Min gjør det etter 500m hvis jeg kjører under 80km/tFlattop skrev:Blinkerne fungerer utmerket de,,
Selv med 3 knapper.
Er det andre sykler også som selv slår seg av automatisk?

Min gjør det etter 500m hvis jeg kjører under 80km/tFlattop skrev:Blinkerne fungerer utmerket de,,
Selv med 3 knapper.
Er det andre sykler også som selv slår seg av automatisk?
Gjorde det på 1985 modell GSX 1100 EF'en jeg hadde i 1991 sesongen husker jeg.Flattop skrev:Er det andre sykler også som selv slår seg av automatisk?
Den der BMW-pluggen har vell som de fleste kjære barn, mange navnFlattop skrev:BMW har et spesielt strømuttak, nemlig ø12mm.
Vanlige støpsel har ø21mm, men både Clas Ohlson og Biltema har et adapter som kan settes på, som fungerer både på 21 og 12 mm.
varenr 43-229 hos Biltema.
Derfor kan Ctek ladere eller andre intelligente ladere/vedlikeholds ladere settes inn i "konstantstrøm uttaket" på dem.
På RC8Ren skrudde ikke blinklysa seg av automatisk, jeg var nødt til å skru dem av selv og legge dem i delekassaAndreas skrev:Min gjør det etter 500m hvis jeg kjører under 80km/tFlattop skrev:Blinkerne fungerer utmerket de,,
Selv med 3 knapper.
Er det andre sykler også som selv slår seg av automatisk?Det er vell vanlig på flere, moderne sykler?
Nei, på ingen måte. På min BMW feks. kan generator levere inn til 70A.mekkern skrev: er de "moderne" mc avhengig av hjelpestrøm i tide og utide?snikinnføring av EL mc?![]()
mekkern skrev:etterlader en gang på vinteren..med en "dum" lader på 0.5 A-til 79 kr.....(har kraftigere saker til store bilbatterier)
ellers greier faktisk mc mine å lade seg selv under bruk..![]()
er de "moderne" mc avhengig av hjelpestrøm i tide og utide?snikinnføring av EL mc?![]()
(måtte bare kødde litt med disse "2hjuls-computerne)![]()
ja det kan nok "ROGG" underskrive på...knutk skrev:I tillegg forenkler computerne feilsøking, (forutsatt at man har riktig utstyr, som er enkelt å skaffe og til overkomelig pris).
Vet ikke om du blir nødt til å ha en orginal BMW lader men jeg synes det er greit å legge ut på ennorginal lader når jeg ellers har brukt så mye penger på sykkelen. Min originale BMW lader kobler jeg bare rett i DIN pluggen på sykkelen og laderen utlander og lader batteriet skånsomt gjennom hele vinteren. Med denne løsningen er det enkelt og trygt uten å trenge noen form for demontering. Laderen min har gjort jobben siden 2008 på forrige sykkel og funker ennå på min nye.Nanne skrev:Har pakket bort doningen for vinteren og skal sørge for lading av batteriet. Er det noen som vet om jeg kan bruke en lader fra Biltema(koster 200kr...) eller om jeg må kjøpe en fra BMW (koster 1200kr)?
Jo, men...0.5A lader er veldig lite for å lade et bilbatteri. Det er faktisk bare halvparten av hva en normal mc-lader leverer, og et mc-batteri er vel ca 5ggr mindre i A-styrke...Dog burde laderen vært lur nok til å skru seg selv av.Solo-rider skrev:Hallo !!
Kanskje ikke helt riktig tråd dette... Men vil bare advare eventuelle kjøpere av batteriladere.
Skulle lade litt på bilbatteriet mitt i romjula... Satt på min lille Biltemalader (12v /500ma Biltema# 37-707)
Etter kort tid så smeltet ladekablene.(har brukt den før over natten på mcen + bilen uten problemer) Godt at jeg var der der og da .
Var det samme type lader som AJ hadde samme problem med så er det all grunn til og ikke bruke denne !!!