My badAJ skrev:Og det er fordi denne lista er oversikt over sykler solgt i USA og TDM 900 ble aldri solgt der borte.poulet_cavalier skrev: TDM 900 hadde et alvorlig problem med Throttle Position Sensor - så ikke den på Yamaha lista

My badAJ skrev:Og det er fordi denne lista er oversikt over sykler solgt i USA og TDM 900 ble aldri solgt der borte.poulet_cavalier skrev: TDM 900 hadde et alvorlig problem med Throttle Position Sensor - så ikke den på Yamaha lista
Tja, kanskje det, men samtidig tillitskapende at de følger opp så godt.AJ skrev:Det er jo åpenbart at BMW gjør det. Ellers hadde ikke feilene kommet på lista over recalls, vil jeg tro. Uansett synes i hvert fall jeg at det er urovekkende mange av dem...jhn skrev:Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.AJ skrev:Her et lite og ikke helt tilfeldigutvalg MC-merker og recal-lista deres... :
Av disse ser det ut til at BMW har den lengste, faktisk...
Så kan man spørre seg om GS 2013 modellen vil bidra til at den øker ytterligere...
Vel...jhn skrev:Tja, kanskje det, men samtidig tillitskapende at de følger opp så godt.AJ skrev:Det er jo åpenbart at BMW gjør det. Ellers hadde ikke feilene kommet på lista over recalls, vil jeg tro. Uansett synes i hvert fall jeg at det er urovekkende mange av dem...jhn skrev:Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.
Mere urovekkende at de andre e litt mindre nøye med recalls, hvis de er det da
Helt enig i dette. Jeg har ingenting i mot BMW sine motorsykler i det hele tatt, eller noe annet fabrikat for den del, og det er selvsagt bra at de fikser problemene, men det er nok ingen tvil om at færre recalls betyr høyere kvalitet og/eller bedre research før produktet når markedet.AJ skrev:Tror nok heller jeg jeg setter flere poeng på tillitskontoen til de som har få recalls.
AJ skrev:jhn skrev:AJ skrev:Det er jo åpenbart at BMW gjør det. Ellers hadde ikke feilene kommet på lista over recalls, vil jeg tro. Uansett synes i hvert fall jeg at det er urovekkende mange av dem...jhn skrev:Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.
jhn skrev: Tja, kanskje det, men samtidig tillitskapende at de følger opp så godt.
Mere urovekkende at de andre e litt mindre nøye med recalls, hvis de er det da
Hvis antallet recalls gjenspeiler virkeligheta, så e æ enig.AJ skrev: Vel...
Tror nok heller jeg jeg setter flere poeng på tillitskontoen til de som har få recalls.
Må også nevne at jeg tror nok ikke andre produsenter tar recalls mindre alvorlig. Da kan det hele ende rimelig dårlig ....
Begge disse bildene er gjengangere.JanK skrev:
Enig, man kan undres over om dem tjener på å være hurtig ute med nyheter på bekostning av driftsstabilitet..AJ skrev:Det er jo åpenbart at BMW gjør det. Ellers hadde ikke feilene kommet på lista over recalls, vil jeg tro. Uansett synes i hvert fall jeg at det er urovekkende mange av dem...jhn skrev:Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.AJ skrev:Her et lite og ikke helt tilfeldigutvalg MC-merker og recal-lista deres... :
Av disse ser det ut til at BMW har den lengste, faktisk...
Så kan man spørre seg om GS 2013 modellen vil bidra til at den øker ytterligere...
Dette slår vel seg selv i hjel som argument? Ser ikke så mange "nyheter" med nye GSen, må være lysa kanskje? Resten er ikke å "være hurtig ute med nyheter" på denne lanseringa? Hovedpoenget er innføringen av noe vannkjøling som er framtvunget av utslippskrav. Overraskelsen er, for meg i alle fall, at det er våt clutch. Ingen nyhet det heller. Og ikke noe som jeg strengt tatt bryr meg om så lenge selve konseptet GS består, med lav vekt, herlig ergonomi og nydelig boxermotor i en totalpakke som i mine øyne er en sykkel for all slags kjøring unntatt lange tyske Autobahn-turer i svært høy hastighet.ZZR-Erling skrev:
Enig, man kan undres over om dem tjener på å være hurtig ute med nyheter på bekostning av driftsstabilitet..
Eksempel på opphauset problem.ZZR-Erling skrev:K1200S var i hvertfall sterkt befengt med nyheter, som ikke var spesielt "tuned": software, kardang og girkasse :-)å
GS'n har vel ikke så mye nytt nei, men kardang, ringantenne og bensinpumpe burde de klart å fått til fra dag 1. Ringantenne saken tok det flere år før de hadde en bra fiks...og folk kjørte jo rundt med ekstra bensinpumpe i "lomma". Har BMW ått orden på de nye blinklysbryterne mon tro..Im not impressed..
Tror sånt opphauses litt a la f.eks når det kommer en ny iPhone på markedet.. Både ditt og datt er dårlig, og Aplle legger seg selvsagt flat osv.. Har aldri opplevd ett eneste problem jeg..knutk skrev:Eksempel på opphauset problem.ZZR-Erling skrev:K1200S var i hvertfall sterkt befengt med nyheter, som ikke var spesielt "tuned": software, kardang og girkasse :-)å
GS'n har vel ikke så mye nytt nei, men kardang, ringantenne og bensinpumpe burde de klart å fått til fra dag 1. Ringantenne saken tok det flere år før de hadde en bra fiks...og folk kjørte jo rundt med ekstra bensinpumpe i "lomma". Har BMW ått orden på de nye blinklysbryterne mon tro..Im not impressed..
K modellens programvare var på plass i 2006. Utfordringen låg i å møte neste generasjons EU krav til utslipp. Fordel for bruker er lavere bensinforbruk = lenger rekkevidde. Men en del brukere har nok gitt bang i rekkevidde og satt på powercommander.
Girkassa klonker fortsatt, som den har til felles med mange andre sykler. Kardang klokke skulle være vedlikeholdsfri og aldri trenge olje skift.
Man skifter nå olje hver 20K km, og i tellegg fyller man på litt mindre olje enn før. Problemet løst for flere år siden, og kommer også eldre modeller til gode.
Problemet med blinklys bryterne er ikke bare blinklys brytere, problemet kan treffe hvilken som helst bryter på begge sider. Problemet kom med de nye bryterne som ble lansert i 2009, og vedvarer. Bryterne er forseglet, men det kan virke som om de er for dårlig tettet. BMW bytter uten diskusjon mens de jobber med en løsning.
Ser forøvrig ut til å være de samme bryterne på nye GS.
GS og ringantenne: Ringantenne problemet dukket opp sent 2006, og det tok vel et år før man hadde lokalisert problemet, en serie feilprodusert fra underleverandør. Alle berørte modeller ble modifisert på BMWs regning.
GS og bensinpumpe: Dette problemet dukket opp ett år etter lansering. Recall og forbedring ble gjort i 2005.
Så nevnte problemer har vært der (og der er flere også, ikke nevnt her, men de har blitt ryddet opp i etter hvert, på BMWs bekostning)
, men når man snakker med folk som har syklene viser det seg at de fleste har hatt problemfrie sykler, og omfanget har vært overdrevet.
Bensinpumpe i lomma var forøvrig totalt bortkastet siden det var pumperegulator som var problemet.
Amen to thatjoo skrev:Men nye GSen med sine små endringer som er forbedringer og ikke endring av konseptet beroliger meg i alle fall. Resten er luksusproblemer. Det viktigste er å rulle på to hjul mens der enda er lov å gjøre det og helsa tillater det
Har hatt to K1200S, en 06 og en 08. 08 hadde bra inj-map, nye typen kamkjedestrammer som ikke bråkte ved start, samt ei "japansk" klonkefr girkasse. 08'en min fikk ny ringantenne i 09 på service.knutk skrev:Eksempel på opphauset problem.ZZR-Erling skrev:K1200S var i hvertfall sterkt befengt med nyheter, som ikke var spesielt "tuned": software, kardang og girkasse :-)å
K modellens programvare var på plass i 2006. Utfordringen låg i å møte neste generasjons EU krav til utslipp. Fordel for bruker er lavere bensinforbruk = lenger rekkevidde. Men en del brukere har nok gitt bang i rekkevidde og satt på powercommander.
Girkassa klonker fortsatt, som den har til felles med mange andre sykler. Kardang klokke skulle være vedlikeholdsfri og aldri trenge olje skift.
Man skifter nå olje hver 20K km, og i tellegg fyller man på litt mindre olje enn før. Problemet løst for flere år siden, og kommer også eldre modeller til gode.
Problemet med blinklys bryterne er ikke bare blinklys brytere, problemet kan treffe hvilken som helst bryter på begge sider. Problemet kom med de nye bryterne som ble lansert i 2009, og vedvarer. Bryterne er forseglet, men det kan virke som om de er for dårlig tettet. BMW bytter uten diskusjon mens de jobber med en løsning.
Ser forøvrig ut til å være de samme bryterne på nye GS.
GS og ringantenne: Ringantenne problemet dukket opp sent 2006, og det tok vel et år før man hadde lokalisert problemet, en serie feilprodusert fra underleverandør. Alle berørte modeller ble modifisert på BMWs regning.
GS og bensinpumpe: Dette problemet dukket opp ett år etter lansering. Recall og forbedring ble gjort i 2005.
Så nevnte problemer har vært der (og der er flere også, ikke nevnt her, men de har blitt ryddet opp i etter hvert, på BMWs bekostning)
, men når man snakker med folk som har syklene viser det seg at de fleste har hatt problemfrie sykler, og omfanget har vært overdrevet.
Bensinpumpe i lomma var forøvrig totalt bortkastet siden det var pumperegulator som var problemet.
Nei, det er tegn på at du har "finne deg sjæl". Du er kanskje lei av å styre masse ekstra for å ettermontere varmehandtak, klokke, temperaturmåler etc. Du ønsker ikke å bruke tid på å modifisere hjulopphenget for å få det akkurat slik du vil ha det.olepeder skrev:Jeg kjenner et utrolig habegjær. For meg er dette drømmesykkelen sammen med Explorer 1200. Er det et tegn på at jeg ikke er noen ungdom lengre?
Ja, snakket med forhandler i Bergen i går. Mener de sa at BMW har solgt produksjonen til langt frempå sommeren. Så vær tidlig ute!!knutk skrev:Men om du skal handle så gjør det nå. Mange forhandlere har allerede solgt årets kvote.