Så hvis en sykkelist sykler på offentlig vei, så gjelder samme trafikkregler for han/hun, som for meg? Dvs at da ferdes han ulovlig på veien, ettersom han har ikke blinklys, eller bremselys.... Og kjører jeg uten blinklys eller bremselys blir jeg stoppet, og i verstefall en bot...jonnykr skrev:For noe tull. INGEN har "LOV" til å sykle 2 i bredden dersom de er til unødig hinder for annen trafikk. Og ALLE syklister har "lov" dersom de IKKE er til unødig hinder for annen trafikk.olepeder skrev:Her blir jeg virkelig imponert over oppførsel og holdninger. Racersyklister har LOV til å sykle to i bredden når de trener. Og samtidig, hvor smart er det å sykle på gangfelt i 30-60 km/t?fs650e skrev:Sykler kan se å pelle seg på gangfelt der det finnes. Kondom-mennesker på "rææsersykkl" gir jeg blanke f i, og har null til overs for dem.
Burde nesten ha en egen "spyle knapp" på bilen i de tilfeller der de absolutt skal presse seg forbi på min høyre side.
Visste dere at det er ulovlig å kjøre forbi på høyre side selv om bilen planlegger venstresving?
Her er jeg hvertfall en synderKode: Velg alt
5. Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke a) på kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen, [b]b) ved forbikjøring til høyre fordi forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving,[/b] c) når trafikken i krysset reguleres av trafikklyssignal eller politi, d) når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Det finnes ingen spesielle regler for "racersyklister på trening".
En syklist på offentlig vei, regnes som kjørende og er underlagt de samme trafikkregler som alle andre kjørende.
Sykkelister i veibanen har jeg 0 respekt for, og skulle gjerne dultet til dem i det jeg passerer dem. Jeg gjør det ikke, men ønsket er stort, spesielt når dem sykler 2 i bredden, og hindrer trafikk i å følge fartsgrensen... Har sett dem som sykler midt i veien å, og skal da opp en bakke, da sjangler sykkelen frem og tilbake, og det er utrygt å kjøre forbi ettersom sykkelen går jo alle veier.. Og dem sykler på rødt, grønt og rødt bryr dem seg ikke om

NB! Dette er bare min mening, dvs at jeg ikke praktiserer det ute i trafikken..