FredrikE24 skrev: 25 apr 2021, 14:11
Har veldig mange mil med en tidligere kollega av meg og hans K1600GTL. Gjerne i følge med flere andre. Han er en dyktig fører, men kjører altså den K1600GTLen jevnt fort overalt og koser seg på svinga. Når en 16-18 timers kjøredag er over og følget er både slitne og støle. Han her spretter av som ingenting, er klar for en økt til.
Et dekksett varer rundt 8000km og Road5 GT er visst de som er best å kjøre på, og som holder lengst. Han har forøvrig hatt flere av de og har vel noe over 200kkm på modellen.
Finner veldig mange fornøyde K1600 eiere på nettet som beskriver det samme, sprek sykkel med fantastisk lyd, milsluker med allt av utstyr og plass. I følge dere her inne gode garantier, BMW har også ett serviceopplegg som funker med godt fungerende recall opplegg.
rolf-arne japsene er flinke de

Det negative her i tråden med klonking i driv / kardang ser ikke ut som problem for andre eiere. Helt klart en omfangsrik sykkel som jeg tror tar stor plass med egenvekt på 350 kg, tror tyngdepunktet er lavt plassert slik att sykkel’n er letthåndterlig og stabil i vind med sidebokser / toppboks kan lett tas av som vil påvirke det visuelle på småturer iallfall :) Korte serviceintervaller er ikke nødvendigvis noe pluss, hvert år eller 10000 km.
Road5 GT er sikkert ett veldig godt dekk som påvirker levetida, 8k er ikke mye på ett dekksett men da blir det nye dekk på hver service.
En ting er ny K1600 eller nyere med garanti, men hva med -16 modell og eldre hvor det ikke er garanti lengre ... Har søkt litt på nettet da det går en del K1600 som er 10 år og nyere der ute, sykler som har fulgt serviceintervaller med nyeste software og alle recall utført uten store skader blir betraktet som «trygge».
Ser det er forskjell på GT vs GLT, usikker på hva som er å foretrekke. GLT har alt men styre er bakoverflyttet nærmere fører og fothvilere litt fremoverflyttet som gir en mer oppreist sittestilling. Blir sittestilling litt vel mye laidback ... Ser kompisen til
FredrikE24 har GLT så det er kanskje å foretrekke :)
Tror jeg kunne kost meg på K1600 uansett om den er 10 år eller ny «kongesykkel»