Øke aktiviteten?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Takker for tilliten!
Påtar meg gjerne å være moderator jeg :)

Vil komme med et par forslag etter hvert som jeg tror bedrer brukergrensesnittet noe og som vil gjøre ting en smulemeroversiktlig.

AJ
fireman skrev:Hei kjære aktive venner!

Jeg må bare si at jeg takker for deres utrettelige pågangsmot og vilje til å holde liv i forumet. Jeg har tatt ad notam deres ønsker, som en begynnelse på noe nytt og bedre.

Kan hermed gratulere "AJ" og "Rogg" som nye moderatorer! (forstod at det kunne være et ønske? ... si fra dersom dette var feiltolket fra min side.)

Skal så godt jeg kan prøve å ta turen innom forumet og bidra litt oftere jeg også. Kan ikke love for mye, har rimelig travle dager med å holde butikk og nettbutikk gående, og håper på forståelse for begrenset tid tilgjengelig på forumet.

Når det gjelder tekniske ting som bredde på "tekst editor" når man svarer/legger inn ny så må jeg sjekke det. Regner med at man må endre det i html kodene inne i en av mappene der forumet ligger på serveren på nett. Ikke en 5-minutters jobb for å si det slik, men jeg skal undersøke hva som skal til.

Fargekoder etc kan man enkelt endre i administrasjonspanelet, så det kan jeg enkelt endre, kom gjerne med forslag til oppsett.

Brukeravatar
fireman
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Hei både Rogg og AJ! :D

Dere fortjener ros og mer til for å ville være med å dra lasset litt. Et oppegående forum er gøy for oss som er entusiaster, men første bud er å ha tid til det. Der har jeg vel gravd meg selv ned i sørpa for å si det slik! hehe :D

Mine dager (utenom jobben på brannvakta) er rimelig travle, spesielt etter at Ronny sluttet hos oss. Men det er gøy, og forumet er mitt hjertebarn, det var vel meg som ivret mest for å få til noe "liv" på hjemmesiden vår.

Jeg vil også få takke Indian for en strålende jobb her på forumet, men jeg tror han har fått jobb som krever mye tid han også? Ikke hørt fra ham på en stund.

Uansett, jeg skal være med å dra det jeg kan, og bare ta kontakt dersom dere mener jeg har noe å utrette!

Ha en fin dag!

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Skal aktiviteten øke, må forumet få flere medlemmer. Og da må registreringa skje smertefritt, slik at de får tilgang med en gang og kan svare på det innlegget de fant interessant. Surfere som tror dette kan være et interesant forum, faller av med èn gang de møter det tullet jeg har hatt med å registrere meg.

Brukeravatar
Kjitta8648
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Kjitta8648 »

Registreringen gikk greit, her er jeg.

:D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kjitta8648 skrev:Registreringen gikk greit, her er jeg.

:D
bra!!

Du er velkommen, så klart! :cheers: :thumbright:

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Endelig en til med 4-sylindret Kawa, hvis jeg ikke tar helt feil. :lol:

Velkommen. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Endelig en til med 4-sylindret Kawa, hvis jeg ikke tar helt feil. :lol:

Stemmer nok det, ja...
Den er riktig fin også, sykker'n til Kjitta8648. Kikket nøye på den da vi møttes på årets Trollrally. Flott sykkel, er det :thumbleft:

Pollti

Re: Øke aktiviteten?

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:Det er foruroligende rolig her på MCsiden... :?

MCsiden er vel antakleig et av landets eldste MC-forum, så vidt meg bekjent og burde helt klart har større aktivitet enn hva tilfellet åpenbart er.

Så... hva gjør vi for å få det til å blomstre?
Det er jo bare sånn rundt 4,7 million mennseker i landet da AJ. Hvor mange MC som finnes har jeg ikke peiling på. Forumet kan vel bare blomstre hvis vi aksepterer hverandre og ikke driver med renkespill i kulissene for å ta kontroll. Det er jo forum hvor renkespill er det viktigste syntes jeg.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jalmar skrev:Endelig en til med 4-sylindret Kawa, hvis jeg ikke tar helt feil. :lol:

Kjøp deg 250 du !!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:

MCsiden er vel antakleig et av landets eldste MC-forum, så vidt meg bekjent og burde helt klart har større aktivitet enn hva tilfellet åpenbart er.

Det er jo bare sånn rundt 4,7 million mennseker i landet da AJ. Hvor mange MC som finnes har jeg ikke peiling på. Forumet kan vel bare blomstre hvis vi aksepterer hverandre og ikke driver med renkespill i kulissene for å ta kontroll. Det er jo forum hvor renkespill er det viktigste syntes jeg.
Det tror jeg vi kan si at vi har opplevd, ja... :evil:
Enkelte brukere på annet forum enn dette ble etter hvert ganske utålelige, for å si det slik... disgust

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ha ha ! Gi meg en trøkk i trynet hvis jeg fortjener det ! Det vil jeg sikkert trenge før eller siden. :oops:

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:
MC-Forumeter blitt en 'barnepark' og preges av mye som slett ikke har med MC å gjøre; mer 'hvem-er-sammen-med-hvem' osv. osv. ..
Men det er vel viktig for noen ? Jeg har vært moderator på antagelig Norges største forum i sitt emne.Uten skruppler hadde ca 50% av trådene blitt fjernet hadde de utartet som på linken du nevner. Men la oss ikke la denne siten bli ett hakkeforum for de "misforståtte". Noen er lykkelige der og noen er lykkelige her. Så enkelt og så vanskelig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:
AJ skrev:
MC-Forumeter blitt en 'barnepark' og preges av mye som slett ikke har med MC å gjøre; mer 'hvem-er-sammen-med-hvem' osv. osv. ..
Men det er vel viktig for noen ? Jeg har vært moderator på antagelig Norges største forum i sitt emne.Uten skruppler hadde ca 50% av trådene blitt fjernet hadde de utartet som på linken du nevner. Men la oss ikke la denne siten bli ett hakkeforum for de "misforståtte". Noen er lykkelige der og noen er lykkelige her. Så enkelt og så vanskelig.
Javisst. Jeg er ikke uenig i det for så vidt, men når enkelte blir for interne og nesten intime da begynner ting å ligne veldig på eksluderende klikkdannelser, som ingen forum er tjent med i lengden.

Men bevares! la oss glemme dette andre forumet :wink:
Tror vi skal ha det rimelig bra her, jeg... :P

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Bare vent til Pollti og jeg begynner å diskutere småkubikk. Da tenker jeg det skal bli liv her. :shock:

c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Bare vent til Pollti og jeg begynner å diskutere småkubikk. Da tenker jeg det skal bli liv her. :shock:
He-he-he... ja, da kommer nok postene til å fly vegg-i-mellom her... :lol:

Men hvor liten må sykker'n være for at den skal regnes som stor småkubikker :scratch:
Har nevnt tidligere i en annen tråd at jeg kikket på en Kawa Versy, som jeg likte godt.
Er det innenfor eller utenfor småkubikkdefinisjonen for tunge MC'er...?

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Det har foregått hektiske meningsutvekslinger mellom Pollti og meg på den biten der.

Foreløpig ser det ut for at småkubikk-klassen blir f.o.m. 126 ccm og opp t.o.m. 500 ccm.

Gamle faller jo utenfor, men jeg ser stort potensiale i andre Kawa-modeller. Mange av dem 2-sylindrede :wink:

c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:
Pollti skrev:

Det tror jeg vi kan si at vi har opplevd, ja... :evil:
Enkelte brukere på annet forum enn dette ble etter hvert ganske utålelige, for å si det slik... disgust
Vi lar den diskusjonen ligge.

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Hepp hepp! Da er jeg også registrert! For the record, altså. Og det gikk heeelt smertefritt.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Hepp hepp! Da er jeg også registrert! For the record, altså. Og det gikk heeelt smertefritt.
Så bra! :thumbsup:

Velkommen!!
Regner med at det kommer noen 'Italia' innspill etter hvert fra den kanten... 8)

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Er nok redd for det. Dere får banke meg i huet hvis det blir FOR mye ;-)
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Er nok redd for det. Dere får banke meg i huet hvis det blir FOR mye ;-)
Tru'kke det skal være noen fare for det, gitt 8)

Litt MotoGuzzi stoff og brukererfaringer, og kanskje ikke så rent lite av det heller, er det alltid plass til her på Forumet... :wink:

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Fidel skrev:Er nok redd for det. Dere får banke meg i huet hvis det blir FOR mye ;-)
Orn'ær seg det ja, Fidel
Hyggelig at du er her du og Bilde
(Tar sjansen på en klem, siden jeg ikke har sett no til SoloTwin :oops: )

Brukeravatar
olsen
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)

Legg inn av olsen »

Hællæ! Takk for invitasjonen jeg fikk til å delta på "MC siden"! =D> Hadde helt glemmt bort den, gett!! O:) Glemmt innlogginga også!!Sist jeg var innpå her var i Mars -06!
Skal prøve å bli litt mer aktiv :icon_wink:
Hilsen olsen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

olsen skrev:Hællæ! Takk for invitasjonen jeg fikk til å delta på "MC siden"! =D> Hadde helt glemmt bort den, gett!! O:) Glemmt innlogginga også!!Sist jeg var innpå her var i Mars -06!
Skal prøve å bli litt mer aktiv :icon_wink:
Hilsen olsen.
Heisan!
Veldig hyggelig om du kikker innom! \:D/ Bra med flere aktive brukere, serru! :thumleft:
Sist redigert av AJ den 21 nov 2008, 10:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Dortmunder
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A

Legg inn av Dortmunder »

Helt riktig AJ, jo flere jo bedre. Tenker da spesielt på spørsmål som stilles i forumet, større sjanser at noen sitter med et svar ...

Bra dette her =D>
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Svar