God Vinter
- B. Sveigdalen
- Innlegg: 85
- Registrert: 18 okt 2005, 19:50
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Hundorp
- Kontakt:
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
prosjekt Daelim Daystar
Håy..
Ja så er sykkelen på veien. Det er blitt noen timer i garasjen i våres.

Det var en del igjen som kunne løsnes fra ramma, men det blei jaggu ta meg en del deler og skruer ut over benken og gulvet gitt...

Full rens av forgasser og innsugsystem.

Eksosrøret fikk en kraftig omgang med Autosolen. Det måtte byttes flere fester til pyntedekslene. Her var festeskruene rustet fast, og knakk av under demontering. Så det blei litt sveising og gjenging...

Gjengene på bremsekalopperen var gåen. Jeg boret opp hullet, og gjenget opp til 12mm gjenger. Tok en 12mm bolt i dreibenken boret og laget 8mm gjenger innvendig.

Satte det hele fast med lock tigth, og vips, så var kalipperen som ny.
Det blei mange timer med pussing og litt flekking på en ganske rustflekkete ramme. Men nå er sykkelen på veien og jeg og min datter er i gang med øvelseskjøring....
Ja så er sykkelen på veien. Det er blitt noen timer i garasjen i våres.

Det var en del igjen som kunne løsnes fra ramma, men det blei jaggu ta meg en del deler og skruer ut over benken og gulvet gitt...

Full rens av forgasser og innsugsystem.

Eksosrøret fikk en kraftig omgang med Autosolen. Det måtte byttes flere fester til pyntedekslene. Her var festeskruene rustet fast, og knakk av under demontering. Så det blei litt sveising og gjenging...

Gjengene på bremsekalopperen var gåen. Jeg boret opp hullet, og gjenget opp til 12mm gjenger. Tok en 12mm bolt i dreibenken boret og laget 8mm gjenger innvendig.

Satte det hele fast med lock tigth, og vips, så var kalipperen som ny.
Det blei mange timer med pussing og litt flekking på en ganske rustflekkete ramme. Men nå er sykkelen på veien og jeg og min datter er i gang med øvelseskjøring....
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy...
Nei det var dårlig med deler til overs, var heller et problem at det manglet mange skruer og muttrer. Så det har gått med en del tid til å leite i skuffer og skap etter passende skruer. Og det er utrolig hva man har, finner det meste.
Løsgjenger er dyre, og man må som regel kjøpe et helt sett, Ja hvis man ikke kjenner en som har et slikt. Det er spesielle bor og gjengetapper som skal brukes. Stigningen på gjengene er jo lik utvendig og innvendig.
Nei det var dårlig med deler til overs, var heller et problem at det manglet mange skruer og muttrer. Så det har gått med en del tid til å leite i skuffer og skap etter passende skruer. Og det er utrolig hva man har, finner det meste.
Løsgjenger er dyre, og man må som regel kjøpe et helt sett, Ja hvis man ikke kjenner en som har et slikt. Det er spesielle bor og gjengetapper som skal brukes. Stigningen på gjengene er jo lik utvendig og innvendig.
- B. Sveigdalen
- Innlegg: 85
- Registrert: 18 okt 2005, 19:50
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Hundorp
- Kontakt:
Morsomt å se!
Dersom man kan lage seg "løsgjenger" på denne måten, er det absolutt å anbefale. Tror jeg betalte rundt 800,- for et løsgjengesett som inneholdt kun 7mm løsgjenger. Skal man ha et med dimensjonene 4-6-8-10-12, er det snakk om over 2000,-
Hva slags sykkel er det du har, egentlig?
Dersom man kan lage seg "løsgjenger" på denne måten, er det absolutt å anbefale. Tror jeg betalte rundt 800,- for et løsgjengesett som inneholdt kun 7mm løsgjenger. Skal man ha et med dimensjonene 4-6-8-10-12, er det snakk om over 2000,-
Hva slags sykkel er det du har, egentlig?
GSX-R 750
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Ja smart, men er bør ha tilgang på dreiebenk. Får riktig sentrert på boringen og gjengingen. Finnes sikkert noen som kjenner noen som går på en yrkeskole. Da er det vare å kjøpe inn bolter i asortert utvalg og få laget opp noen hylser. Kappes etter behov.B. Sveigdalen skrev:Morsomt å se!
Dersom man kan lage seg "løsgjenger" på denne måten, er det absolutt å anbefale. Tror jeg betalte rundt 800,- for et løsgjengesett som inneholdt kun 7mm løsgjenger. Skal man ha et med dimensjonene 4-6-8-10-12, er det snakk om over 2000,-
Hva slags sykkel er det du har, egentlig?
Jeg kjører en BMW R 1100 RT 99. mod
Sykkelen jeg fikset bremsene på er min datter som eier. Det er en Daelim Daystar 125cc 01 mod.