Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jag hadde helt klart vurdert en eller annen BMW.
Ser på flere typer av disse daglig da en som importerer disse har sine parkert i samme bygg som jeg jobber.
Er nesten umulig å gå forbi uten å stoppe ved en av dem.
Ser på flere typer av disse daglig da en som importerer disse har sine parkert i samme bygg som jeg jobber.
Er nesten umulig å gå forbi uten å stoppe ved en av dem.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg går jo utelukkende fra den ene Guzzien til den andre - jeg virkelig liker de syklene! Har faktisk byttet inn 2011 Stelvio'n min i en 2013 California 1400 Custom (plukker den opp på fredag). Har egentlig aldri vært noen cruiser-fan, men den nye Califen ble mer enn jeg kunne motstå. Sikkert ikke så optimal på norske veier som Stelvio'n men motorsykler er vel ikke fornuftskjøp - er de? For ikke å stå helt uten grusbuser i garasjen, holder jeg på å bygge om min gamle Guzzi SP1000 til offroader, så får vi se om den duger til en og annen runde i marka.
Huhei! :)
Huhei! :)
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kjempebra tråd
Ville ikke byttet sykkelen min. Er veldig fornøyd med den jeg har

Ville ikke byttet sykkelen min. Er veldig fornøyd med den jeg har

Sist redigert av Moby den 07 mai 2013, 21:16, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Neste år er min ZZR1400 5 år gammel så da skal det handles nyyyy!!!
Gjett hvilke? ZZR1400
Gjett hvilke? ZZR1400

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Overraskende!Fidel skrev:Jeg går jo utelukkende fra den ene Guzzien til den andre - jeg virkelig liker de syklene! Har faktisk byttet inn 2011 Stelvio'n min i en 2013 California 1400 Custom (plukker den opp på fredag). Har egentlig aldri vært noen cruiser-fan, men den nye Califen ble mer enn jeg kunne motstå. Sikkert ikke så optimal på norske veier som Stelvio'n men motorsykler er vel ikke fornuftskjøp - er de? For ikke å stå helt uten grusbuser i garasjen, holder jeg på å bygge om min gamle Guzzi SP1000 til offroader, så får vi se om den duger til en og annen runde i marka.
Huhei! :)
Men likevel forståelig - på en måte...

Testkjørte California for ikke lenge siden selv og må si jeg likte mye ved denne sykkelen. Spesielt motoren. Sprek som bare det! Men å gå fra Stelvio til California...

Ikke aktuelt for min del, nei...
Gjorde for øvrig et par turer på en fast svinginnrettet løype her i området med Stelvio i dag for å filme med Contour kameraet. Feil vinkling på kamera gjør at video ikke legges ut, men det vil bli gjort senere i sommer med bedre kameraplassering.
Men du verden for en svingmaskin Stelvio er!
Det skal jeg gjøre mitt beste for å få fram på video senere i sommer!
Min opplevelse og oppsummering etter California-turen:
(Ene faktaboksen - "Sikkerhet" - skulle hatt overskriften "Utstyrsdetaljer"... tabbe fra de som satt på desken...)
Før jeg glemmer det: gratulerer så mye med ny Guzzi, Fidel!
Gleder meg til å se mer av den på Guzzi.-treffet


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg er ikke i tvil engang. Det hadde blitt en Explorer 1200 hvis jeg hadde hatt råd. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Takk for det AJ. Alle Guzzier er svingmaskiner, så jeg er ikke engstelig for å miste kjøreglede. Litt skraping går greit fordi fotplata gir etter, og sykkelen destabiliseres ikke selv om du tar litt nedi. Califen har jo også langt bedre nedleggsvinkel enn cruisere generelt. Men det er klart - det er ikke en Stelvio. Ville jeg fortsatt ønsket en sykkel i den kategorien, hadde jeg jo bare beholdt Stelvio'n. Nå har jeg lyst til å prøve noe heeeelt nytt :) Så kompletteres garasjen litt også ifht ulike sykkeltyper.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:27, redigert 1 gang totalt.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Nææ, tror nok ikke det blir noen bytte på meg i år, da jeg er kjempe fornøyd med Speed Triple Rèn. Har vært ute og prøve kjørt litt forskjellige, og like deilig hver eneste gang å sette seg tilrette på Triumphen. Og sånn er det med den saken. 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har det på samme måten med Stelvio'en. Blir definitivt ikke noe bytte i år i hvert fall!Storm skrev:Nææ, tror nok ikke det blir noen bytte på meg i år, da jeg er kjempe fornøyd med Speed Triple Rèn. Har vært ute og prøve kjørt litt forskjellige, og like deilig hver eneste gang å sette seg tilrette på Triumphen. Og sånn er det med den saken.
Så får vi se om dette endrer seg etter hvert som tida går.
Kommer jo stadig nye modeller som har mye å by på...

Regner meg ikke som spesielt merkelojal, men må bare erkjenne at jeg ikke har hatt samme følelse og puls for noen andre motorsykler, som for nettopp Moto Guzzi... :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Skifte sykkel, kan fort bli en Yamaha xjr 1300 eller noe i den duren 

-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
hjertet mitt dunker kawa-grønt.
Sist redigert av tommen30 den 09 mai 2013, 01:22, redigert 2 ganger totalt.
-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kawa Z1000 black edition er feeeetTheHaughom skrev:Hadde nok byttet til en Kawa Z1000 om jeg skulle byttet i dag.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Enkelt valg, når Busa'n går i pensjon blir det ZZR1400... Igjen 

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 42
- Registrert: 27 apr 2010, 21:39
- Motorsykkelen din: YZF 1000 Thunderace , 1996
- Bosted: Røyken
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Fra Thunderace til FZ 800 :-)
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Liker den jeg har nå meget godt. Vet ikke hva jeg skal ha neste gang men vet hvor jeg kjøper`n.
http://www.mc-huset.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mc-huset.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
- VFR-Kristian
- Innlegg: 52
- Registrert: 05 sep 2012, 21:40
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC SE
- Bosted: Bangsund
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg tror jeg ville ha byttet til en litt mer oppreist sykkel. Triumph Explorer, Tiger el lignende. Blir nok et bytte innen et par år da barna begynner å vokse til og vil bli med pappa på tur. :) Noen med gode erfaringer med sykler med barn på?
Mvh
Kristian :)
14`Triumph Tiger 800 XC SE
81' Kawasaki Kz400
Kristian :)
14`Triumph Tiger 800 XC SE
81' Kawasaki Kz400
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har allerede hatt mer trøbbel med Stelvio'n en ønskelig, men når jeg prøver å være oppriktig om hvilken sykkel jeg ville byttet til...
Nyere Stelvio med større tank, og jevnere dreiemoment kurve. :-) :-)
Jeg kjørt nylig en distanse på 645 Km fra Fredrikstad til Bømlo via Evje, og fikk testet sykkelen på ordentlige svingete telehiv veier. Og atter en gang så ble jeg imponert. Denne gangen for hvordan hvordan Stlvio'n absorberer den Norsk telehiven på en fantastisk måte....samme merke/type? Jepp :-)

Jeg kjørt nylig en distanse på 645 Km fra Fredrikstad til Bømlo via Evje, og fikk testet sykkelen på ordentlige svingete telehiv veier. Og atter en gang så ble jeg imponert. Denne gangen for hvordan hvordan Stlvio'n absorberer den Norsk telehiven på en fantastisk måte....samme merke/type? Jepp :-)
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
I vinter kjøpte jeg en Tiger 1050 på impuls.
Hadde helt klart ikke kjøpt samme halvfabrikatet en gang til.
Hadde helt klart ikke kjøpt samme halvfabrikatet en gang til.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hmmm
Det er liksom så lite å velge mellom. hehe
Har vært å testet en del etter hvert,Z1000Sx og B-king,aprilia Tuono ligger helt klart nærmest hjertet.
Siden B-king er tatt ut av produksjon etter som jeg har hørt er det også andre "hojer" som frister.. likte godt VFR1200 ( utenom fronten) , Ducati Streetfighter 1098 frister også noe inni H....... nei nei dette er helt klart ikke enkelt.

Har vært å testet en del etter hvert,Z1000Sx og B-king,aprilia Tuono ligger helt klart nærmest hjertet.
Siden B-king er tatt ut av produksjon etter som jeg har hørt er det også andre "hojer" som frister.. likte godt VFR1200 ( utenom fronten) , Ducati Streetfighter 1098 frister også noe inni H....... nei nei dette er helt klart ikke enkelt.

Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hm...lazyboy skrev:I vinter kjøpte jeg en Tiger 1050 på impuls.
Hadde helt klart ikke kjøpt samme halvfabrikatet en gang til.

Hørtes ikke helt bra ut...
Kunne vært interessant å høre om dine erfaringer med den "uferdige" 1050'en.
Har jo hatt en slik selv og gjorde noen modifiseringer før jeg byttet din inn etter vel 40K i løpet av to år.
Er derfor jeg er spesielt nysgjerrig...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Tja du har vel noen timer inne på 1050 forumet, så du har nok lest det før.AJ skrev:Hm...lazyboy skrev:I vinter kjøpte jeg en Tiger 1050 på impuls.
Hadde helt klart ikke kjøpt samme halvfabrikatet en gang til.![]()
Hørtes ikke helt bra ut...
Kunne vært interessant å høre om dine erfaringer med den "uferdige" 1050'en.
Har jo hatt en slik selv og gjorde noen modifiseringer før jeg byttet din inn etter vel 40K i løpet av to år.
Er derfor jeg er spesielt nysgjerrig...
But here we go.
Motoren er iflg meg helt topp ,gir den lett 10 /10, samme går for det orginale gel sete.
Demper oppsettet er så dårlig at det klapper fullstendig sammen med 2 og bagasje. (vet du kjørte ca 20000km før du byttet, men for meg ville det vært fullstendig uaktuellt)
Orginal batteriet er underdimensjonert. (starter innslag slår stadig igjen ut v starting)
Vindskjærming dårlig. (les elendig ) Har noen sykkler på samvittigheten og dette er helt klart den som har gitt meg dårligst beskyttelse selv med bytte av ettermarked vindskjærmer (3stk)
Veskesett så latterlig lite at det passer egentlig best for kun en. I tillegg gir vinklingen av sideveskene en fin tømme effekt ved åpning.
Instumentpanel som lekker ved brytere
Speil som gir dårlig sikt enten man er høy eller lav.(sitter for smalt)
Forskjærm som slutter 10 cm før den burde, samme for kjedekasse bak.(spruter sole og kjedeolje all over)
For all del en fin sykkel når man for fixet dette. men dette koster en hel del penger og er i mine øyne
helt nødvendig. Dette er ikke modifikasjoner gjort pga pynte faktor.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Skal ikke gjøre dette til en Tiger 1050-tråd, men må si meg enig i svakhetene du påpeker.lazyboy skrev:Tja du har vel noen timer inne på 1050 forumet, så du har nok lest det før.AJ skrev:Hm...lazyboy skrev:I vinter kjøpte jeg en Tiger 1050 på impuls.
Hadde helt klart ikke kjøpt samme halvfabrikatet en gang til.![]()
Hørtes ikke helt bra ut...
Kunne vært interessant å høre om dine erfaringer med den "uferdige" 1050'en.
Har jo hatt en slik selv og gjorde noen modifiseringer før jeg byttet din inn etter vel 40K i løpet av to år.
Er derfor jeg er spesielt nysgjerrig...
But here we go.
Motoren er iflg meg helt topp ,gir den lett 10 /10, samme går for det orginale gel sete.
Kort forskjerm og oljekjøler plassert såpass langt nede gjør den spesielt utsatt. Selv monterte jeg Evotech radiator og oljekjøler beskyttelsesgrill. Beskyttet bra og hevet - etter mitt syn - utseendet på sykkelen. Samme med carbon fender extender. Kombinasjonen ga rimelig god søle steinsprutbeskyttelse.
Byttet også kjedekassa fordi, som du påpeker, den originale er en vits.
Så satte jeg også på originalt gelsete. Utrolig bra! Men originalsalen er likevel av de bedre den også sammenlignet med mange andre sykler, synes jeg.
Byttet også til Öhlins fjærer foran og Nitron demper bak, som gjorde Tiger langt mer retningsstabil og 'plantet', særlig ved heftig pådrag. Funket meget bra på Lofoten-turen vi hadde i 2012. Originale sidevesker og toppboks er jeg enig i er begredelige greier...
Mens jeg skriver om modifikasjonene jeg selv gjorde ser jeg at at ord som "halvfabrikat" kan forsvares... Dessverre, må jeg legge til. Fordi 1050'en har jo en strålende motor og er sprek som bare det. Etter min mening. Og veldig pålitelig. Aldri noe teknisk eller mekanisk tull de to årene jeg hadde min.
Nå ser det ut til nye Tiger Sport har rettet på mange av svakhetene og at sykkelen nå er blitt det den egentlig burde vært i utgangspunktet.
Skal bli interessant å se hvordan denne ny-Tiger'n vil gjøre det i det norske markedet. Burde appelere til folk som er opptatt av enkle og velprøvde løsninger (ingen ride-by-wire gass og dermed heller ikke ulike motorprgrammer, ikke todelt sal med høydejustering, ingen elektronisk demperjustering osv.)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Bra vi er enige.
Som du sier synd med alle "feilene" for sykkelen er fin når disse er luket ut.
Og alle tingene kan fixes, men det koster en del fjelldollar før man er i mål.

Som du sier synd med alle "feilene" for sykkelen er fin når disse er luket ut.
Og alle tingene kan fixes, men det koster en del fjelldollar før man er i mål.
- elgringobananas
- Innlegg: 41
- Registrert: 25 jan 2013, 09:26
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kunne tenkt meg en vfr fi kanskje, antageligvis den knall gule :o Og gjerne en gammel cb 70ish modell i tillegg for å dulle med.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2