Ok, det er garantert at man ikke får bot når man står på den trekantede plassene hos Europark?RuneMC skrev:MC parkeringen i gaten ved Klingenberg er ganske liten så godt mulig full.
MC parkeringen ved rundkjøringen ved Aker Brygge er grei. Plass til flere MC'er så bedre sjanse.
Europark i Vika har jeg ikke forsøkt, men den på Aker Brygge (nedkjøring her) er grei. Du vil se at det er noen bommer som er litt kortere - det er for at MC skal komme forbi (kjøregårdsøvelse i praksis :-) ). Når du vel kommer ned i huset så er det oppmerkede plasser som ikke er til bil, men til MC. Dvs trekantede, trapesformede, etc plasser og det er der man skal stå. De er ikke merket spesielt med MC, men det er kun MC som får plass. Vanlige bilplasser skal man ikke bruke. Fordelen med innendørs er seff at du også kan putte noe av kjøreklærne ned i en bag uten å være "på utstilling" i et travelt bymiljø ellers.
Q-Park har en annen policy som flere nevner - de skal også ha betalt av MC. Jeg parkerer ikke hos Q-Park hvis mulig - gjelder også når jeg parkerer med bil. Ser ingen grunn til å sponse en så uvennlig holdning til MC.
Noen steder som f.eks. IT-Fornebu så er det kun i P-huset til Europark at det er tilrettelagt og tillatt å stå. Jeg har forsøkt å legge inn argument for parkering på gateplan også, da jeg stadig ser besøkende MC'er få gule dekorasjoner (kr 760,-) fordi det er dårlig skiltet, og fordi nesten alle andre private bedrifter legger opp til gratis MC parkering ved resepsjonen. Men har måttet gi opp videre argumentering der da daglig leder i IT-Fornebu Eiendom, til tross for å kjøre MC selv - og etter å ha invitert meg til å komme med synspunkter faktisk gikk til ledelsen i mitt firma for å få "kneblet" meg. Det som populært kalles "back stabbing tactics" - svært overrasket over denne usportslige og etisk tvilsomme holdningen, men jeg sender da selvfølgelig ikke flere epost fra min jobb-adresse til den karen - jobben er viktigere.
Jeg er jo vant til å kjøre ut og inn av slike parkeringshus med kort bom siden kjøreskolen hadde kjøregård og startpunkt i et slikt hus.
De kan da ikke være så sære på mc parkering på Fornebu!!! Tenkt om flere hadde kjørt mc inn dit, da hadde ikke køen vært så lang/treg