Bestilt meg ny mc!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Alas
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013

Re: Bestilt meg ny mc!

Legg inn av Alas »

ZZR-Erling skrev: Jepp, nebb er underveis til Alf Graarud Motor der jeg skal hente den. Synes det kler biken.
Absolutt! Ser fram til bilder, noe jeg tar som en selvfølge. Og gratulerer igjen!

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ja, det får'n si - ikke det mest opplagte byttet jeg ville gjettet på - men gratulerer!
(og er det bytte eller blir det i tilleg til ZZR'n ??? )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Legg inn av JRO »

Dette var uventet zzr-erling, har jo sett at du har vurdert Adventure sykler. Men at det skulle bli en 800 Triumph var ikke det jeg så ville komme. Men gratulerer med ny sykkel håper du får mange fine mil med nysykkelen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:Dette var uventet zzr-erling, har jo sett at du har vurdert Adventure sykler. Men at det skulle bli en 800 Triumph var ikke det jeg så ville komme. Men gratulerer med ny sykkel håper du får mange fine mil med nysykkelen.
Takker :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Gratulerer ja :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Grattis med ny sykkel Erling :D Tror du gjør et godt valg der med både merke og kubikk!! Sikkert en lettkjørt sykkel og korrekt valg iforhold til bruk :thumleft Kommer innom på vei til fotballcup i august. Vi får utforske noen grusveier da :prop:

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Ja Gratulerer med ny sykkel.
Litt overraskende siden jeg ikke trodde du var gammel nok til en sånn sykkel. :P :p
Nytt navn og da? Tiger-Erling?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja Kjetil/Bergen, vi finner oss litt grus :-) ..hyggelig.

Nytt navn, neida, kan vel fint fortsatt hete det samme.

Var noen som lurte på om jeg beholder ZZR, men nei, den selges. Da måtte jeg solgt cabben, og det vil jeg ikke.

Brukeravatar
Jinta
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod

Legg inn av Jinta »

ZZR-Erling skrev:Ja Kjetil/Bergen, vi finner oss litt grus :-) ..hyggelig.

Var noen som lurte på om jeg beholder ZZR, men nei, den selges. Da måtte jeg solgt cabben, og det vil jeg ikke.

Jepp.....håper inderlig du vil kose deg med Tigern. Vi har nemlig lagd en skriftlig kontrakt her i huset(underskrevet av oss begge to) på at vi ikke skal bytte noe ner mc før 31.10. 17 nå :thumleft

Erling skulle nemlig egentlig ikke ha byttet MC før i 2015 :[-X Men som mange vet så har han "ofte" et ønske/behov for noe nytt.
Inntil nyss så har kubikk vært et must, men det forandret seg visst veldig plutselig..... :-)å

Lurer dessverre litt på om det er slutt på fine MC turer sammen nå da - for jeg har nemlig ikke tenkt å legge om stilen og prio lange grusturer. Litt grus er helt ok, men så får det være med det.

Konstaterer med sorg at "gubbefaktoren" begynner å bli høy her, så hvis kroppen tillater det bør vel jeg konvertere til ny R-sykkel etter 2017 :prop:
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Jinta

Legg inn av Jinta »

Jinta skrev:

Jepp.....håper inderlig du vil kose deg med Tigern. Vi har nemlig lagd en skriftlig kontrakt her i huset(underskrevet av oss begge to) på at vi ikke skal bytte noe ner mc før 31.10. 17 nå :thumleft

Erling skulle nemlig egentlig ikke ha byttet MC før i 2015 :[-X Men som mange vet så har han "ofte" et ønske/behov for noe nytt.
Inntil nyss så har kubikk vært et must, men det forandret seg visst veldig plutselig..... :-)å

Lurer dessverre litt på om det er slutt på fine MC turer sammen nå da - for jeg har nemlig ikke tenkt å legge om stilen og prio lange grusturer. Litt grus er helt ok, men så får det være med det.

Konstaterer med sorg at "gubbefaktoren" begynner å bli høy her, så hvis kroppen tillater det bør vel jeg konvertere til ny R-sykkel etter 2017 :prop:
....og...hvis du er så glad i ZZR nicket burde du vel strengt tatt beholdt tilhørende bike - hører inget sted hjemme å sitte på en liten puslete Tiger å putre rundt med et slikt nick :-#
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Jinta skrev:
Jinta skrev:

....og...hvis du er så glad i ZZR nicket burde du vel strengt tatt beholdt tilhørende bike - hører inget sted hjemme å sitte på en liten puslete Tiger å putre rundt med et slikt nick :-#
Helt enig. Helt feil å bruke zzr i nicket nå som han har blitt en tam tigergutt :knegg

Brukeravatar
TomB
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod

Legg inn av TomB »

Grattis :-)

Bittelitt overrasket, men bare bittelitt. :roll

Enda en som har skjønt at kubikk, ikke er det viktigste :knegg
Båndrag?

Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Er jo litt overraska sjøl også :)
Hadde ikke trodd at en slik bike skulle være så innmari trivelig å kjøre!
Nå bare håper jeg på at de får den leveringsklar i løpet av onsdagen, for torsdagen drar vi på Norgestreffet.

:yeyeye

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Hyggelig valg :vs Jeg skjønner deg, det å være åpen for nye tanker rundt hva som er ålreit for deg er viktig, i den prosessen er jeg, riktignok ikke med en Tiger men heller mer mot Speed Tripple eller KTM Superduke. Om det er der jeg ender opp vet jeg ikke, men det blir i alle fall siste sesongen på Hondaen i år ( noe jeg har tenk mange ggr) Som eneboer med bil og hjem og store utgifter for man sette tæring etter næring.

Jeg er sikker på at du vil trives for tripple motoren er fryktelig morsom uansett utgave.

Etter mange turer på kontinentet på mer underlige steder enn de fleste har jeg opplevd at jeg stort sett alltid blir frakjørt av eventyrere eller rampesykler med en gang det blir svingete. Og den klassen er du nå :prf

Nok en gang, gratulerer med et tøfft valg , I LIKE IT :thumleft
Memento mori

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:Hyggelig valg :vs Jeg skjønner deg, det å være åpen for nye tanker rundt hva som er ålreit for deg er viktig, i den prosessen er jeg, riktignok ikke med en Tiger men heller mer mot Speed Tripple eller KTM Superduke. Om det er der jeg ender opp vet jeg ikke, men det blir i alle fall siste sesongen på Hondaen i år ( noe jeg har tenk mange ggr) Som eneboer med bil og hjem og store utgifter for man sette tæring etter næring.

Jeg er sikker på at du vil trives for tripple motoren er fryktelig morsom uansett utgave.

Etter mange turer på kontinentet på mer underlige steder enn de fleste har jeg opplevd at jeg stort sett alltid blir frakjørt av eventyrere eller rampesykler med en gang det blir svingete. Og den klassen er du nå :prf

Nok en gang, gratulerer med et tøfft valg , I LIKE IT :thumleft
Takker :cheers

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Gratulerer så mye med ny sykkel :yeyeye

Brukeravatar
Jinta

Legg inn av Jinta »

Rister bare oppgitt på hue og kan ikke si noe anna enn at je er veldig betenkt åssen det blir å ha Erling i hus påfølgende MC-sesonger...ikke i år nei, men 3-4 og 5 sesongen....når kubikksjuken igjen melder sin ankomst....puh... :-)å

Men, men......time will show :-k
Smia MC

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Det høres nesten ut som om du er misfornøyd med mannens valg Jinta ;-) Nå har du jo fått deg en ekte tigergutt "bump bump"

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Jeg må jo bare si gratulerer og kondolerer.
Ikke det valget jeg ville ha tatt,
men det er jo DU som skal være fornøyd så drit i oss andre :prf

Trur du vil synes den er litt sped på turer nedover kontinentet men..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Vegar..er vel stort sett bare du som ligger i 300+ nedover der :-) 160 er ok, og det marsjer vel Tigern uten pæs.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:Jeg må jo bare si gratulerer og kondolerer.

Jeg hører hva dere sier, men ja, det er jeg som har tenkt, jeg som har funnet ut, og jeg som har bestemt meg :roll

..men, hva ville du vagt da?

Brukeravatar
Jinta

Legg inn av Jinta »

Carpa skrev:Det høres nesten ut som om du er misfornøyd med mannens valg Jinta ;-) Nå har du jo fått deg en ekte tigergutt "bump bump"

Carpas Crap a talk

..eh....virker som et hastverkskjøp og lite gjennomtenkt, men som han sier..han har tatt valget..det er han som skal leve med det, så må bare ønske han lykke til :thumleft
Smia MC

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Nå har ikke jeg prøvd 800 tripple men 675 og 1050 er veldig fine sykler med veldig fine motorer, slik at jeg tror at de fleste blir overraska hvor bra disse britene er på langtur. Og derfor ble også Erling sjarmert. Jeg likte den utrolige jevne leveringa av power på 1050 i alle fall.

Jinta, om det er hastverk så har han prøvd sykkelen, og jeg ville tro at en sånn tanke har modna både bevist og ubevist. Faktisk er det kjempedeilig å få noe mye lettere å håndtere. Og ikke minst å svinge med.

Erling, hva skal du ha for ZZR din og hvor langt har den marsja ? sånn ca ?
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
Voodoodoo skrev:Jeg må jo bare si gratulerer og kondolerer.

Jeg hører hva dere sier, men ja, det er jeg som har tenkt, jeg som har funnet ut, og jeg som har bestemt meg :roll

..men, hva ville du vagt da?
Om jeg kunne velge så hadde jeg bytta til 12 mod. Eller nyere ZZR. Om du sliter med rygg og skuldre er jo K13s en knallsykkel.

Skulle jeg hatt en oppreist sykkel så er jo Duc multistrada et alternativ.
Har også prøvd og likt Bmw F800gs.

Skulle jeg hatt en slik sykkel hadde det blitt som sykkel nr.2 ..
Er for glad i hypertourerens fartsressurser.

Men lykke til med ny sykkel. Utfra fruens utblåsninger høres det nesten ut som dere må gå i familieterapi også :lol
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Oppreist kjørestilling skal ikke undervurderes. Hadde jeg vært 20 kg lettere skulle jeg gjerne kjørt en lettere sykkel under 1000 kubikk, men føler jeg trenger litt kubikk til å dra kroppen avgårde.
Har ikke vært over 175 km/t etter jeg kjøpte GS. På min forrige sykkel, K1300S var jeg over 175 km/t hver eneste gang jeg kjørte... Fantastisk morro å kjøre en sykkel som bare går og går der det føles topp å ligge innenfor "mistelappengrensen" :prop: .
Pinsesøndagen kjørte jeg 80 mil uten anstrengelser. ZZR Erling fulgte meg på nesten 50 av dem. Tror han fikk litt innput på den turen :mc6 Og igjen, tror Triumph er et godt valg :thumleft Vi har endelig fått en seriøs forhandler av Triumph i Bergen. Skal prøve alle alternativene der etterhvert.

Svar