Og der så jeg denneGSF skrev:Her finner du forresten mer info om hva de forskjellige "bolkene" inneholder: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... el+%28A%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Og der så jeg denneGSF skrev:Her finner du forresten mer info om hva de forskjellige "bolkene" inneholder: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... el+%28A%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Ble litt nysgjerrig her. Hva tenker du på her? Blinke til venstre før man blinker ut (til høyre)? Plassere seg til venstre og ligge nærmest øya rundt før man skal ut?RuneMC skrev:Ser f.eks. at mange MC førere som har fått lappen uten ny type opplæring ikke gir (riktig) tegn når de skal til venstre i rundkjøringer. Går oftest bra, men kan være nok til at en bil kjører inn i deg.
Tenkte mest de som ikke blinker til venstre i det hele tatt ja.ega16 skrev:Ble litt nysgjerrig her. Hva tenker du på her? Blinke til venstre før man blinker ut (til høyre)? Plassere seg til venstre og ligge nærmest øya rundt før man skal ut?RuneMC skrev:Ser f.eks. at mange MC førere som har fått lappen uten ny type opplæring ikke gir (riktig) tegn når de skal til venstre i rundkjøringer. Går oftest bra, men kan være nok til at en bil kjører inn i deg.
sakset fra :Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen.
Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Nå skal jeg ta meg en tur til trafikkskolen her i bygda og prate litt med dem og kjøpe meg teoriboka :-)
guzziman skrev:Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Nå skal jeg ta meg en tur til trafikkskolen her i bygda og prate litt med dem og kjøpe meg teoriboka :-)
Lykke til på ferden. du kommer ikke til å angre på det. Har kost meg veldig den korte tiden jeg har hatt lappen. Kjører stort sett hver dag, og finner ofte dårlige unnskyldninger for å bare kjøre meg en tur. Hmm trenger huset et strøk maling tro.... nei.. det tar vi til året.. :-)Carpa skrev:guzziman skrev:Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Det var veldig snilt av deg Guzziman men nå har jeg kjøpt den. Ja, det er fortsatt den nyeste på markedet du har.
8. september begynner jeg på første obligatoriske kurs, så da er jeg snart i gang da
Carpa skrev:guzziman skrev:Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Det var veldig snilt av deg Guzziman men nå har jeg kjøpt den. Ja, det er fortsatt den nyeste på markedet du har.
8. september begynner jeg på første obligatoriske kurs, så da er jeg snart i gang da
Nope, den viste jeg ikke om, tusen takk. Skal printes ut og lesesGSF skrev:Mulig du har blitt tipset om dette tidligere også men et godt tips kan jo gjentas. Last ned "Full kontroll" herfra: http://nmcu.org/full-kontroll" onclick="window.open(this.href);return false;. Ved å lese i denne i tillegg til teoriboka står du veldig godt rustet når du skal ut på egen hånd. "Full kontroll" kan med fordel leses litt frem og tilbake ettersom du øver på de forskjellige momentene i kjøreopplæringen.
Hehe, kanskje forte meg å male huset før jeg får lappen daguzziman skrev:Lykke til på ferden. du kommer ikke til å angre på det. Har kost meg veldig den korte tiden jeg har hatt lappen. Kjører stort sett hver dag, og finner ofte dårlige unnskyldninger for å bare kjøre meg en tur. Hmm trenger huset et strøk maling tro.... nei.. det tar vi til året.. :-)Carpa skrev:guzziman skrev:Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Herlig å lese at du "kaster" deg ut i det Carpa og jeg sier meg enig med de andre her....Carpa skrev:guzziman skrev:Hei.. den boka kan du få av meg. jeg tok lappen 30.sep 2011. så tror det er den nyeste på markedet.Carpa skrev:Tusen takk RuneMC, det var mye fin informasjon :-)
Det......husker jeg ikke skal jeg være ærlig...Carpa skrev:Hvor lang tid brukte dere på å ta førerkort kl A?
Jeg bestillte første time mens det enda var snø bakkene, og kjørte opp 5. juni (måtte frem med lappen og sjekke)Carpa skrev:Hvor lang tid brukte dere på å ta førerkort kl A?
Tror det er litt opp til deg selv - om du kan prioritere kjøretimer foran jobb o.l. samt om du har mulighet til å øvelseskjøre.Carpa skrev:Hvor lang tid brukte dere på å ta førerkort kl A?