frister blir for dyre.
CBF`n er fortsatt den som frister mest, men leste på svenske Bike at knevinkelen kunne
være litt "snäv". Etter flere meniskoperasjoner orker jeg ikke å sitte med så skarp knevinkel.
http://www.bike.se/test/mc-test/honda-cbf1000fa-31" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere (Dexter) som har prøvd den om dette? I fjor tenkte jeg å prøvekjøre VFR800X,
der satt jeg med hælene oppunder rævballen så den gikk jeg av med en gang.
Tiger 800xc har jeg sittet på, så der vet jeg at knevinkelen passer meg bra, den er omtrent som Transalp`n.
Jeg er forresten 182cm og bena går fra ræva og ned.

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Det som slår meg med CBF'en er at den er en forholdsvis liten sykkel, rent fysisk.
En sykkel som Yamaha TDM 900 virker og er antakelig også en fysisk større sykkel, ikke minst høyere.
Var på Hadeland MC og Fritid og kikket på begge to som sto der rett ved siden av hverandre og forskjellen var faktisk sånn at man la godt merke til den.
Jeg er 184 og spent på kjørestilling, sal og hvordan CBF'en er å kjøre. Men prøvesatt ikke da jeg kikket på den her om dagen. Men testkjøring skal det bli utpå vårparten.
En sykkel som Yamaha TDM 900 virker og er antakelig også en fysisk større sykkel, ikke minst høyere.
Var på Hadeland MC og Fritid og kikket på begge to som sto der rett ved siden av hverandre og forskjellen var faktisk sånn at man la godt merke til den.
Jeg er 184 og spent på kjørestilling, sal og hvordan CBF'en er å kjøre. Men prøvesatt ikke da jeg kikket på den her om dagen. Men testkjøring skal det bli utpå vårparten.

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg synes ikke jeg sitter med føtten oppunder ræva. Nå er det justerbar høyde på setet også, men det var vel en side her et sted man kunne teste sittestilling... hvor var nå den... fant den, her. Fyll inn og se. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
At CBF er så mye mindre enn andre sykler er jeg nå ikke så sikker på AJ...
Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Den nye CBF'en har visst bare en...Dexter skrev: Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ellers kan det nevnes av knevinkelen på Honda CBF 1000 (2006 mod. ...) er 75. Til sammenligning 83 på TDM'en og 80 på Tiger 1050, iflg. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det er selvfølgelig ikke tatt hensyn til kroppslige forskjeller. Noen avvik vil jeg tror det blir siden ikke alle likt forrhold mellom lengde på overkropp og bein...
Men det er selvfølgelig ikke tatt hensyn til kroppslige forskjeller. Noen avvik vil jeg tror det blir siden ikke alle likt forrhold mellom lengde på overkropp og bein...

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Her er det bare å legge inn data på innersøm og lægemeets længde, så får man de riktige verdiene.
Hva CBF'en angår har jeg bare prøvesittet den i butikk med netopp knevinkel for øye, og synes den kjentes ganske så bra ut. Men ikke så bra som V-Stromen med fothvilersenkesett da
En stor vinkel på overkroppen vil også i vesentlig grad innvirke på romlighetsfølelsen i sadelen.
Vil tilslutt nevne at Triumph Explorer 1200 sliter med en knevinkel på 88 grader.
Der får man ihvertfall ikke møkkalukt på hæla
Hva CBF'en angår har jeg bare prøvesittet den i butikk med netopp knevinkel for øye, og synes den kjentes ganske så bra ut. Men ikke så bra som V-Stromen med fothvilersenkesett da

En stor vinkel på overkroppen vil også i vesentlig grad innvirke på romlighetsfølelsen i sadelen.
Vil tilslutt nevne at Triumph Explorer 1200 sliter med en knevinkel på 88 grader.
Der får man ihvertfall ikke møkkalukt på hæla

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Jeg har prøvd den sida, ett visst inntrykk får man jo, men det må prøves IRL.Dexter skrev:Jeg synes ikke jeg sitter med føtten oppunder ræva. Nå er det justerbar høyde på setet også, men det var vel en side her et sted man kunne teste sittestilling... hvor var nå den... fant den, her. Fyll inn og se. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Synd de ikke hadde en CBF inne oppi Nydalen, men de får opp en så fort sesongen begynner
og da blir det ikke bare prøvesitting, da blir det en tur på E6`n og en liten tur rundt Rokosjøen,
der er det veier av alle slag.

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Kawasaki Versys 1000 er også en sykkel du bør spendere noen minutter på å prøvesitte.
Den har en nydelig sittestilling og et herlig sete.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)

Godt tips det ojda, Versys`n er nok en fin sykkel å kjøre, vet ikke helt om jeg liker lykta på den,ojda skrev:Kawasaki Versys 1000 er også en sykkel du bør spendere noen minutter på å prøvesitte.
men hvis det skjærer seg med de to valga jeg har, så får jeg se.

Det skal prøvekjøres, men skal ringe å høre med leveringstid på den i morgen.
-
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Kaster meg på denne
Har selv eid ( eier den fortsatt) en CBF 1000 fra den var ny i 06.
Når det gjelder sittestilling så finner jeg meg meget godt tilrette på denne.
Jeg er noe over 180cm, men har allikevel satt setet til laveste posisjon. Knevinkelen har jeg aldri forsket på men antar at den blir ganske spiss. Overkroppen vinkles moderat forover slik at rumpe / haleben blir mindre belastet.
Det er nok motorkarakterestikken som imponerer meg mest på denne mc`n.
Mitt råd til dere som ikke er kjent med sykkelen er å ikke legge for stor vekt på den relativt lave hk`n.
Dreiemomentskurven er utrolig nydelig.
Den drar som en symaskin på 6.gir fra under 40 km/t.
Jeg kom i skade for å kjøpe en helt ny TDM i 05. Det var et smertefult forhold som ødela hele 05-sessongen.
Den var håpløs å finne seg tilrette på. Hadde følelsen av å sitte i 2.etage når jeg kjørte.
Salens utforming var så feil at jeg knapt kunne stå oppreist etter 4-5 mil.
Motoren truet med å sprette ut av ramma hvis turtallet ramlet under 2000.
Jeg har alltid hatt, og har fortsatt et varmt forhold til Yamaha, bare så det er sagt.
Jeg vet at TDM`n har en stor menighet her på forumet, så dette blir vel værre enn å banne i kjærka?
Heldigvis så finnes det mc`er i alle varianter så det er mulig å finne sin personlige favoritt.
Lykke til i jakten til dere som leter etter drømmesykkelen.
Selv har jeg funnet min (men FJR 1300 er også ille fin da)
Har selv eid ( eier den fortsatt) en CBF 1000 fra den var ny i 06.
Når det gjelder sittestilling så finner jeg meg meget godt tilrette på denne.
Jeg er noe over 180cm, men har allikevel satt setet til laveste posisjon. Knevinkelen har jeg aldri forsket på men antar at den blir ganske spiss. Overkroppen vinkles moderat forover slik at rumpe / haleben blir mindre belastet.
Det er nok motorkarakterestikken som imponerer meg mest på denne mc`n.
Mitt råd til dere som ikke er kjent med sykkelen er å ikke legge for stor vekt på den relativt lave hk`n.
Dreiemomentskurven er utrolig nydelig.
Den drar som en symaskin på 6.gir fra under 40 km/t.
Jeg kom i skade for å kjøpe en helt ny TDM i 05. Det var et smertefult forhold som ødela hele 05-sessongen.
Den var håpløs å finne seg tilrette på. Hadde følelsen av å sitte i 2.etage når jeg kjørte.
Salens utforming var så feil at jeg knapt kunne stå oppreist etter 4-5 mil.
Motoren truet med å sprette ut av ramma hvis turtallet ramlet under 2000.
Jeg har alltid hatt, og har fortsatt et varmt forhold til Yamaha, bare så det er sagt.
Jeg vet at TDM`n har en stor menighet her på forumet, så dette blir vel værre enn å banne i kjærka?
Heldigvis så finnes det mc`er i alle varianter så det er mulig å finne sin personlige favoritt.
Lykke til i jakten til dere som leter etter drømmesykkelen.
Selv har jeg funnet min (men FJR 1300 er også ille fin da)
- jhn
Oj oj oj, no blir det bråk 

-
- Motorsykkelen din: x
Sannheten kommer alltid for en dag vet du Jhnjhn skrev:Oj oj oj, no blir det bråk