Tilpasset av salmaker. Ca 1 tomme høyere enn originalen.
Gammel post dette, men den lengste dagsetappen jeg har hatt er ca. 85 mil. Det var på en cruiser. Med bred sal fikk jeg ikke spesielt vondt i ræva og det gikk greit. Men man kjenner jo man blir sliten.samoth skrev: 26 aug 2012, 20:14 Kjørte 50 mil idag, og kjenner det kun i rumpa. Dere som er vant til å kjøre slike dagsetapper, er dette noe som en venner seg til slik som med sykling på vanlig sykkel eller er det ny sal som må til?
Ja, det er definitivt noe som blir bedre!samoth skrev: 26 aug 2012, 20:14 Kjørte 50 mil idag, og kjenner det kun i rumpa. Dere som er vant til å kjøre slike dagsetapper, er dette noe som en venner seg til slik som med sykling på vanlig sykkel eller er det ny sal som må til?
Min erfaring er stikk motsatt etter å ha kjørt både cruiser og nakensykkel. Derfor må man nesten bare prøve seg litt frem, da vi alle er forskjellige. Tror ikke det finnes noen fasitsvar på dette.Relax skrev: 29 apr 2019, 13:40 Jeg tror benstillingen har mer å si en selve salen/puta.
Blir man sittende med knærne litt høyt så sitter man på bare rompespissen.
Blir man sittende med lavere knær fordeler man trykket mer over større deler av rompe og litt av lårene. Bein og føtter blir mer avslappet. Dette gir bedre blodsirkulasjon, bedre komfor og osgså mindre frysing.
Det kan være dette som også hjelper til med gel-puter osv også , som i tillegg til en mykere sal også kanskje gir litt høyere sete. :)
Din svar på tråden tidligere i dag:Bjerknez skrev: 29 apr 2019, 13:46Min erfaring er stikk motsatt etter å ha kjørt både cruiser og nakensykkel. Derfor må man nesten bare prøve seg litt frem, da vi alle er forskjellige. Tror ikke det finnes noen fasitsvar på dette.Relax skrev: 29 apr 2019, 13:40 Jeg tror benstillingen har mer å si en selve salen/puta.
Blir man sittende med knærne litt høyt så sitter man på bare rompespissen.
Blir man sittende med lavere knær fordeler man trykket mer over større deler av rompe og litt av lårene. Bein og føtter blir mer avslappet. Dette gir bedre blodsirkulasjon, bedre komfor og osgså mindre frysing.
Det kan være dette som også hjelper til med gel-puter osv også , som i tillegg til en mykere sal også kanskje gir litt høyere sete. :)