MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: MC motorolje

Legg inn av ejs »

mekkern skrev:Har en sykkel som passerer 100000km nå på div oljer-inklusive de siste 5 åra på biltema...
endunker 600 på samme olja..
Dem gearer pent og bra clutch-lite forbruk...
Hva mer skal jeg forlange?

prøvde castrol sin mineralske 20W-50 på cbr`n da den skulle gi mindre støy i motoren- da fikk jeg automat...alt ok etter skift tilbake til biltema syntet.

200kr+ liter olja fra motul ER god spessiellt på enkelte problemmotorer men ellers....tja...
Motul sine oljer med ester er vel meget gode pga. den ikke renner vekk fra metallet,men at det er igjen en tynn oljefilm.
Minuset er vel at den tar til seg fuktighet.

Kjører sjøl på Biltema sin motorsykkel olje (mineralsk 15-40)
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MC motorolje

Legg inn av RuneMC »

Ser at bl.a. en lokal MC forhandler selger x-1r tilsetning for olje (x-1r skal visstnok behandle metall slik at det blir mindre friksjon og dermed lavere slitasje).

Noen som har testet dette i motorolje for MC ???

Ser jo unektelig interessant ut
[video]http://www.youtube.com/watch?v=arIhxSRim_0[/video]

http://www.riverton.no/index.php/aktuelt/referanser

MEN, hvis clutchen også blir glatt så blir det straks mindre interessant...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: MC motorolje

Legg inn av Jompa »

Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det nok det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MC motorolje

Legg inn av joo »

mekkern skrev:De "syntetiske" er jo mere tempraturstabile-ergo bedre på luftkjølte.. men med HD er jo mye sagt og ment.. :-J
Og så sier BMW at man skal ha mineralolje på luftkjølte boxere i begynnelsen, så kan man gå over på semisynth etter ei stund evt kjøre mineral videre. Og dette diskuteres så man ikke får tid å kjøre om man skal lese alt.
Selv kjører jeg semisynth på boxern, lar være å la den rusle lenge på tomgang selvsagt, men blir steike tuillat om jeg skal lese alle rådene :-k

Imidlertid skifter jeg olje en ekstra gang midt mellom de anbefalte skiftintervallene på verkstedet (for å få stempel i heftet) og tror at motoren har det ganske ålreit.

Nå er det ikke liv laga for mer luftkjølte saker mht utslippskrav, så selv oss som elsker luftkjølte tyske boksere må nok handle vannkjølt boxer neste gang tror jeg.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: MC motorolje

Legg inn av tagesk »

joo skrev: Nå er det ikke liv laga for mer luftkjølte saker mht utslippskrav, så selv oss som elsker luftkjølte tyske boksere må nok handle vannkjølt boxer neste gang tror jeg.
Den som lever får se. Jeg har en 11 år gammel 1150 og kommer til å oppgradere til en 5 år gammel 12GS om noen år. Dermed blir dette ikke noe problem for meg før om circa ti år.

Men til olje: Til min 1150 spesifiserer BMW at dersom jeg kjører med en ultra-billig mineraloje som bare såvidt møter SF-standarden, da må jeg bytte olje og filter hver 10.000 km.
I dette kravet ligger et ubesvart spørsmål: Kære BMW, hva hvis jeg bruker en hel-synth olje som er av kvaliteten SM?

Men til det gir BMW ikke noe svar. De sier "Motoren skal ha olje som er SF eller bedre, og den skal skiftes hver 10.000 km sammen med filteret."

Slik er det med alle håndbøker jeg har sett. Produsenten spesifiserer et minimumskrav til oljen, og hvor ofte den skal skiftes. Intervallet forutsetter da, implisitt, den dårligste oljen (som fyller kravene).

Oljer er, ikke uten grunn, klassifisert efter sin kvalitet. Designere av motorer pønsker ut hvilken kvalitet oljen minst må ha under verst tenkelige omstendigheter, og skriver det i boken. Hvorfor man da skal kjøpe en olje som er dyrere er mer enn jeg forstår.

Olje er ikke som dekk. Noen kjøper dyre racing-dekk som varer kort, andre touring-dekk som varer lenge. Det er fordi bruksområdene er forskjellig. Når man bor i et kaldt land som Norge, hvor fartsgrensene gjør at "rødfeltet" besøkes like sjeldent og kort som sommeren 2012, da spiler det ingen rolle hvilken olje du kjøper (så lenge den fyller kravene).

Diskusjonen om mineral vs syntetisk blir bare av interesse dersom motoren krever syntetisk, eller dersom man diskuterer hvor mye lenger man kan kjøre mellom skift dersom man bytter til syntetisk.

Nå finnes det alltid unntak: BMW krever mineral i innkjøringen, og jeg regner med at det finnes motorer fra 1948 som ikke kan bruke syntetisk i det hele tatt. Men for alle oss andre er saken enkel: Se i håndboken hva som kreves, kjøp det billigste som er i henhold til kravet, og kjør.

Olje-diskusjoner er for vinteren når det ikke er mulig (for dere) å kjøre :[-X

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MC motorolje

Legg inn av RuneMC »

Jompa skrev:Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det nok det.
Tja, er ganske skeptisk av meg jeg, men div referanser til Koenigsegg, Daytona racing team som har brukt dette siden 90-tallet, NASA og målbare resultater ift mindre friksjon, samt demonstrasjonene i videoen av motorer som kjører tappet for olje - hvor den som er behandlet med x-1r fortsetter å gå - er jo ganske overbevisende.

Tror sånn sett det er verdt å prøve - men betenkeligheten går mer på om en våt clutch vil slippe? Dvs der slår mine mangelfulle tekniske kunnskaper ut - er det metall i en typisk MC våtclutch eller brukes andre materialer ?? (hvor da denne metallbehandlingen ikke får noe å si fra eller til).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MC motorolje

Legg inn av mekkern »

Hvorfor vil du kjøre motoren uten olje???? dette blir for veldig spessielle forhold...

så sant oljefilmen ikke blir overbelastet har delene ikke kontakt med hverandre...da glir de på-------oljefilmen...

mc oljen er spesiell på det henseende at "vanlig olje" nyere enn API-SG nesten ikke inneholder sink-sinken benyttes for å øke belastbarheten i gearet-derfor har Jaso-MAog MA2 standarden kommet.

Våtclutchen på mc er annenvær stål og fiberplate og er avhengig av en viss friksjon-ellers slurer den seg til døde..

oljen i "motordelen" på mc og delvis gearkassa er trykksatt i lagrene og andre deler har sprutsmøring..

på en bil har vi 2 separete oljesystemer og oljetyper på motor og gear/automat-på manuell gear er det også tørr clutch.

Edit: BMW boxerne er som bil her.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Bosted: Ski

Re: MC motorolje

Legg inn av Kwak »

Elolz skrev:Prøvde en Repsol delsyntetisk, og det syns jeg ikke førte til smoothe girskift i det hele tatt. Så den oljen ble byttet rimelig kjapt. Byttet til Shell Advance Ultra 4 helsyntetisk (kjøpt billig på ebay), og syns det ble mye bedre :thumleft Har lest mye bra om Shell olje for akkurat min sykkel, men forhandler derimot sa jeg burde holde meg unna den og heller kjøpe deres svindyre Motorex eller Castrol :P :p
Fant denne nettbutikken. Er det billigere enn dette på Ebay?? Ikke rare prisforskjellen mellom Shell olje der og Biltema olje i alle fall
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Bosted: Ski

Re: MC motorolje

Legg inn av Kwak »

Kwak skrev:
Elolz skrev:Prøvde en Repsol delsyntetisk, og det syns jeg ikke førte til smoothe girskift i det hele tatt. Så den oljen ble byttet rimelig kjapt. Byttet til Shell Advance Ultra 4 helsyntetisk (kjøpt billig på ebay), og syns det ble mye bedre :thumleft Har lest mye bra om Shell olje for akkurat min sykkel, men forhandler derimot sa jeg burde holde meg unna den og heller kjøpe deres svindyre Motorex eller Castrol :P :p
Fant denne nettbutikken. Er det billigere enn dette på Ebay?? Ikke rare prisforskjellen mellom Shell olje der og Biltema olje i alle fall
Glemte linken http://www.rsmotor.no/index.php/cPath/43" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MC motorolje

Legg inn av RuneMC »

mekkern skrev:Hvorfor vil du kjøre motoren uten olje???? dette blir for veldig spessielle forhold...
Tenkte mest på beskyttelsesaspektet - dvs mindre slitasje ved kaldstart og evt at motoren ikke tar kvelden med en gang om den skulle ha for lite olje.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Online
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: MC motorolje

Legg inn av Kjellrf »

RuneMC skrev:
mekkern skrev:Hvorfor vil du kjøre motoren uten olje???? dette blir for veldig spessielle forhold...
Tenkte mest på beskyttelsesaspektet - dvs mindre slitasje ved kaldstart og evt at motoren ikke tar kvelden med en gang om den skulle ha for lite olje.
En kjent italiensk bilfabrikant tok for mange år siden en praktisk test på hvor godt olja smører, en test mellom syntetisk og mineralsk motorolje.
De dro 2 nye biler ut på en bane, en motor med syntetisk og en med mineralsk olje på.
De kjørte bilene 1000 km, og tappet av oljen.
Ga, på italiensk maner, full gass, og kjørte til motorene havarerte. Den som hadde hatt mineralolje, røyk etter drøyt 6km.
Den som hadde vært kjørt på syntetisk olje, holdt over 30 km før det stoppet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Bosted: Heimdal

Hvilke olje bruker du?

Legg inn av Coach »

Tok idag skifte av olje til vinteren. Bruker vanligvis Yamahalub syntetisk. Men grunnet at forhandleren ikke hadde dette på lager, måtte jeg kjøpe olje til en annen forhandler av BMW. De annbefalte Castrol syntetisk og jeg gikk for den.
Men for en pris da gitt. 1100.- for 4 liter.

Dette syntes jeg var mange penger for 4 liter olje. Syns jeg husker at Yamahaluben var biligere? Noen synspungter på Castrol fremfor Yamahalub? Andre merker?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Hvilke olje bruker du?

Legg inn av Snikkeren »

Biltema? :knegg
Brukte Biltema sin på GSX 650F'en jeg hadde. På TDM'en har jeg kun skiftet olje ved service, så jeg vet ikke hva de har puttet på den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av mekkern »

kjøpte et par 4 litere med motul 300V på Motorport-1450,-(725,- for 4 liter) enkeltlitre 200,-

de gamle hondaene liker olja virker det som...rakler mindre.. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av RuneMC »

Har brukt Biltema's helsyntetiske "Racing" 10w-40 for MC 4T med JASO MA2 spesifikasjonen noen oljeskift nå. Funker helt greit. Literpris 89,-

Og V-Strom'en trenger bare litt over et par liter per skift, så der sparer jeg også :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av EasyRider »

Jeg satte bort min zx9r til vinterlagring nå i høst.

Tenkte at når den først stod der, kunne verkstedet gå igjennom sykkelen.

Fikk dem til å ta en ventilsjekk. De byttet også motorolje.

Og her kommer spørsmålet.

på fakturan står det at de har brukt "Putoline Ester Tech Syntec 4+ 10W60" olje.

For det første har jeg ikke hørt om merke før, Noen som har erfaring/mening om dette merke?

Også ser jeg at de har brukt 10W60 olje. er ikke det litt overkill da? :scratch


NB! Sykkelen bruker ikke olje. Jeg har aldri hatt behov for å fylle på noe olje mellom oljeskift (5000 km) og jeg har brukt 10W40 olje.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av tagesk »

EasyRider skrev: på fakturan står det at de har brukt "Putoline Ester Tech Syntec 4+ 10W60" olje.
Er du sikker på at motoren din kan pumpe en 60-olje?
De aller fleste motorer i dag er laget for en 40-olje.
Sjekk instruksjonsboken.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av EasyRider »

tagesk skrev:
EasyRider skrev: på fakturan står det at de har brukt "Putoline Ester Tech Syntec 4+ 10W60" olje.
Er du sikker på at motoren din kan pumpe en 60-olje?
De aller fleste motorer i dag er laget for en 40-olje.
Sjekk instruksjonsboken.

[TaSK]
I service manualen står det:
Viscosity: SAE 10W40, 10w50, 20w40 or 20W50.

Med andre ord ikke 10W60.

Hmm har google litt, og det virker for meg som at 10W60 er noe dem bruker i motorsport, dvs ved høy belastning av motor?
Jeg har riktignok funnet turtallsperra ved et par tilfeller.. :redface Men trodde ikke de ryktene hadde nådd verkstedet og med det så fyller dem på olje som er tykkere ved høy tempratur.

Burde jeg ringe og si i fra? Eller vet verkstedet hva dem driver med? :-k :scratch
Ble fryktelig usikker nå :-k
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39814
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av AJ »

Oljetråder på nett-forum er skumle greier... :-k
Mange meninger, erfaringer og steinharde oppfatninger om oljer blant MC-folk... :skriver

Men uansett; jeg mener verkstedet bør følge det som står i servicemanualen. Gjerne det merket de åpenbart har en avtale med sine leverandører om å bruke, men med riktig viskositet til din sykkel.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av EasyRider »

Ringte verkstedet nå.

Dem gikk inn på arbeidsorderen og der stod det 10W40.
Mekanikeren hadde brukt feil varenummer når han lagde faktura.

Håpe det stemmer da.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av omaas »

AJ skrev:Oljetråder på nett-forum er skumle greier... :-k
Mange meninger, erfaringer og steinharde oppfatninger om oljer blant MC-folk... :skriver

Men uansett; jeg mener verkstedet bør følge det som står i servicemanualen. Gjerne det merket de åpenbart har en avtale med sine leverandører om å bruke, men med riktig viskositet til din sykkel.
Helt enig med deg der. Stelvioen skal ha 10w-60 :-)
EasyRider skrev:I service manualen står det:
Viscosity: SAE 10W40, 10w50, 20w40 or 20W50.

Med andre ord ikke 10W60.

Hmm har google litt, og det virker for meg som at 10W60 er noe dem bruker i motorsport, dvs ved høy belastning av motor?
Jeg har riktignok funnet turtallsperra ved et par tilfeller.. Men trodde ikke de ryktene hadde nådd verkstedet og med det så fyller dem på olje som er tykkere ved høy tempratur.

Burde jeg ringe og si i fra? Eller vet verkstedet hva dem driver med?
Ble fryktelig usikker nå
Du burde kanslke påpeke kravet om olje i manualen.
10w - 60 klarer fint alle belastningkrav/smøre krav, men kan gi problemer med at den forblir for "tykk" under driftstemperatur.

Sitat om problemer som kan oppstå med for høy viskositet:
Klippet fra: http://www.motorcycleanchor.com/motorcy ... c_oil.html
-----
10w60 oil will flow like a 10 weight oil when at 40°C (fairly thin), but will not thin out more than a 60 weight oil would when at 100°C -- and most motorcycle engines can't take a 60 weight oil (even if it will thin out again as it gets even hotter) without starving the tighter passages for oil supply!

Engine Manufacturer's Oil Specifications
The thicker the oil, the more it will dampen vibration, but at the same time, an oil can be too thick (especially when cold) or too thin (especially when hot) for the pumping system of an engine to move it effectively. Oils that are too thick (or contain too long a polymer string, such as a 10W60) can also starve tight passages, such as between the piston rings and cylinder walls, of adequet oil supply (not enough of the thicker molecules fit in the same space). Thus engine manufacturers specify a recommended weight class of oil for use in their engines, one which balances the need for friction reduction with the oil pump's ability to move the motor oil when the oil is cold and when the oil is hot, and which will reach all parts of the engine properly at all times. Since motor oil normally never gets colder than the ambient environment around the engine, engine manufacturers often specify different weights or viscosities for motor oil for their engines based on the ambient temperature the engine is to be operating and parked in.

----
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Fireblade1000
Innlegg: 1
Registrert: 14 feb 2013, 12:03
Motorsykkelen din: 2006 CBR 1000RR
Bosted: Askøy

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av Fireblade1000 »

http://billigbilpleie.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Her hadde de bla. Castrol olje til en meget rimelig peng.
Bestilte Castrol Power 1 Racing 10W40 4T 4 ltr til 279kr+ 100kr i frakt det er ikke noe å si på.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39814
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av AJ »

Fireblade1000 skrev:http://billigbilpleie.no/

Her hadde de bla. Castrol olje til en meget rimelig peng.
Bestilte Castrol Power 1 Racing 10W40 4T 4 ltr til 279kr+ 100kr i frakt det er ikke noe å si på.
Det var da en rasende billig pris :oh
Godt tips og velkommen hit til MCsiden.no, Fireblade1000 :vs
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av pelsen »

http://billigbilpleie.no/page/profil-12/" onclick="window.open(this.href);return false;
lagger man til frakt, norsk mva pluss gebyr så blir det ikke så billig likevel

ZZR-Erling

Re: MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.

Legg inn av ZZR-Erling »

Følg spec fra Kawa, dvs ut med den 60 olja, så enkelt er det.

Svar