tagesk skrev:Metzeler-et dekknavn skrev:tagesk..
..du tilbringer mye tid her på forumet ser jeg. Kan det være noe kulturelt i det?
Jeg har ingen tro på at den kulturen som utvilsomt finnes her uten videre har noen bæringer over på en treff-kultur (hvor man drikker øl os spiser grillede norske pølser i telt mens et danseband spiller "Ebony and Ivory").
Du og jeg kunne sikkert hatt en hyggelig aften sammen, spist middag hjemme hos meg (så langt fra norske pølser og øl det er mulig å komme, tror jeg).
Vi kunne snakket om min drøm om en BMW R1200GS Adventure, og hva det forteller om meg at jeg ikke kjøper en selv om jeg (for tiden) har råd.
Du har sikkert en tilsvarende innfallsvinkel vi kunne bruke for at jeg kunne bli kjent med deg.
Om dét er kultur, det avhenger vel litt av hvordan man definerer kultur.
Den italienske maten jeg ville servere, og vinene, alt det inngår åpenbart i en kultur.
En bunnsolid en, faktisk.
Da vi reiste rundt i Norge i fjor traff jeg flere "venner" herfra. Det var veldig hyggelig. Men man må ha mer felles enn å kjøre motorsykkel. MC-kulturen er ikke sterk nok til å holde en samtale i gang særlig mange .......................m til meg på lunch eller middag. Noen holder kontakten efterpå. Andre gjør det ikke. Limet at vi begge kjører sykkel er altså ikke tilstrekkelig. En kultur som er så svak, den finnes for alle praktiske formål ikke.
Forresten så kjenner jeg til et ikke ubetydelig antall steder å spise overdådige luncher. De fleste av dem ligger akkurat en formiddag på motorsykkel unna. If you get my drift.
[TaSK]
Hele innlegget er sitert, bare så det er sagt.
Nei, Tagesk, jeg påstår at du tar helt feil her.
De aller fleste mennesker har behov for å høre til et eller annet sted, i en gruppe av noenlunde likesinnede mennesker.
Denne gruppen kan være mc-miljøet, idrettslaget, jaktlaget, arbeidsplassen, familien osv. De aller fleste av oss har også tilhørighet i flere ulike miljøer.
At ungdom ikke tiltrekkes av treff-kulturen er i grunnen ikke rart.
Jeg og familien hadde campingvogn i omtrent 15 år, og var i "caravan-miljøet" like lenge. Dette miljøet har sine ritualer og uniformer akkurat som mc-miljøet
og idretten og mange andre miljøer.
Ta f eks grilldress vs treff-vest. Et caravantreff er til forveksling likt et mc-treff. Øl, pølser og et lokalt band på en scene.
Den vesentligste forskjellen er at man bor i ei vogn istedetfor telt og at de aller fleste har med seg ungene.'
Er ikke overbevist om at et caravantreff er det ideelle stedet for små barn....
Så det kan hende at ungdom rett og slett syns at gamlinger på motorsykkel er mer enn middels Harry.
Å kjøre sykkel er "lim" nok til at jeg ihvertfall har en følelse av å tilhøre et felleskap.
Det er dette som får meg til å kjøre på treff, sitte å ruge på benken utfor Statoil og komme i snakk med vilt fremmede på en bensinstasjon eller rasteplass.
Selvsagt blir det ikke varige vennskap hver gang man treffer andre motorsyklister, men jeg har truffet på en god del forumfolk de tre siste årene,
og det har vært som å treffe gamle kjente, uten unntak.
Har også vært heldig og truffet neon få av dem to ganger, og for min del har gjensynsgleden vært både stor og ekte.
Jeg, og flere med meg kan godt holde samtalen igang i timevis om motorsykkel og motorsykkelkjøring.
Ikke noe galt i Italiensk mat, vin og øvrig kultur, men der hadde nok jeg måtte melde pass etter ei kort stund.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.