Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt. Solgt!!
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Blir BRA dette!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
bikerdude73 skrev:Nå har jeg endelig fått pratet med en bekjent som kan skaffe blåsing av deler og pulverlakkereing.
Må klargjøre delene mine mer. Skru mer av felgene og vrenge dekkene av dem pluss dekke dette med gjenger og slikt.
Jeg trodde pulverlakkering var "the best a man can get",så fikk ramma og svingarmen på XT'en sandblåst og pulverlakkert for et par år siden. Kanskje av samme person som du har funnet? En som driver litt som attåtnæring sørpå Karmøy.
Vel,jeg er ikke helt fornøyd. Mulig han var kjip på pulveret,for enkelte plasser var det akkurat som om det var porer i malingen,som om ikke malingen hadde smeltet skikkelig isammen.Dette i kriker og kroker som egentlig er viktigste plassen å få det bra.Endte opp med at jeg "strip-coated" disse plassene med lakk og en tynn pensel.
Har antagelig sølt litt bremsevæske ned på svingarmen,og der er pulverlakken borte. Akkurat det er vel min egen feil,vanlig lakk hadde kanskje ikke tålt det heller.
Siden jeg er født beskjeden,så giddet jeg aldri å klage,men var ikke helt fornøyd

RD-ramma sandblåste jeg selv,og spraymalte med 2K primer og billakk. Har en bedre følelse med den.
Går du for pulverlakkering,så gjør dem oppmerksom på at du forventer godt resultat. Og sjekk kriker og kroker skikkelig når du henter den. Bruk gjerne min historie som referanse.
ikkebike.norwegianforum.net
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Nei jeg skal levere det til en kar som har kontakter innen offshore og slikt. Er vel oppe ved bergen en plass tror jeg.Kawasaki skrev:bikerdude73 skrev:Nå har jeg endelig fått pratet med en bekjent som kan skaffe blåsing av deler og pulverlakkereing.
Må klargjøre delene mine mer. Skru mer av felgene og vrenge dekkene av dem pluss dekke dette med gjenger og slikt.
Jeg trodde pulverlakkering var "the best a man can get",så fikk ramma og svingarmen på XT'en sandblåst og pulverlakkert for et par år siden. Kanskje av samme person som du har funnet? En som driver litt som attåtnæring sørpå Karmøy.
Vel,jeg er ikke helt fornøyd. Mulig han var kjip på pulveret,for enkelte plasser var det akkurat som om det var porer i malingen,som om ikke malingen hadde smeltet skikkelig isammen.Dette i kriker og kroker som egentlig er viktigste plassen å få det bra.Endte opp med at jeg "strip-coated" disse plassene med lakk og en tynn pensel.
Har antagelig sølt litt bremsevæske ned på svingarmen,og der er pulverlakken borte. Akkurat det er vel min egen feil,vanlig lakk hadde kanskje ikke tålt det heller.
Siden jeg er født beskjeden,så giddet jeg aldri å klage,men var ikke helt fornøyd
RD-ramma sandblåste jeg selv,og spraymalte med 2K primer og billakk. Har en bedre følelse med den.
Går du for pulverlakkering,så gjør dem oppmerksom på at du forventer godt resultat. Og sjekk kriker og kroker skikkelig når du henter den. Bruk gjerne min historie som referanse.
Har sett på det som er blitt gjort tidligere via denne kontakten og ser ingen grunn til å evnt klage.
Billigt og bra resultat ser det ut som. Felgene tror jeg blir blåst med valnøttskall pga det er aluminium.
Men pulverlakkering på stål skal visst ikke være så bra som det er på for eks aluminium.
Var visst best på det. Gjentar bare det jeg hørte i går. Selv har jeg ikke peiling.


SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Kawasaki skrev:bikerdude73 skrev:Nå har jeg endelig fått pratet med en bekjent som kan skaffe blåsing av deler og pulverlakkereing.
Må klargjøre delene mine mer. Skru mer av felgene og vrenge dekkene av dem pluss dekke dette med gjenger og slikt.
Jeg trodde pulverlakkering var "the best a man can get",så fikk ramma og svingarmen på XT'en sandblåst og pulverlakkert for et par år siden. Kanskje av samme person som du har funnet? En som driver litt som attåtnæring sørpå Karmøy.
Vel,jeg er ikke helt fornøyd. Mulig han var kjip på pulveret,for enkelte plasser var det akkurat som om det var porer i malingen,som om ikke malingen hadde smeltet skikkelig isammen.Dette i kriker og kroker som egentlig er viktigste plassen å få det bra.Endte opp med at jeg "strip-coated" disse plassene med lakk og en tynn pensel.
Har antagelig sølt litt bremsevæske ned på svingarmen,og der er pulverlakken borte. Akkurat det er vel min egen feil,vanlig lakk hadde kanskje ikke tålt det heller.
Siden jeg er født beskjeden,så giddet jeg aldri å klage,men var ikke helt fornøyd
RD-ramma sandblåste jeg selv,og spraymalte med 2K primer og billakk. Har en bedre følelse med den.
Går du for pulverlakkering,så gjør dem oppmerksom på at du forventer godt resultat. Og sjekk kriker og kroker skikkelig når du henter den. Bruk gjerne min historie som referanse.
Pulverlakkering går ut på å gjøre objektet statisk elektrisk for så å sprøyte med pulver som egentlig er små pvc kuler, altså plast. Når det settes i ovnen smelter plastkulene og man får "lakk".
Jeg har brukt dette en del og har noen erfaringer:
- PVC plasten oppnår ikke samme glans som våtlakk. Maks 90'i glans. På en ramme er det normalt OK
- Dette er egentlig en industri overflatebehandling. Finishen er dermed deretter med mindre dunfinner en som er god til dette.
- "Lakklaget" blir mye tykkere enn våtlakk. Det gir bra slitestyrke. Ulempen er at detaljer kan forsvinne helt i lakklaget som f.eks rammenummer
- PVC plasten er forholdsvis myk. Det gjør at den tåler slag, men ripes fort.
Mitt råd: Hvis du skal bruke sykkelen mye og ikke skal ha topp finish så er det greit med noe som tåler steinsprut, bruk pulverlakk.
Hvis du skal kjøre mindre, typisk for veteransykler, og vil ha høy finish og glans så gå for våtlakk.
Jeg har etterhvert gått bort fra pulverlakk og bruker bare våtlakk. Blir finere
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Hvordan ble felgene dine som kompisen min pulverlakkerte da?Kawasaki skrev:
Jeg trodde pulverlakkering var "the best a man can get",så fikk ramma og svingarmen på XT'en sandblåst og pulverlakkert for et par år siden. Kanskje av samme person som du har funnet? En som driver litt som attåtnæring sørpå Karmøy.
Vel,jeg er ikke helt fornøyd. Mulig han var kjip på pulveret,for enkelte plasser var det akkurat som om det var porer i malingen,som om ikke malingen hadde smeltet skikkelig isammen.Dette i kriker og kroker som egentlig er viktigste plassen å få det bra.Endte opp med at jeg "strip-coated" disse plassene med lakk og en tynn pensel.
Har antagelig sølt litt bremsevæske ned på svingarmen,og der er pulverlakken borte. Akkurat det er vel min egen feil,vanlig lakk hadde kanskje ikke tålt det heller.
Siden jeg er født beskjeden,så giddet jeg aldri å klage,men var ikke helt fornøyd
RD-ramma sandblåste jeg selv,og spraymalte med 2K primer og billakk. Har en bedre følelse med den.
Går du for pulverlakkering,så gjør dem oppmerksom på at du forventer godt resultat. Og sjekk kriker og kroker skikkelig når du henter den. Bruk gjerne min historie som referanse.
Synes det ble meget bra på GSX 650F'en jeg hadde. Synes finishen ble bra også jeg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Snikkeren skrev:Hvordan ble felgene dine som kompisen min pulverlakkerte da?
Veldig fornøyd med dem,og de er like fine enda.


Er det kanskje han som skal hjelpe bikerdude?
ikkebike.norwegianforum.net
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Ikke som jeg vet ihvertfall.
Men det er jo mulig. Tror ikke det er så veldig mange som driver med pulverlakkering i Bergen.
Men det er jo mulig. Tror ikke det er så veldig mange som driver med pulverlakkering i Bergen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Jeg vet ikke helt hvem dette er , men det er noen som gjør slikt arbeid offshore hele tiden.
Det eneste de gjør er å blåse rent og pulverlakkere. Enten i Stavanger eller Bergen. Fikk det ikke helt med meg.
Men en måtte si ifra at de måtte ta det med ro rundt rammenr og slikt ja.
Kraftige saker dette forstod jeg. Får bare håpe det går greit.
Skal prøve og mekke litt på felger i dag og div annet for å gjøre dem klar til dette blåse og lakke greiene.
Får håpe det går bra! :-)
Han som jeg kjenner ang dette nevnte en pris på ca 900kr for rammen så blir jo hvertfall billigt?!
Det eneste de gjør er å blåse rent og pulverlakkere. Enten i Stavanger eller Bergen. Fikk det ikke helt med meg.

Men en måtte si ifra at de måtte ta det med ro rundt rammenr og slikt ja.
Kraftige saker dette forstod jeg. Får bare håpe det går greit.
Skal prøve og mekke litt på felger i dag og div annet for å gjøre dem klar til dette blåse og lakke greiene.

Får håpe det går bra! :-)
Han som jeg kjenner ang dette nevnte en pris på ca 900kr for rammen så blir jo hvertfall billigt?!
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Da har jeg begynnt så smått med smådelene som ligger rundt og slenger.
Kjøpte litt småtteri på Biltema og BilXtra i dag etter mekking. Føler lakken fra BilXtra er bedre enn Biltema sin.
Bruker rødsprit til å vaske før og etter pussing til grunning og lakk.
Vil la det gå en god stund mellom grunning og lakk så det får herde skikkeligt.
Her er den første delen grunnet.

Kjøpte litt småtteri på Biltema og BilXtra i dag etter mekking. Føler lakken fra BilXtra er bedre enn Biltema sin.
Bruker rødsprit til å vaske før og etter pussing til grunning og lakk.
Vil la det gå en god stund mellom grunning og lakk så det får herde skikkeligt.
Her er den første delen grunnet.


SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Har du vurdert hammerite på sprayboks? Tåler en del mer enn vanlig lakk iallefall :-)
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Du burde vurdere 2 komponent epoxygrunning, den er så mye bedre en "vanlig", du får den på sprayboks i lakksjappene eller link under, du aktiverser herder med en ventil på bunnen av boksen, er dyrere ja, rundt kr 200, men den rekker til mye deler. At den tørker ti ganger fortere er jo et pluss og.
Legger du boksen kaldt (kjøleskap) etter bruk, varer den i uker uten at innholdet herder i boksen.
Så får man jo 2 komponent lakk i samme serien.... Den tåler jo så mye mere en vanlig spraybokslakk.
Når du først legger så mye flid i arbeidet.
Legger du boksen kaldt (kjøleskap) etter bruk, varer den i uker uten at innholdet herder i boksen.
Så får man jo 2 komponent lakk i samme serien.... Den tåler jo så mye mere en vanlig spraybokslakk.
Når du først legger så mye flid i arbeidet.

- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
+ pass på gjennomføringer til feks gaflene og gjenger. Disse bør tettes med noe før du lakkerer 

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Galilee
- Innlegg: 24
- Registrert: 02 jun 2009, 13:04
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM850 1996
- Bosted: Horten
- Kontakt:
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Tips:
Med 'ballongdekk' så blir stuket enda mer gammeracer:

Med 'ballongdekk' så blir stuket enda mer gammeracer:

Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Føler det hører hjemme på enda eldre sykkler, eller en bobber f.eks :-)Galilee skrev:Tips:
Med 'ballongdekk' så blir stuket enda mer gammeracer:
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Ser kul ut denne! Har du noe mer info om den?? Lurer på om denne har oppdatert frambrems?Galilee skrev:Tips:
Med 'ballongdekk' så blir stuket enda mer gammeracer:

Når det gjelder lakk så kjører jeg BilXtra all the way på slike smådeler.
Bra grunning og lakk og det tørker veldig fort.
Holder på med bremsene nå tilfelle jeg bruker de orginale.

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Vel, en av tinga med en cafe-ræser er at den skal gå fortest mulig, og da trengs kjøreegenskaper. Må jo "do the ton" (100 miles/ drøyt 160 km/t ). Da er ikke ballongdekk akkurat veien å gå.bikerdude73 skrev:Ser kul ut denne! Har du noe mer info om den?? Lurer på om denne har oppdatert frambrems?Galilee skrev:Tips:
Med 'ballongdekk' så blir stuket enda mer gammeracer:
![]()
Når det gjelder lakk så kjører jeg BilXtra all the way på slike smådeler.
Bra grunning og lakk og det tørker veldig fort.
Holder på med bremsene nå tilfelle jeg bruker de orginale.
På Kawa'n merker jeg god forskjell i oppførsel på fullprofildekk (f.eks. 4.00-18 som var originalt bak) og 90-profil (bruker 120/90), som er mest vanlig på passende dekk i dag.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Da har jeg fått litt lakk på diverse deler til de orginale bremsene og andre ting.
Ser greit ut syns jeg. Finner nok litt deler her og der som jeg kan pusse og lakke i neste uke og håper jeg.
Må jo også polere opp motordeler og framgaflene.

Ser greit ut syns jeg. Finner nok litt deler her og der som jeg kan pusse og lakke i neste uke og håper jeg.
Må jo også polere opp motordeler og framgaflene.


SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Detta blir tøfft vetdu, du har en del raskere produksjon enn meg ser jeg.
Startet på høsten i 2011 og har bare fått prøvemontert tank, sete og baksjerm samt sårt tiltrengt elektronisk tenning.
Slik så det ut i "bryggerhuset" i vår:

PS. Har du besøkt : Yamaha TX500 & XS500 Forum
Startet på høsten i 2011 og har bare fått prøvemontert tank, sete og baksjerm samt sårt tiltrengt elektronisk tenning.
Slik så det ut i "bryggerhuset" i vår:

PS. Har du besøkt : Yamaha TX500 & XS500 Forum
[album]3317[/album]
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Spennende prosjekter begge to
XS ser ut til å være et bra emne til å bygge en sykkel med klassisk cafe-racer stuk på.
Et lite tips angående exhaust anlegget: Pass på at det ikke ender for langt bak, eller blir for kort. Estetisk blir det etter min smak penest hvis du lar pottene ende omtrent ved senter på bakhjulet.

Et lite tips angående exhaust anlegget: Pass på at det ikke ender for langt bak, eller blir for kort. Estetisk blir det etter min smak penest hvis du lar pottene ende omtrent ved senter på bakhjulet.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Jeg bestillte nettopp nye styrelagre fra ebay.uk.
Blir nok en del bedre enn dem som stod på
Ellers så går det sakte men sikkert fremover. Lakket nedre gaffelbo her en dag.
Ramme og deler har ikke blitt blåst eller lakket enda desverre.
Håper å få det gjort før Jula setter inn hvertfall.
Eksos for meg blir vel gjennom mikes xs parts på nettet.
Blir nok en del bedre enn dem som stod på

Ellers så går det sakte men sikkert fremover. Lakket nedre gaffelbo her en dag.
Ramme og deler har ikke blitt blåst eller lakket enda desverre.
Håper å få det gjort før Jula setter inn hvertfall.
Eksos for meg blir vel gjennom mikes xs parts på nettet.

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
På torsdag så fikk jeg polert opp fremgaflene på sykkelen. Men noe usikker ang løsning fremme.
Er rust på innerrørene i gaflene så de må byttes evnt. Og de er ikke billige nye eller lette å få tak i brukt og samtidig god stand.
Kan være en løsning og skifte fronten til enten SR500 eller XS650 men det blir dyrt og vil ta tid.
Vi får se etter hvert. Men dette prosjektet blir nok langvarig pga mangel på nok cash og tid til mekkehjelp fra en dyktig kamerat.
Gaflene ble nå greie å se på i forhold til den standen de var i før noe ble gjort med dem.

Er rust på innerrørene i gaflene så de må byttes evnt. Og de er ikke billige nye eller lette å få tak i brukt og samtidig god stand.
Kan være en løsning og skifte fronten til enten SR500 eller XS650 men det blir dyrt og vil ta tid.
Vi får se etter hvert. Men dette prosjektet blir nok langvarig pga mangel på nok cash og tid til mekkehjelp fra en dyktig kamerat.
Gaflene ble nå greie å se på i forhold til den standen de var i før noe ble gjort med dem.


SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Hvordan går det med denne? :)
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Har stoppet litt opp men skal nå ringe til en kar ang blåsing av ramme og felger.
Får jeg det gjort slik at jeg kan sette sykkelen opp på benken med felger på så blir det nok litt mer fart.
Har og fått nummer til en kar som er dyktig på motorer. Men han jobber på båt og liker helst britiske sykler så det spørs...
Om denne blir ferdig til sesongstart vet jeg ikke men har jo god tid da jeg har andre sykler.
Får jeg det gjort slik at jeg kan sette sykkelen opp på benken med felger på så blir det nok litt mer fart.
Har og fått nummer til en kar som er dyktig på motorer. Men han jobber på båt og liker helst britiske sykler så det spørs...


Om denne blir ferdig til sesongstart vet jeg ikke men har jo god tid da jeg har andre sykler.

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Onsdags kveld så fikk jeg gjort litt med den ene bremseskiven på denne sykkelen.
Har jo en orginalskive liggende fra min SR500 cafe racer så brukte denne for å lage hull i skiven til XS500 prosjektet.
Her er da bilde av SR500 og XS500 skivene

Her ser en betydlig forskjell i tykkelse på skivene..

Festet dem først sammen med tvinger for å kunne bore 2 hull til å sette skruer fast.

Så ble skruer montert.

Så ble det en del boring..

Flyttet skruene en gang slik at jeg hele tiden fikk holde skiven noenlunde bent.
Etter boring så gikk jeg over med sandpapir for å ta gradene og friske opp skiva.
Resultat ser jo bra ut syns jeg.

Har jo en orginalskive liggende fra min SR500 cafe racer så brukte denne for å lage hull i skiven til XS500 prosjektet.
Her er da bilde av SR500 og XS500 skivene

Her ser en betydlig forskjell i tykkelse på skivene..

Festet dem først sammen med tvinger for å kunne bore 2 hull til å sette skruer fast.

Så ble skruer montert.

Så ble det en del boring..

Flyttet skruene en gang slik at jeg hele tiden fikk holde skiven noenlunde bent.
Etter boring så gikk jeg over med sandpapir for å ta gradene og friske opp skiva.
Resultat ser jo bra ut syns jeg.


SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- RoJo
- Innlegg: 217
- Registrert: 18 okt 2009, 22:46
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
- Bosted: Stord
Re: No Limit? Yamaha XS 500 Cafe Racer Prosjekt.
Burde du ikke tatt gradene i hullene med en forsenker slik st det ikke var skarpe kanter i hullene?