Har faktisk sett litt på denne og den virker jo skikkelig tøff!! :)Snikendeugle skrev:Hva med en "Honda Grom"!(heter MSX125 her i landet)
Ser ut som en artig liten skrue
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
125cc, men skal være plenty med gøy i den vil jeg tro
Ganske billig til å være klin ny:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42555126" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]https://www.youtube.com/watch?v=IWExrcRmCNo[/video]
Artig at du kom frem med denne for dette er en av de ytterst få 125cc'ene jegfaktisk likte utseendet på. :)Snikendeugle skrev:Ja ser ganske liten ut rent fysiskt. Men av filmene jeg har sett, så ser det ut som om de sitter greit på den, selvom det ser litt rart ut :)
Kan tenke meg det er morro å filtrere i rushtrafikken med denne
Enig med deg at det er et godt alternativ ja :)tommen30 skrev:kawa z800
Okay, da gikk jeg nok på limpinnen jeg også, hehe.Snikendeugle skrev:Duke syklene er langt ifra motard sykler (til tross for det litt for mange trorHar ofte blitt spurt "Er det en sånn offroad sykkel det eller"?).
De er så gatesykler som det får blitt med sine stive dempere og lave bakkeklaring :) (lav i motard sammenheng)
Det er bare å ha de i hver sin garasje. Sånn at de ikke vet om hverandre. Det funka for meg i ungdommen... :-)åBringisen skrev:Tror ikke jeg kan ha flere sykler en 1. Jeg blir fort veldig knyttet til sykkelen og får nesten et menneskelig forhold til den , derfor er jeg redd for at en av dem kunne blitt sjalu hvis jeg hadde flere enn en.
SuperMorten skrev:Det er bare å ha de i hver sin garasje. Sånn at de ikke vet om hverandre. Det funka for meg i ungdommen... :-)åBringisen skrev:Tror ikke jeg kan ha flere sykler en 1. Jeg blir fort veldig knyttet til sykkelen og får nesten et menneskelig forhold til den , derfor er jeg redd for at en av dem kunne blitt sjalu hvis jeg hadde flere enn en.
Bjerknez skrev:Denne diskusjonen holder seg varm ser jeg, og vi kan gjerne fortsette med diskusjonen på generell basis, men jeg har nok bestemt meg for å avvente kjøp av sykkel nummer to for en stund.
Men man kan jo som sagt diskutere litt generelt om hva som er den perfekte sykkel nummer to for en somhar en cruiser, og selv om dette blir smak og behag og en drøss av meninger, så holder det vertfall en MC reltart diskusjon i gang :)
Bringisen skrev:Tror ikke jeg kan ha flere sykler en 1. Jeg blir fort veldig knyttet til sykkelen og får nesten et menneskelig forhold til den , derfor er jeg redd for at en av dem kunne blitt sjalu hvis jeg hadde flere enn en.
Et godt valg - om det bare var fornuft og kvalitet som var viktig, og blir det ny sykkel i vinter/vår så er de vel kanskje de argumentene som vil veie tyngst på vektskåla til slutt. Men argumentet med mye ccm har jeg den hele og fulle forståelse for, selv om jeg kanskje ikke liker det i denne sammenhengen. Mulig jeg skulle postet dette innlegget i posten om " hvor mye ccm er nok" men her er ikke satt noe mål på ccm. Kriteriet er kun at hun har mer ccm en Stelvio'n.....det er nok :-) ...Kanskje eneste mulighet for at alle kriteriet skal tilfredsstilles er at jeg kjøper ny sykkel først....en liten 600ccm...Kawagutten skrev:L-NA:
Hehe noen vet hva de vil ha men å få det er umulig hvis ikke du viser dem hva som er braHar en perfekt sykkel til kona di men da kjører hu fra deg i aksen og har litt av alt, utseende og egenskaper som er meget bra:-) den er fin å kan senkes hvis det trengs :-) Aprilia Mana850 har meget lav km og bør prøves :-)
Du har det ikke lett der nei,du må nok bare bygge en sykkel til huL-NA skrev:Et godt valg - om det bare var fornuft og kvalitet som var viktig, og blir det ny sykkel i vinter/vår så er de vel kanskje de argumentene som vil veie tyngst på vektskåla til slutt. Men argumentet med mye ccm har jeg den hele og fulle forståelse for, selv om jeg kanskje ikke liker det i denne sammenhengen. Mulig jeg skulle postet dette innlegget i posten om " hvor mye ccm er nok" men her er ikke satt noe mål på ccm. Kriteriet er kun at hun har mer ccm en Stelvio'n.....det er nok :-) ...Kanskje eneste mulighet for at alle kriteriet skal tilfredsstilles er at jeg kjøper ny sykkel først....en liten 600ccm...Kawagutten skrev:L-NA:
Hehe noen vet hva de vil ha men å få det er umulig hvis ikke du viser dem hva som er braHar en perfekt sykkel til kona di men da kjører hu fra deg i aksen og har litt av alt, utseende og egenskaper som er meget bra:-) den er fin å kan senkes hvis det trengs :-) Aprilia Mana850 har meget lav km og bør prøves :-)
.en utopi :-) :-)
L-NA skrev:Bringisen skrev:Tror ikke jeg kan ha flere sykler en 1. Jeg blir fort veldig knyttet til sykkelen og får nesten et menneskelig forhold til den , derfor er jeg redd for at en av dem kunne blitt sjalu hvis jeg hadde flere enn en.![]()
og hvordan er de mulig??? jeg har inntrykk av at du skifer sykkel oftere en skjorte??...og så til en BMW da???
![]()
.....det er annerledes med oss "Italiener elskere", ensomme på veien, sjeldne å se, og sære holdninger og meninger....og så synes vi jo litt synd i disse stakkerene fra spagetti landet....ikke kan jeg påstå at det er den vakreste tur kompisen jeg har heller...men god Kompis :-) det har jeg
![]()
![]()
![]()
Men så for å holde et lite snev av tema innenfor dette innlegget. Jeg er på jakt etter en liten selskapelig MC som kan holde Stelvio'n med selskap igjennom vinteren...Kona har kjørt Intruder i 10 år, men ønsker nå noe mer tur-orientert, og da gjerne i samme klasse som Stelvio'n. De er bare de, at med hennes kriterier er det litt vanskeligge å finne rette sykkelen :-) Hun skal ha mer ccm en sin mann(ett forsåvidt forståelig argument) samtidig som hun bare når 168 cm opp fra bakken. Adventure design er å foretrekke, men Asfalt og tur egenskaper er de viktigste og høyest prioriterte kriteriene. Noen gode forslag...?? og du Bringsen.....Både Stelvio'n og Kona blir nok glade for en BMW, bare de andre kriteriene er på plass.. :-) ...og hva gjør men ikke for kona og MC'n sin.. :-) :-)