Så for meg at bilen og mc'n kjørte pent side om side jeg nå :-)FJZZR skrev:Det er aldri noen fare for at ladestrømmen blir for høy fra en batterilader. Sykkelens generator leverer 10a eller mer umiddelbart etter start. Det som er farlig er hvis vi ikke stopper i tide, slik at batteiet overlades. Batteriet tåler å lades forever så lange ladestrømmen et mindre enn Ah/10. En kraftigere lader enn dette krever enten elektronisk regulering, eller at vi følger med og kobler av når det er sånn omtrent fullt. På tradisjonelle batterier måles syrevekt. Noen har tilogmed en indikasjon på batteriet. Har vi ingen av delene, måler i spenninga og gir oss når ladespenninga er oppe i rundt 15 v. Eller vi kan rett og slett koble mc batteriet i paralell med bilbatteriet og kjøre en tur. Hadde en bmw 320 med batteriet i bagage rommet. Her fikk mc batteriet akkurat plass i samme rommet. Mc batteriet var med en ukes tid, og var deretter i toppform.
Ser at noen mener at billige batteriladere fra f.eks biltema ikke må brukes, men om det er en inteligent lader så går det bra allikevel, eller?
Jeg har nemlig kjøpt en slik
Sent from my Galaxy using Tapatalk