Spesielt morsomt ved forbikjøringerTheHaughom skrev:Da skulle du prøvd en singlejoo skrev:VisstNikka skrev: jevnt gasspådrag gjennom svingene uten å tulle med å slippe gassen fort, bremse, justere for mye på styret osv. hjelper til med å holde grepet oppe. Ujevn kjøring kan føre til at det f.eks. blir endring i vektfordelingen på for- og bakhjulet og dermed reduseres grepet på ett av dekkene og det kan forverre det.![]()
Et godt råd i sving er å ikke dra på mye midt i lange svinger før du ser utgangen. Som en proff sa til meg; ikke gå mye på gassen i sving før du er sikker på at du ikke må slippe av igjen underveis i svingen. Syntes det funker som snus det når jeg har det i bakhodet. Som du nevner, vektfordelingen flytter seg, også når du går av gassen. Og da blir det lettere på bakhjulet samtidig som motorbrems kan gi slipp bak. Det vet jeg i alle fall som kjører twin som motorbremser noe vakent.





En ubetalelig opplevelse - hver gang!
