Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Borg
Motorsykkelen din: Speed Triple 1050 RS / Tenere 700

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Borg »

MLeikarnes skrev:Pinlock er uvurderelig!
Har hatt solvisir uten pinlock og med pinlock, når man bruker solvisiret vil det nesten alltid dugge! I hvertfall her på vestlandet, hvor det veldig ofte er fukt i lufta (regn)... Pinlock står på hele året!
Hvilken hjelm er det som dugger med solvisiret nede? Høres ikke bra ut.
Forrige hjelm var en Schubert C2 med kun solvisir. Denne dugget i køkjøring når det var 3 grader eller kaldere, men så lenge tempraturen var over dette var ikke dugg noe problem. Solvisiret var uvurderlig. Bodde i Stavanger og pendlet til jobb hver dag, så den fikk prøvd seg i alt slags vær :-)

Har nå C3 med solvisir og pinlock. Hvis jeg måtte fjernet en av delene, ville det blitt pinlock. Kjørt alt for mange tuneller til å skille meg av med solvisiret :love

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Borg skrev:Hvilken hjelm er det som dugger med solvisiret nede? Høres ikke bra ut.
Forrige hjelm var en Schubert C2 med kun solvisir. Denne dugget i køkjøring når det var 3 grader eller kaldere, men så lenge tempraturen var over dette var ikke dugg noe problem. Solvisiret var uvurderlig. Bodde i Stavanger og pendlet til jobb hver dag, så den fikk prøvd seg i alt slags vær :-)

Har nå C3 med solvisir og pinlock. Hvis jeg måtte fjernet en av delene, ville det blitt pinlock. Kjørt alt for mange tuneller til å skille meg av med solvisiret :love

Hadde en Caberg som ikke var rent billig og solvisiret i denne dugget, men da bare når det var fuktig vær/kaldere enn 10 grader. Noe det er veldig ofte her oppe i Møre og Romsdal...
Kjørte en del med denne hjelmen på vinter også, og da kunne en ikke bruke solvisiret.
Har kjørt maaange km med schuberth sin bmw sport integrale, denne hadde ikke solvisir/pinlock, men pinlock ble kjapt montert!

Jeg kjører med solbriller ofte og har egentlig ikke hatt noe problem med at de dugger over 5-6 grader
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Pinlock prioriteres foran solvisir av meg. Kjører endel i regn og på kalde morgener og da er det best.

Ja, man kan ha en glippe åpen, men det er ingen fornøyelse på E18 i regn og dertil få hele interiøret i hjelmen fuktig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Dette er ei løsning som jeg brukte noen år
Veldig effektivt i lav sol.

Har også brukt FogCity blankt + også photocromatic.Skifter farge.(virket 2 sesonger)(limes på innsiden av visiret)
Samme prinsipp som Pinlock.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

ejs skrev::thumleft

Har også brukt FogCity blankt + også photocromatic.Skifter farge.(virket 2 sesonger)(limes på innsiden av visiret)

De øya der kan umulig være dine - det er sikkert

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har siden dag en kjørt med speilvisir og pinlock! Dette er en fantastisk kombo. Ja det blir litt mørkt i tunneler, men ikke slik at det er umulig å se. Litt ugunstig på nattestid, men fortsatt mulig å se gjennom.

Nå skal det sies at det er ytterst sjeldent jeg kjører etter mørkets frambrudd, men planlegger jeg dette skifter jeg over til "original" visiret.

I Arai hjelmen min er det ikke pinlock, men har ingen problem med dugging :-k er to gode luftinger helt i toppen på visiret. Godt mulig det er disse som holder det duggfritt :P :p

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Duville skrev:
ejs skrev::thumleft

De øya der kan umulig være dine - det er sikkert
Hei
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bjønnavind
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom

Legg inn av Bjønnavind »

I min Schubert C3 hjelm har jeg både solvisir og pinlock. I tillegg synes jeg luftingen er god, så dugg er totalt fraværende :-)

Tæppatå'k!

Svar