
Ang. kalde dekk så har jeg ikke hatt et stort problem med det. Mine Pilot Power 2CT ble varme relativt lett.

Bodde oppe i Vesterålen en periode, og husker jeg skulle sørover. Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier det lå en mill døde lemen i veien over Hamarøya. Det var nesten vegg-til-vegg teppe enkelte steder..DrGreve skrev:He, he, jeg husker et lemen-år hvor det på høsten var så masse døde lemen på veien at de faktisk utgjorde en fare for oss på 2 hjul :)
Det er vi. Uansett er det et lite problem siden det nesten ikke finnes elg her lengre, men mye hjort. Men nå sporer det helt av her. Jeg sier takk for meg og setter over til kjøring om høsten!sotOle skrev:Det har du helt sikkert rett i. Om det har noen betydning for påkjørsler avhenger sikkert litt av lokale forhold og hvordan drevene planlegges.JohnnyTh skrev:Her jeg bor brukes ikke hund etter elg. Elgen jages mot jegerne av et jag. Jeg ville være svært overrasket hvis dette ikke fører til at elgen beveger seg mer om dagen en det den normalt gjør i dagslys.
Må jo legge til at jeg er ikke noe elgjeger. Var bare noe jeg trodde siden jeg ser mer elg langs veiene her lokalt nå som jakta holder på. Mulig det er tilfeldig.
Uansett kan vi vel være enige om at mennesker i skogen uansett ærend eller jaktform forstyrrer elgen mer enn om den fikk gå i fred å passe sine egne saker :-)
...ditto...AJ skrev:+1, sotOle
Veldig bra innlegg!
Definitivt! Ikke mye gass som skulle til før bakhjulet slapp enkelte steder nei, enda glattere enn våt veioppmerking. Ikke noe jeg ville forsøkt meg på å bråbremse over.RuneMC skrev:Idag er det nok løv på veien enkelte steder til at det absolutt kan være skummelt for oss på to hjul - dvs sammenhengende "matter" av løv etter en vind- og regnfull natt