Så funker alt???jhn skrev:Ja, det går an, men æ vil ikke anbefale det.Kawasaki skrev: Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)Det har kosta to sykler, diverse brudd og tilsammen nærmere et år på diverse institusjoner.
Men med bedre planlegging og bedre egnete sykler, så hadde det sikkert gått mye bedre
Sesongstart?
Re: Sesongstart?
- XRing
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Jeg hadde første bittelille turen i dagBaltazar skrev:Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?
Jeg tror kanskje jeg ikke klarer å vente lenger......

Etter en kort svingom med gliset hele veien rundt inni hjelmen, bar det til selvvasken på Danmarksplass for endelig å få av all strøsanden som overrasket meg da det plutselig begynte å fryse 2.desember...
Deretter mange timer kvalitetstid i garasjen med puss og stell og småreparasjoner. Digg.
Så for min del er sesongen herved innledet.

Hva gjelder salting i Bergen, ser det ut til at de ikke salter (i sentrum i det minste) med mindre det faktisk truer med å fryse. Det er lenge siden jeg har sett en saltbil nå, og så mye som det har regnet i det siste er nok det meste skylt vekk. Tut & kjør!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
- Baltazar
- Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013
Takk for svar...Da sees vi på veien....
- XRing
Famous last words, hva? Her våkner man til full snøkalamitet...XRing skrev:Så for min del er sesongen herved innledet.![]()

Vi får ta det som en mager trøst at det neste uke er meldt striregn med plussgrader hele døgnet. Det blir en slags reset av tilstanden

- Baltazar
jepp...det siste jeg så før jeg tok kvelden igår var at snøen dalte ned, og i det fjerne kunne jeg se de forhatte lysene til strøbilen...
men snart blir det regn, mye regn....tror aldri jeg har gledet meg så mye over regnet....
men snart blir det regn, mye regn....tror aldri jeg har gledet meg så mye over regnet....
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Da var gatene fulle av snø igjen her i Stavanger..
Snør da selv om det er plussgrader men det er jo bare 19.feb ennå så smører meg med litt mer tålmodighet
Snør da selv om det er plussgrader men det er jo bare 19.feb ennå så smører meg med litt mer tålmodighet

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har alltid sett på 1. mars som en slags offisiell åpning av våren. Så også i år. Men om det skjer omfattende snøsmelting før den offisielle våråpningen, er det en velkommen bonus.Svolp skrev:Da var gatene fulle av snø igjen her i Stavanger..
Så får man bare tro og håpe til man hallusinerer englefjær at det ikke daler fjærlignende snøfiller over landskapet etter den 1.3. ... For da er det nemlig vår

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Hvert år pleier jeg å få hoste og småfeber av årets første turer,i år blir det strikkegenserr,buff og annet nødvendig,så
får vi bare håpe...
Thumbs up !!
får vi bare håpe...

Thumbs up !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Når gatene er "fulle av snø" i Stavanger på denne tiden, mener du da 2 eller 3 millimeter snø..Svolp skrev:Da var gatene fulle av snø igjen her i Stavanger..

Tar jeg mye feil at nå når klokken er 13.00, så er morgendrysset som lå i gatene i dag tidlig helt borte?
Redigert kl 14:45: så mye snø ser vi i Stavanger nå. Gater fulle av snø er sannelig et relativt begrep...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Godtvoksen den 19 feb 2012, 14:48, redigert 1 gang totalt.
Gode nyheter fra yr.no: :=D> http://www.yr.no/nyheter/1.7995885" onclick="window.open(this.href);return false;
- 2000Touring
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Kontakt:
Den er grei, da er det opplest og vedtatt at våren kommer 17. marsTheBandit skrev:Gode nyheter fra yr.no: :=D> http://www.yr.no/nyheter/1.7995885" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
Hadde sesongstart 1 feb i 2011 så den slår jeg ikke i år, men så snart nok dette vemmelige hvite forsvinner så starter sesongen for min del. De spår rekordvarm vår så det er jo bare å krysse fingrene for at det blir snart :)
Startet 1. januar i år. Kjørte vel til og med 4 eller 5 jan. Og Svarten er dratt ut av garasjen igjen. Kjørte litt i går og i dag selv om da så litt ille ut med snødrev kl. 0500 i dag. Blir temperatur opp mot 10 grader hele uka fram til helga. Da faller den igjen men håper det blir over 5 grader på dagtid.
- XRing
Dagen opprant med sol, en plussgrad eller to og nesten tørre veier. Bare en ting å gjøre:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av XRing den 21 feb 2012, 09:02, redigert 1 gang totalt.
- Baltazar
XRing skrev:Dagen opprant med sol, en plussgrad eller to og nesten tørre veier. Bare en ting å gjøre:
Jeg traff på saltbilen tidligere idag....
Tror de tenker mer på penger enn oss motorsyklister...
- XRing
Triste nyheter, salting er da helt unødvendig slik som veiene så utBaltazar skrev:XRing skrev:Dagen opprant med sol, en plussgrad eller to og nesten tørre veier. Bare en ting å gjøre:
Jeg traff på saltbilen tidligere idag....
Tror de tenker mer på penger enn oss motorsyklister...
](./images/smilies/grrr.gif)
Jeg får gi sykkelen en liten dusj på veien hjem.
(Har forøvrig fått lastet opp bildet, så innlegget gir litt mer mening nå)
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Ble så inspirert av å høre noen snakke om lettkledte damer et annet sted, at jeg tenkte våren er kommet. Dermed ble det sykkel til jobb i dag. Det var utrolig deilig. Ren nytelse. Åpenbar fryd.

Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Dortmunder
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
5 grader i dag morges i Kristiansand... hmmm.... bikker den 6 skal jeg kjøre sykkelen til og fra jobb.. men dette med saltet er noe dritt, få se om jeg ha ei bøtte med vann klar en gang i uka fram til mars/april.
Men kan jo ikke la meg stoppe av salt...
Messe i Porsgrunn er vel den offisielle start, årsfesten med BluesBikers sist helg den inoffisielle
ha en flott sesongstart, kjør pent og husk at rusten kan ta liv !!
Dortmunder
Men kan jo ikke la meg stoppe av salt...
Messe i Porsgrunn er vel den offisielle start, årsfesten med BluesBikers sist helg den inoffisielle

ha en flott sesongstart, kjør pent og husk at rusten kan ta liv !!
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- XRing
Jo før jo heller! Jeg kjørte forbi 2 stk MC-politi på Danmarksplass på vei til jobb i dag. De stirret fælt, det har vel noe med luftkjølt sykkel og lav giring å gjøre, høres fortere ut enn det er. Jeg kan ikke ha holdt særlig over 50 så kort ut fra krysset. Slakket wiren for sikkerhets skyld og smilte pentElolz skrev:Var innom butikken i går for å høre om noe greier, og jammen sto ikke gullet inni selve butikken, varmt og godt. Ga beskjed om at jeg henter henne seinest første uken i mars (etter dette må jeg betale for 1 ekstra måned vinterlagring, det kan vi ikke ha noe av!)

Uansett: når Tango er ute, da er våren her!
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Det har vært et værskifte i Stavanger syntes jeg... I dag er det faktisk 7 + og regn kl 09.00 på morran. At det er regn er ikke uvanelig men lenge siden jeg så 7 grader på stokken 

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Jeg har tenkt at når veien inn til huset på feltet er klar, så begynner sesongen (foreløpig komplett islagt).
Ved revurdering har jeg kommet til at hvis en skal vente på at de koster veien, så kan det fort bli august før en kommer igang. Ser nå for meg at vi må koste boligfeltet for hånd.... Ufattelig hvor mye grus de har strødd i vinter.
Ved revurdering har jeg kommet til at hvis en skal vente på at de koster veien, så kan det fort bli august før en kommer igang. Ser nå for meg at vi må koste boligfeltet for hånd.... Ufattelig hvor mye grus de har strødd i vinter.
-
- Motorsykkelen din: x

Jeg antar at jeg er tilbake i denne tråden sist i april

Jeg har nå vært et par timers tid ute å feid bort et stort trillebårlass med strøsand i bakken opp til huset. Nå er det gjort klart for å hente MC'n fra vinterlagring på onsdag. Min sesongstart blir da den 29. februar.
Jeg vil tro det kan gå noen år før denne rekordtidlige sesongstart vil bli slått.

Jeg vil tro det kan gå noen år før denne rekordtidlige sesongstart vil bli slått.

- Togmannen
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Da er årets første tur unnagjort. Riktignok ikke mer enn litt over en time for å få varmkjørt sykkelen, smørt kjedet og ladet batteriet, men dog den første turen.
Var maks 10,3 grader her oppe på Økern i dag, 7,5 grader nå kl 16.45. Helt utrolig..
Men turen var digg. I starten var dekkene rimelig glatte, og fikk 20m med spinn på bakhjulet på tørr asfalt, på 4000 omrm. Men etter dekkene ble varme og fikk kjørt litt ble de mye bedre. Får ta det med ro i starten, mye dieselsøl på veien. (Grrr...jæla traktorer)
Må bytte kjede og drev før sesongen virkelig kommer i gang, men mangler litt verktøy så får se om jeg klarer det selv eller må leie inn noen. Har lyst til å lære det, så har ikke lyst til å gi sykkelen til et verksted heller. Må samtidig vurdere om jeg skal bytte bakdekket, det har stått på i 18 000 km men tåler litt til.(Men ikke hele sesongen) Skal også av med radiatoren for å vaske den,(kjøpe ny?) men akkurat det har ikke noe superhast. Olja er bra, men kommer til å dobbeltbytte alikavel. Ellers blir det en tur til Sverige for hovedservice, sparer ca 3500 kr på det, her i Oslo gikk det for min 5000 for arbeidet, + alle væskene.
Gleder meg vilt til fint vær og fine turer, kjør trygt folkens :-) GOD TUR!
Var maks 10,3 grader her oppe på Økern i dag, 7,5 grader nå kl 16.45. Helt utrolig..
Men turen var digg. I starten var dekkene rimelig glatte, og fikk 20m med spinn på bakhjulet på tørr asfalt, på 4000 omrm. Men etter dekkene ble varme og fikk kjørt litt ble de mye bedre. Får ta det med ro i starten, mye dieselsøl på veien. (Grrr...jæla traktorer)
Må bytte kjede og drev før sesongen virkelig kommer i gang, men mangler litt verktøy så får se om jeg klarer det selv eller må leie inn noen. Har lyst til å lære det, så har ikke lyst til å gi sykkelen til et verksted heller. Må samtidig vurdere om jeg skal bytte bakdekket, det har stått på i 18 000 km men tåler litt til.(Men ikke hele sesongen) Skal også av med radiatoren for å vaske den,(kjøpe ny?) men akkurat det har ikke noe superhast. Olja er bra, men kommer til å dobbeltbytte alikavel. Ellers blir det en tur til Sverige for hovedservice, sparer ca 3500 kr på det, her i Oslo gikk det for min 5000 for arbeidet, + alle væskene.
Gleder meg vilt til fint vær og fine turer, kjør trygt folkens :-) GOD TUR!
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Yes, då har jag avtalat med Motorport att jag ska hämta motorcykeln onsdag nästa vecka.