Kjøpe min første Lett MC

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Halvardssm
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Halvardssm »

Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Halvardssm skrev:Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)
Jeg kjenner nesten ingen andre som har varadero, den er ikke tøff nok synes mange...

Fant denne på Finn, ser grei ut den
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35604243" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen er ikke så verst heller!
Jeg betalte 35000,- for min 2003 mod i 2008, da hadde den gått 27.000 km
Men den er ikke verdt noen ting lengre, ingen vil ha en sykkel som har gått så langt, ikke er orginal i det hele tatt...

Men denne på finn er jo 2 år eldre og da synes jeg den kanskje skulle vert litt billigere...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Captain Slow
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 Yamaha Dragstar 650

Legg inn av Captain Slow »

Varaderoene holder seg jo veldig godt i pris da, slitesterk motor, og super Honda kvalitet over hele :D Kan ikke annet enn å anbefale Varadero. Som å kjøre en voksen sykkel, også.

Spørs jo selvfølgelig også hvilken kategori en er ute etter, men om en ikke på død og liv skal ha en R og totakter, så er Varadero et meget godt valg synes jeg. Jeg gjorde et bomkjøp med en Yamaha YZF tidligere, og det var en skuffelse i forhold til Varaderoen, men for de som liker å ligge over tanken så.... :vs
There's cobwebs in the cobwebs, and wheels within the wheels, you can not imagine the way how I feel

Captain Slow

MLeikarnes skrev:
Halvardssm skrev:Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)
Jeg kjenner nesten ingen andre som har varadero, den er ikke tøff nok synes mange...

Fant denne på Finn, ser grei ut den
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35604243" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen er ikke så verst heller!
Jeg betalte 35000,- for min 2003 mod i 2008, da hadde den gått 27.000 km
Men den er ikke verdt noen ting lengre, ingen vil ha en sykkel som har gått så langt, ikke er orginal i det hele tatt...

Men denne på finn er jo 2 år eldre og da synes jeg den kanskje skulle vert litt billigere...

Den Varaderoen har ligget på Finn lenge, for jeg ringte på den, og hadde tenkt å dra dit for å prøve den, før jeg kjøpte min. Det er gjort mye med den står det, så den burde være i bra stand :-)
There's cobwebs in the cobwebs, and wheels within the wheels, you can not imagine the way how I feel

Trikr
Motorsykkelen din: Triumph ST 955i 2000

Legg inn av Trikr »

Hopper litt seint inn i diskusjonen men ville bare nevne at Honda NSR er en veldig god første sykkel. Jeg hadde en slik for 13 år siden. Jeg kjørte den i to år og var veldig fornøyd.
Driftsikker, artig å kjøre og relativt sprek. NSR125 er totakter og en del sprekere på aks enn de nyere CBR 125. NSR125 er størreog ser mer ut som en skikkelig mc, CBR125 ser ut som en moped i forhold.. De gikk ned flere størrelse og samtidig ned på dekkdismensjon når de gikk over til CBR av en eller annen grunn.

Jeg har forøvrig og en venninne som har hatt en varadero i noen år nå og som er veldig fornøyd med den. Varaderoen ser jo faktisk ut som en tyngre sykkel og hvis det betyr noe for for deg.
"Obey gravity, its the law!"

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Å kjøpe en over 10 år gammel 125ccm 2takter som er brukt/skrudd av ungdommer er mer risikofylt enn å basehoppe med ryggsekk..

Du må regne en god del penger på å restaurere motor-eventuellt erstatte plomberinger slik at du ikke får 6 prikker i førerkortet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Trikr
Motorsykkelen din: Triumph ST 955i 2000

Legg inn av Trikr »

mekkern skrev:Å kjøpe en over 10 år gammel 125ccm 2takter som er brukt/skrudd av ungdommer er mer risikofylt enn å basehoppe med ryggsekk..

Du må regne en god del penger på å restaurere motor-eventuellt erstatte plomberinger slik at du ikke får 6 prikker i førerkortet.
Det har du sannsynligvis rett i, jeg kjøpte ny i den tid og hadde kun utlegg på dekk, drev og kjede som jeg slet ut.
"Obey gravity, its the law!"

Brukeravatar
Halvardssm
Motorsykkelen din: Ingen

Legg inn av Halvardssm »

Da har jeg endelig fått avtalt med en jeg møtte på mc kurset om å kjøpe hans Varadero 2004 modell :D så da blir det snart veien på meg også! Takker for all hjelp og svar :D

Captain Slow

Halvardssm skrev:Da har jeg endelig fått avtalt med en jeg møtte på mc kurset om å kjøpe hans Varadero 2004 modell :D så da blir det snart veien på meg også! Takker for all hjelp og svar :D

:thumleft

Godt valg :D Velkommen i Varadero klubben :vs

Spennende å høre mer erterhvert da.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Blir litt "sidetrack" her ift bruksområde, men den nye Honda MSX 125 er jo litt 8) da.
Tipper den kan bli pop i noen miljøer...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0M9iMWPHpcg[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Mr.Helland97
Motorsykkelen din: Motorhispania rx 125r 2010 modell

Legg inn av Mr.Helland97 »

Intruder skrev:Gilera RCR 50

MOPPE----har noen erfaring med denne ,barnebarnet kjøper kanskje en... :mc1 :mc2 :mc1

Svar