Opppgraderer fra Z750 til z800

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Bosted: Klepp

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av West77 »

Gratulerer med Ny sykkel Tommen30 , Nydelig rett å slett. Tenkte selv på denne sykkel når jeg kjøpte min i år (FZ8) og var nettopp og prøvte den på Stahlen mC i Stavanger. absolutt en veldig kjekk sykkel og ikke minst en av de frekkeste Naken sykkler på dagens marked etter mitt syn (kanskje med unntak av Ducati Streetfighter) :thumleft
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av LordShaft »

Ja dette med innkjøring er blitt et veldig hysteri til tider.

Min s1k er elektronisk sperret på 9000rpm de første 1000. Eneste jeg skulle passe på var å gire mye.
Jeg syns 4000rpm er sykt lavt. Men har du lest i brukerhåndboken? hva som står der i forhold til innkjøring? Det er aldri feil å følge anbefalingene fra Kawa selv. En forhandler kan være som deg og meg. Ha egne sterke meninger om et tema.
Nei det er ikke gitt at de som har solgt deg sykkelen har best greie på det :thumleft

Sjekk hva som står i instruksjonsboken som fulgte med :prf

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av TheHaughom »

Nyere testing av ulike innkjøringsrutiner viser at det er bedre å kjøre motoren inn hardt. Beste resultater blir oppnådd i dynobenk, deretter på bane og til slutt vei.
De som er "dårligst" innkjørt, er de som fiser rundt i 3-4000 omdreninger.

Kjør litt lavt på turtallet til motoren er varm, aldri mye gasspådrag ved lav RPM (slik at motoren sliter). Bruk mye motorbremsing. Varier gir og rpm, jeg giret opp og ned som en tulling når jeg måtte ta noen km på motorvei.
Mange sverger også til heat cycles, her er jeg noe mer skeptisk.

Hadde også byttet olje rimelig kjapt (50km - bruk mineralolje) da det meste av metallsponet fra innkjøringen blir frigitt da - smart å få det ut så fort som mulig.

I fjor kjørte jeg inn KTM-en min. Vi har en oil consumption chart på KTMforums.com, og vi som har kjørt inn litt friskt har merkbart mindre oljeforbruk.

Forøvrig kan du lese mer her:
http://www.power-tripp.com/Break-in_H728.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Bosted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Har kjørt inn z800 og fått på Leo Vince karbon slip on, kort skiltoppheng osv.

Herregud for en sykkel, har du en z750 og tester en z800 så putter du den på finn.no samme dag. Totalt annen sykkel, helt merkelig.

Etter innkjøring med originalpotte så effektanlegg så var det prikken over i'en. Løp og kjøp!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer på etterskudd med utrolig lekker sykkel!
Står høyt på listen over potensielt "neste sykler". : P (Det kan være en god stund til men)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Bosted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Neste gang du er i Oslo så gi fra deg lyd, så kan du teste den hvis du er keen

Svar