MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Bosted: Bergen

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Sjåføren »

Heisann Mystery, flott blogg du har :)
Gratulerer med sykkel og lappen! Jeg er selv veldig fersk, og da er det spesielt gøy å se en annen ny sjåfør med en sykkel jeg sterkt vurderte å kjøpe.
Selv endte jeg opp med en Triumph, men jeg har siden ungdomstiden nærmest siklet etter Shadow'en (dog på den tiden var det jo lettsykkel jeg hadde lyst på, men er jo ikke så alt for store forskjellene). Likte utgaven du sikret deg veldig godt forresten, var ikke langt unna jeg hadde endt opp med en slik.
Har du noen turer i tankene for når sommerværet treffer nord da (vel å merke kanskje etter du har fått deg nytt sete :P )?
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

evike skrev:Bagster trekk er knallbra på alle måter. Mykt og godt å klemme seg inntil + fester til bagster tankveske.
Prøvde å se litt etter Bagster til sykkelen min, men finner ikke noe i farten, men fortsetter å lete litt. Jeg må iallefall ha noe beskyttelse akkurat helt i hjørnene ned mot setet, der blir lårene gnikkende på tanken.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Sjåføren skrev:Heisann Mystery, flott blogg du har :)
Gratulerer med sykkel og lappen! Jeg er selv veldig fersk, og da er det spesielt gøy å se en annen ny sjåfør med en sykkel jeg sterkt vurderte å kjøpe.
Selv endte jeg opp med en Triumph, men jeg har siden ungdomstiden nærmest siklet etter Shadow'en (dog på den tiden var det jo lettsykkel jeg hadde lyst på, men er jo ikke så alt for store forskjellene). Likte utgaven du sikret deg veldig godt forresten, var ikke langt unna jeg hadde endt opp med en slik.
Har du noen turer i tankene for når sommerværet treffer nord da (vel å merke kanskje etter du har fått deg nytt sete :P )?
Takk takk :-)
Det er fantastisk å ha både fersk sykkel og lapp - og ikke minst se denne siden. Da får man delt litt av gleden man selv sitter på etter en tur, og har en hel haug av folk å støtte seg på hvis man lurer på noe.

Sykkelen jeg endte opp med var ikke førstevalget mitt, egentlig. Jeg hadde siktet meg inn på den som heter "Shadow Spirit", uten "black", men da jeg så den svarte utgaven i butikken så ble jeg solgt :)

Jeg har ingen spesielle langturer på planen nei. Det blir mest sannsynlig en tur via Stjørdal og FV705 til Røros, og rv30 ned til Støren og til Trondheim igjen , men det er ikke spesielt langt da, men det er det eneste som er planlagt.

Når det gjelder setet, så kan du lese litt om det i neste innlegg ;)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av evike »

Har ikke kjørt søket helt ut for å se om din sykkel er listet opp, men dette er ihvertfall "inngangsporten" (ihvertfall en av de) for å bestille:
http://www.mcsenteret.com/bagstertanktr ... 0_197.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PS - Hvis du er NAF-medlem kan du oppgi medlemsnummeret ditt ved bestilling her på MC-senteret, da skal du ha 10 eller 15% rabatt automatisk. (Står ikke noe sted, men det har funket for alle andre som har prøvd).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av MysteryShadow »

19 grader før klokka har passert 11. Skyfri himmel så langt øyet kan se. Jobben begynner ikke før 17:30. Fruen trenger røyk. Storlien! :-D

Dagen begynte hos kiropraktor som kunne fortelle at nå var både rygg og nakke i skjønneste orden, og vi trengte ikke ha en date før om en måned igjen, og så fort behandlingen var over, var det rett ut på sykkelen. Dog er det varmt å ligge hos kiropraktoren i kjørebukse, men søren hjeller. Vil da vel ikke bruke opp verdifull tid på å kjøre hjem å skifte, eller bytte bukse hos knekker`n heller!

Behandling over, og ut på sykkeltur. Jeg hadde egentlig ingen planer for kjøreturen, men jeg kunne ikke la det fine været bare ligge der helt ubrukt heller.
Jeg endte opp med å putre oppover E14, og før jeg viste ordet av det så var jeg i Meråker. hm.. en telefon hjem til fruen, og jada, hun trengte røyk og ble jo storfornøyd med at jeg kunne dra over grensa. Jeg også :)

Full fart østover, og opp på fjellet med seg. En fantastisk kjøretur oppover, med det herlige været, "frontruta" åpen, god temperatur i klærne - og ikke minst - ingen smerter i halebeinet!

Det som tidligere har ødelagt turer på 20-30 minutter, kjentes nå ikke i det hele tatt! Jeg kunne flytte meg frem og tilbake på setet, høyre og venstre, litt opp på baksetet og ned igjen, uten at det verken stakk, eller gjorde sabla vondt. Det var nok det som gjorde turen uuutrrroooolig bra. Ikke lange turen, litt over en time hver vei, men du verden så stor forskjell det gjorde. Forrige tur, før jeg fikk justert fjærene bak, var jo preget av både bannskap og oppgitthet. Jeg tenkte ofte på den turen; "Er det sånn det skal være å kjøre sykkel?". Jeg kunne knapt reise meg fra sofaen etter hjemkomst uten at det stakk fra halebeinet og helt opp til hårrota.
Når jeg kom hjem fra Storlien i dag kunne jeg nesten danse samba ute på gårdsplassen - men jeg gjorde det ikke. Det er for varmt til sånt. Kjøreklær fungerer fint mens man er i fart, men det blir fort varmt i solsteiken hvis man står stille...



Turen var helt nydelig. E14 er svingete, og noen steder smal, spesielt med lastebil eller personbil også, men på sykkel var den jo en hyggelig opplevelse. Møtte en del på to hjul både på vei oppover og nedover, så det ble en del hilsing. Veldig hyggelig :D

Det skjedde ikke store ting på turen, bortsett fra en figur som kom i mot, i personbil, som fant på at han skulle starte en forbikjøring av bilen foran, men han avbrøt forsøket kjapt da han så to stk tohjulinger i motgående. Dog måtte både jeg og han på to hjul foran et stykke ut til høyre, men det var ingen fare. Ikke ble jeg spesielt skremt heller, ettersom plassering og blikk hadde fanget opp situasjonen før den ble kritisk :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av joo »

Merkelige greier det der, lett omvei på 120 km for å kjøpe 3dl fløte er helt greit på MC :-k

3M (og flere) har beskyttelsesfilmer. Greit å legge på tidlig før det gnager gjennom lakken. Se om der er andre steder det kan bli slitasje. På min (største) sykkel sitter jeg i blant med foten sånn at hælen tar i svingarmen. Så der har jeg også satt på film.
Greit å legge der du evt kommer til å stroppe bager bak med tiden også. Og selvsagt der tankveska kan gnage. Osv.

Ulempen med ganske ny sykkel uten riper er at man ser hver nye ripe så forbaska godt ... :-#
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Så ble det jammen meg en laaangtur på meg og den svarte skjønnheten.
Det så lenge ut til å bli fly og leiebil til Sørlandet , men et brått dødsfall i fruens familie gjorde at vi måtte dra hver vår vei etter en kort samling i Oslo. Alvorlig sykt familiemedlem på min side ville gjerne ha besøk, så vi måtte dele oss litt.

Turen startet i Stjørdal på Torsdag klokken 14 med fruen i bil og jeg på jernhesten foran. 22 mil ble første etappe og den endte på Alvdal, der det ble en spisepause, litt brus og is , før jeg trilla bort for å fylle drivstoff. Jeg har ikke lært meg hvor mye sykkelen bruker ennå, og ikke vet jeg hvor stor reservetanken er heller, så det er best å være på den sikre siden.

Pistolen i hullet. Trykk inn. 7 liter og full tank. Jeg fylte full tank før start, så jeg hadde altså brukt 7 liter på ca 22 mil. Det var ikke så verst egentlig.

Etter Alvdal ble det straka vegen til Elverum og Myklagard for en kort stopp. En liten strekk og en sjokolade. Det ble foresten et kort stopp på sia av veien et sted før Elverum også, for å klø meg i øret. Det gikk ikke an å gjøre det med hjelm på :-P

Turen gikk videre inn mot Oslo på like kjedelige veier som rv3, bare med litt høyere hastighet og litt høyere drivstoff-forbruk. Mil etter mil på høyt turtall gjorde sykkelen tørst, men du verden for en behagelig sykkel!

Den liker seg best i svinger og under 90, men den er ikke uvillig til å ligge pent og pyntelig i 120 heller. Jeg er nok litt lang i forhold til sykkelen og trenger noe å hvile beina på, men jeg regner med at en motorbøyle med fothvilere på vil gjøre susen.

Vel fremme i Oslo ble det kveld og en natts hvile før fruen dro videre østover og jeg sørvest mot det glade Sørland.

Kom ikke lengre enn til like før Vækerøtoppen før trafikken sto som sild i tønne. En trafikkulykke førte til full stans i biltrafikken. Ja, biltrafikken. På motorsykkel er det vist ikke noe som heter "full stans i trafikken". Utrykningskjøretøy på rekke og rad kom bakfra, og de laget ekstra god plass for meg og et par sykler til som allerede var i ferd med å tråkle oss igjennom køa, og vips var vi forbi både ulykke og kø.

Det bars ut i 100-sonene i retning Sørlandet og det var kjedelige greier! Klart det går fort og er greit og sånn, men kjedelig. Svinger. Svinger! det er det som er morsomt. Flaskehalser i form av vegarbeid var det også. Så sakte gikk det, at jeg satte sykkelen i fri. Beina på bakken, så GIKK jeg sykkelen bortover. Lenge!

Ellers forløp turen uten noen form for dramatikk. Passerte en kar på sykkel, som hadde bikkja si bakpå. Det var kult.

Og like før Torp hvor jeg svingte av for en pølsebit, kom det en sykkel opp på sia av meg. Sjåføren peker på sykkelen min og rekker tommelen i været. :-D

Litt svingete og trange sørlandsveier ble unnagjort og nå; pils på hverandaen. Ny dag i morgen, da i båt, men søndag blir ny kjøredag.

Og Joda, jeg kjenner det i raua, men det er ikke svinaktig vondt som før. Men nytt sete eller komfor-sete fra biltema, eller luftpute er høyt på ønskelisten.

Til neste gang. Kjør forsiktig :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av ArcticTiger »

MysteryShadow skrev:Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
Kort går bra. Du kjøper billett i bua når du kjører inn på parkeringen, og får da anvist hvilken linje du skal stå i. MC bruker å bli tatt ombord først, så du kan stå med forhjulet mot lemmen når du parkerer, eller ut til siden helt fremme.

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

image.jpg
Et stemningsbilde fra Kragerø. Flere bilder og oppdateringer kommer. Men først; en god natts søvn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

ArcticTiger skrev:
MysteryShadow skrev:Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
Kort går bra. Du kjøper billett i bua når du kjører inn på parkeringen, og får da anvist hvilken linje du skal stå i. MC bruker å bli tatt ombord først, så du kan stå med forhjulet mot lemmen når du parkerer, eller ut til siden helt fremme.
Det gikk fint på ferja. Trilla rolig og pent forbi et helt felt med biler og ble vinket ombord først. Jeg og et dansk par på en BMW GS fikk plass på hver vår kant i front og fikk æren av å være først i land. Stiv pris for en enslig mc, men så slipper man parkering og bompenger stort sett over alt da, så jeg overlever :-)
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av TheHaughom »

Fordel å parkere forhjulet på skrått helt inntil lemmen. Vanskeligere for sykkelen å tippe da ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

TheHaughom skrev:Fordel å parkere forhjulet på skrått helt inntil lemmen. Vanskeligere for sykkelen å tippe da ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Skal huske det neste gang. Jeg sto ved sykkelen eller satt på den under overfarten så det gikk bra. Det vippa mye frem og tilbake og de fleste bilalarmer gikk av under turen, så det var nok bra at jeg ikke gikk fra sykkelen tror jeg. Gubben på GS`n hadde midtstøtte, så han sto trygt :p
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av Carpa »

Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

https://maps.google.no/maps?saddr=Trond ... 5&t=m&z=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Da er årets lengste tur unnagjort. Det ble en fantastisk tur med mange svinger, mange opplevelser, og mye lærdom. Der jeg både lærte sykkelen å kjenne, og ikke minst meg selv :-)

For å oppsummere litt, og da tar jeg sikkert med noe jeg har skrevet før også, så gikk turen slik:

Dag 1:

Avgang fra Trondheim var like etter klokken 14 på Torsdag. Trondheim - Oslo var en ren transportetappe, og ble unnagjort langs riksvei 3. Og bare for å ha det helt klart. K J E D E L I G !!!! Det var grusomt kjedelig. Det var 60-soner, 70-soner, og fantastiske fine veier. Ny asfalt, god sikt.. men 60. Det varte å rakk før man kom frem til Oslo, men det gikk da på et vis.

Første "etappe" ble på 20 mil. Tok en pause på Alvdal, der både kropp og sykkel fikk fyllt på tanken. Jeg trodde sykkelen trengte en del juice etter 20 mil, men den klarte seg med 7 liter gitt. Og det var jo ikke så verst.

Neste etappe ble ikke spesielt lang, den endte på en bussholdeplass for å klø seg i øret, før det bars videre. Denne gangen ble det stopp like utenfor Elverum for en liten matbit igjen.

Derfra var det straka vegen, og full gass inn mot Oslo.

Sykkelen oppfører seg veldig bra i alle hastigheter syns jeg. En fantastisk maskin som drar godt, og ligger godt på veien. Dog er den litt vinglete hvis jeg holder styret med kun en hånd, men det er nok både fordi jeg hadde en relativt stor og tung bag liggende på baksetet, og over begge sideveskene, og fordi jeg har gaffelveska montert oppå lykta. Ble montert der for å ikke ligge å skrape på framskjermen :-)

Det ble etterhvert kveld, og jeg var i Oslo og ferdig pakket i seng rundt 23:30 - Kom jo frem en del tidligere, men middag, prat og alt mulig tok tid..



Dag 2:
Dagen starter fra Oslo i 11-tia, og gikk i retning Tvedestrand. Dette også en ren transportetappe, for å komme seg dit så fort som mulig.

Men jeg kom ikke lengre en til like før Vækerøtoppen like utenfor Oslo sentrum før det var full stopp. Etter å ha hatt godt driv, og hadde ligget i venstrefeltet, ble jeg mer eller mindre fastlåst der. Etter litt lirk og pirk, så kom jeg meg etterhvert ut til høyre, og begynte å tråkle meg forsiktig fremover. Trafikken sto helt stille i alle felt, og i speilet fikk jeg se blålys på blålys komme tråklende gjennom trafikken.

Et par ambulanser og en brannbil passerer sakte mens trafikken ennda saktere sprer seg ut til sidene. En motorsykkel ligger på hjul og jeg slenger meg på. Vips så er både kø og trafikkulykke passert, og jeg og den andre motorsykkelen er de eneste som farer avgårde over toppen og videre vestover.

E18 er et relativt kjedelig strekke vei. Det er på med gassen, blikket frem, og der sitter man og vibrerer lett i 100-110km/t. Mil på mil. Guri malla så kjedelig.

Det ble en flaskehals i veiarbeidsområdet, der gikk det så sakte at jeg satte sykkelen i fri. Beina på bakken. Så gikk jeg bortover. Trilla sakte.. Saaaaakte... trangt og jævlig og brede bobiler gjorde at jeg holdt meg i køen.

Så løsnet det, og endelig var man i Tvedstrand.



Dag 3:
Denne dagen skulle egentlig tilbringes i båt, men et heftig lyn- og tordenshow iløpet av natten, og utover morgenen gjorde at det var tryggest å holde seg innendørs. Radioen sto på NRK og spraket for seg selv, og kunne fortelle om branner, strømløse områder - for de strømløse områdene plutselig ble utvidet til å gjelde huset jeg satt i.

Sofa. Brettspill og levende lys. Kjedelig, men koselig :)



Dag 4:
Dette er dagen jeg skal tilbake til Oslo, men langt ifra E18.

Turen begynne som sagt i Tvedestrand, og går i retning av Risør, langs riksvei 411, som forøvrig var vanvittig spennende med trange smale veier, der man ikke kunne møtes med to biler. 90-graders svinger. 180-graders svinger, der bergveggen ofte sto ute på hvitstripa. Fantastisk morsomt og spennende! Ut ifra de svingete veiene på 411 gikk turen videre på 416 ned til Risør. Det ble ingen stor pause der, men en liten runde i sentrum, som forøvrig var fullt av folk både her og der på grunn av trebåtfestivalen. En is. Så videre mot Kragerø, med en liten sving ut på Styrmannsholmen. Vakkert. Vakkert!

Videre gikk turen gjennom Sandefjord og Tønsberg før Horten fikk besøk av meg, og til slutt ferja over til Moss. Derfra ble det en liten transportetappe på E6 inn til Oslo.



Dag 5:
En slags transportetappe dette også. Skulle fra Oslo til Trondheim, men valgte E6 til Ringebu, og Venabygsfjellet opp til Folldal og derfra ut på E6, og straka vegen hjem.

Midt mellom Folldal og E6 begynte det å regne såvidt, og det så ut til å bli et helvettes vær, så jeg stoppet og fikk på meg regndressen. I det jeg stopper og begynner å kle på meg, merker jeg at det ikke regner så alt for mye, men det kan være greit å ha prøvd dressen en gang, før man virkelig trenger den. Dressen på, og ut på veien med seg.

Dressen var behagelig, varm og satt relativt perfekt. Jeg ble noe stor over skuldrene når den blåste seg opp, så jeg fikk ikke sett rett bak meg via speilene, men ellers var den flott.

Veien over Venabygdsfjellet er en fantastisk vei. Det er lite spennende svinger, men mange fine svinger, og fint landsskap. Det er lenge siden jeg har vært der oppe, og må si jeg ble litt skuffa. Jeg husket den lille butikken der oppe, som hadde alt mulig rart. En slik liten lokal butikk som ikke er med i noen kjede eller lignende, og som den gang forsynte hyttene med det de trengte. Nå hadde de for det første bygd mange små og store hytter der oppe. Men også... et kjøpesenter. Ja, helt riktig. Et KJØPESENTER. Midt på fjellet. :-k

Det ble noen stopp underveis. Jeg måtte jo ta noen bilder mens jeg var på veien også :-)

Ut på E6 og rett hjem.

Sitter igjen med mange nye inntrykk og minner, en litt sår bakende, men ikke vondt. Etter at jeg fikk juster fjæringa bak, kan jeg nå fint kjøre 20-25 mil uten stopp. Det kan også være at bagen jeg hadde med fungerte så perfekt som ryggstøtte at det hjalp på ræva, eller det at jeg passet på å veksle litt på rumpeballene, og sette en fot på fothvilerne til passasjeren for å strekke litt på meg..

Når det begynte å bli litt ubehagelig var det nok med en 5-minutters stopp før jeg var klar igjen. Det var fantatastisk herlig :-)

Her følger noen bilder:
Straks klar for avgang fra Tvedestrand
bilde 1.JPG
I et veikryss i retning Risør. Var egentlig veldig deilig å måtte stoppe litt her og der, for å sjekke kartet på telefonen for hvor jeg skulle kjøre. Her så jeg jo hvor jeg skulle, men på andre små veier, måtte jeg opp med mobilen for å se hvor jeg skulle. Ble litt "gammeldags", istedet for bare å sitte å trykke på en gps som jeg kan gjøre i bilen :)
bilde 2.JPG
Fantastike veier. Litt småskummelt til tider, med 90-graders svinger der man lett kunne dulte borti bergveggen med skuldra. Enkelte svinger var så skarpe at jeg nesten sto stille på sykkelen mens jeg snek meg rundt hjørnet.
bilde 3.JPG
Risør sentrum var avstengt for motortrafikk på grunn av trebåtfestivalen, og bra var det. Folk som maur kravlet og krøp overalt !
bilde 4.JPG
Kragerø
bilde 5.JPG
Tønsberg
foto.JPG
Tønsberg dette også..
bilde 3.JPG
Stille og forlatte gater i Horten. Ikke så rart. Det er jo søndag
bilde 4.JPG
Fjell. Fjell. Fjell. Så langt øyet kan se. Venabygdsfjellet. Bilde tatt like etter man kommer opp fra Ringebu
bilde 3.JPG
Shadow speider utover Venabygdsfjellet. Hun leter sikkert etter nye spennende veier å kjøre på ;-)
bilde 4.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Der har jeg vært. Og dit skal jeg.
bilde 5.JPG
bilde 2.JPG
Ett av mange utkikkspunkt langs ruta
bilde 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Før avgang, så løp jeg innom Biltema og kjøpte gasshjelp. Helt fantatisk og anbefales sterkt for de som skal ut å kjøre langt. Man slipper å sitte å klipe rundt gasshåndtaket, og kan gi gass med håndbaken. Eller som jeg gjorde når jeg kjeda meg litt, tommel og pekefinger :)

Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Kort oppsummert:

En mann.
En herlig sykkel.
En bag med alt jeg trengte av klær og sko.
Regndress og diverse vaskegreier til hjelm.

5 dager.
160 mil

:D
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av evike »

MysteryShadow skrev: Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
Det går over når bare rompa di blir vant til det. Jeg er sånn hver eneste vår..
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

evike skrev:
MysteryShadow skrev: Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
Det går over når bare rompa di blir vant til det. Jeg er sånn hver eneste vår..
Ja, du kan ha et poeng. De første dagene jeg kjørte, så hadde jeg jo feiljustert bakfjærer, og ble jo helt ødelagt. Etter justering ble jeg fortsatt litt ødelagt i halebeinet. På vei NEDOVER mot sør- og østlandet, fikk jeg litt vondt, men på vei oppover igjen kjentes det ikke vondt ut, og jeg lurte veldig på hvorfor. Men det er nok fordi raua har blitt vant til å sitte på det harde setet :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av Carpa »

MysteryShadow skrev:
Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)

Da skal ikke jeg prøve meg på den metoden, jeg rekker ikke skikkelig ned med fotsålen og ikke er jeg spesielt sterk.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:
MysteryShadow skrev:
Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)

Da skal ikke jeg prøve meg på den metoden, jeg rekker ikke skikkelig ned med fotsålen og ikke er jeg spesielt sterk.
Jeg tror man bør ha solid kontakt mellom fotsåle og bakken, og være klar over at sykkelen vipper litt, og da stramme til litt. Jeg kjøpte faktisk sykkelen min mye fordi den var så lav, og fordi jeg er så fersk (helt ny) med sykkel, så hadde jeg veldig lyst på en der jeg fikk skikkelig trøkk ned i bakken, og kunne støtte sykkelen godt hvis den skulle begynne å vippe.

Men noen fasit for hvordan man skal holde en sykkel på hjulene i en slik situasjon er det vel noen andre som har, men rekker man ikke skikkelig ned og har skikkelig kontakt med bakken, så vil man kanskje ikke kunne berge sykkelen hvis den begynner å røre seg..
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Et bilde til.....

Me and my Shadow ;-)
shadow.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av DrGreve »

I "vanlig" vær med litt blåst og noe sjøgang skal det mye til, om ikke umulig at sykkelen skal tippe over sidestøtten. Tipper den så tipper den over på andre siden. Hvis det er en kort fergetur hvor det er lov å oppholde seg på bildekket og føler at man vil ha kontroll på sykkelen, er det bare å la den stå på sidestøtten men passe på at den ikke bikker over topp-punktet. Når ferga nærmer seg fergeleiet (like før den bumper i kaia) kan det være greit å sette seg på den og holde inn bremsen i det ferga klapper til.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar