Sportster-treff i Frankrike.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:35, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:36, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:37, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:37, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av DrGreve »

Jeg vil si meget oppegående og frisk som en fisk.
I tillegg beundrer jeg din praktiske tilnærming til problemer :)
En bolt går av og en annen bolt fra en annen del av sykkelen får duge og du fortsetter ferden.
Dette røret er litt unødvendig, det tetter man med lodding. Blir som i gamle dager.. etter en dags kjøring var det å skru slik at den holder en dag til, og så videre. Me like :lol :thumleft
Før dro man aldri på tur uten ekstra plugger, bremseklosser og hjul-lager. Nå er det bare å ringe Falken :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av DrGreve »

På mange sykler fra midt på 80-tallet var det som regel forskjell på kalipprene foran og bak mens innfestingen var lik. Jeg løste forskjellen med å kjøpe en brukt framkalipper og monterte den bak slik at når jeg hadde med 2 ekstra klosser i reserve på tur, så passet de rundt om :lol
Bakbremsen ble jo stort sett bare brukt ved nødbrems og kjøring på rullegrus uansett :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av LordShaft »

Helt topp å følge med i tråden her! Takk for bidrag :thumleft

Sendt med Note2

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:43, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av DrGreve »

En av grunnene til at man ikke skal overfylle masterbeholderen er at man skal merke når klossene er slitt for så å bytte. Man kan selvfølgelig nødløse dette ved å fylle på mer bremsevæske, men det skaper ett annet problem. Når man endelig tar seg bryet med å bytte og sylindrene presses tilbake for å gi plass til nye .. Hvor skal den overflødige væsken ta veien? :)
Derfor drar jeg aldri på tur uten reserveklosser.
På trommelbremser har man muligheter til å etterstramme en god stund før bandene trengs å byttes.
Forøvrig lagde jeg hydraulisk klutsj på en sportster en venninne av meg eide. Hun kjørte av veien og skadet seg såpass i ventre arm og håndledd at det ble for tungt å klemme inn hendelen etterpå. Den ble også ombygget til 1200.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av DrGreve »

En hvilken som helst slavesylinder duger, men for å få rett slaglengde må du enten slipe eller forlenge litt på pushroden avhengig av hvilken slave du får tak i. Jeg brukte en fra en kassert VF750C som en kamerat av meg hadde lagret alt for lenge utendørs (på en strandtomt med sørveststormene rett imot) :)
En annen kamerat som er kunstner med dreiemaskiner og gjengetapperutstyr som overgår det ett normalt mekanisk verksted har av utstyr, tok seg av tilpasningen.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:46, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.
Sist redigert av teeU den 11 des 2013, 21:47, redigert 1 gang totalt.

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Sportster-treff i Frankrike.

Legg inn av teeU »

.

Svar