DrGreve skrev:
Og det kan virke slik på meg at flere andre medlemmer har et stort behov for en bekreftelse og stående applaus fra andre på at de har tatt rett valg. Er dere ikke trygge på dere selv, ADV-kjørere?
Man kan ikke kjøpe seg til respekt
Jaja, jo, jo...
Uansett er jeg enig i siste setning. Det man derimot kan gjøre er å kjøre seg til respekt - være seg ADV-sykkel eller annen tohjulsfarkost
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
DrGreve skrev:
Og det kan virke slik på meg at flere andre medlemmer har et stort behov for en bekreftelse og stående applaus fra andre på at de har tatt rett valg. Er dere ikke trygge på dere selv, ADV-kjørere?
Man kan ikke kjøpe seg til respekt
Jaja, jo, jo...
Uansett er jeg enig i siste setning. Det man derimot kan gjøre er å kjøre seg til respekt - være seg ADV-sykkel eller annen tohjulsfarkost
Det er vel bare Olav Thon , Fredriksen, Rimi Hagen og de gutta der som tror det er mulig å kjøpe seg til respekt
Og når det gjelder å kjøre seg til respekt, så er det vel delte meninger der også. Ja, i de forskjellige miljøene
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:
Og det kan virke slik på meg at flere andre medlemmer har et stort behov for en bekreftelse og stående applaus fra andre på at de har tatt rett valg. Er dere ikke trygge på dere selv, ADV-kjørere?
Man kan ikke kjøpe seg til respekt
Jaja, jo, jo...
Uansett er jeg enig i siste setning. Det man derimot kan gjøre er å kjøre seg til respekt - være seg ADV-sykkel eller annen tohjulsfarkost
Det er vel bare Olav Thon , Fredriksen, Rimi Hagen og de gutta der som tror det er mulig å kjøpe seg til respekt
Og når det gjelder å kjøre seg til respekt, så er det vel delte meninger der også. Ja, i de forskjellige miljøene
Selvfølgelig er det også en del som kjører på en måte som gjør at de ikke kjører seg til respekt.
Og slik vil det nok alltid være.
Så kan man gjerne lure på hva jeg og evt. andre mener med å kjøre seg til respekt. Men det får bli en egen tråd, tenker jeg...
Så tilbake til hva tråden handler om, nemlig Adventure GS'en. Ser at tankkapasiteten er redusert med tre liter på den nye WC modellen i forhold den forrige.
Men bevares! 30 liter er bra det også :-) -
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
poulet_cavalier skrev:GSA'en er tyngre, tørstere, mindre kvikk (større svinghjulsmasse), bredere (ikke mye) og lengre (ikke mye) en den vanlige GS'en.
Må innrømme at jeg sliter litt med å se vitsen? Bortsett fra større rekkevidde da.
Bedre beskyttelse mot fartsvinden (fordi den er bredere), bedre veltebøyler ( egner seg til å henge lys på)
og at den kommer med kfferter man likevel må ha.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
poulet_cavalier skrev:GSA'en er tyngre, tørstere, mindre kvikk (større svinghjulsmasse), bredere (ikke mye) og lengre (ikke mye) en den vanlige GS'en.
Må innrømme at jeg sliter litt med å se vitsen? Bortsett fra større rekkevidde da.
Bedre beskyttelse mot fartsvinden (fordi den er bredere), bedre veltebøyler ( egner seg til å henge lys på)
og at den kommer med kfferter man likevel må ha.
[TaSK]
Ser den med fartsvinden, selv om jeg synes det var veldig bra på GSen også. Kofferter er slik jeg ser det ekstrautstyr på begge modellene. Hvis ikke er en GSA bare 1000,- dyrere enn en vanlig GS. Vektebøylene ser lik ut som de jeg får til min nye GS (motoren er like bred) bortsett fra bøylene som går opp over kåpen. Touratech og Wunderlich har allerede kommet med veltebøyle opp over kåpen til GS som passer rett på de orginale veltebøylene til BMW.
Ekstralysene som man kan få orginalt til begge modellene er overraskende sterke og veldig diskre. Men noen ønsker jo slike ekstralys som man får til bilene , og da må vel disse festes til bøylen.
GSA er utvilsom tøff, mer svulstig og maskulin, med det samme vurderte jeg å kansellere bestillingen av GSen min og betille GSA i stedet. 16000,- er ikke så ille forskjell.
Men etter et par dagers tenking nå, så roet jeg meg litt og tenkte litt klarere
Jeg ser nå flere fordeler med GS enn GSA ut fra mine kriterier. Ikke gull alt som glitrer, selv om den nye GSA ser bra ut
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:Selv om jeg tramper på noen tær, så må jeg si at denne, samt flere andre såkalte ADV-sykler er noe av det styggeste som er produsert av 2-hjulinger.... etter min mening :)
He, he, jeg kjenner ingen plass at jeg føler behov for å forsvare mitt valg og bryr meg katten om hva andre mener om min sykkel :)
Er dere ikke trygge på dere selv, ADV-kjørere?
Jo!
(Med dette svar er det ikke dermed sagt at jeg deler andres utsagn i tråden...)
Jeg synes GSA'n er noe av det barskeste, tøffeste, råeste som finnes innenfor MC, på samme måte som jeg synes Hummer H1 er nr 1 nr det kommer til bil. Jeg har aldri verken eid eller kjørt noen av de, men jeg liker synet, og kanskje blir det kjøp en dag (GSA ja. Neppe H1)
Dere er åpenbart for små; skal man slippe å sitte dårlig må man ha en stor sykkel.
GS Adventure er den største som finnes, og valget er enkelt (send penger - lover å kjøpe en GS Adventure!).
[TaSK]
Sist redigert av tagesk den 10 okt 2013, 05:24, redigert 1 gang totalt.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
E jo dødt her inne, og nu fikk æ sjansen tel å pirk i et lite ras
..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe
ZZR-Erling skrev:..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe
Om jeg tillater meg å være litt seriøs ( ) så er det to ting som gjør at jeg neste gang kommer til å kjøpe en ADVenture.
Det er vindbeskyttelsen og rekkevidden. At den ser kulere ut er en fordel, men ikke på noen måte nok (for meg).
Om man sier at en GS er vakker, da har man en annen estetisk sant enn det jeg har. Riktignok skal "Form follows Function"
men derfra til vakker er det et godt stykke.
ZZR-Erling skrev:..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe
Om jeg tillater meg å være litt seriøs ( ) så er det to ting som gjør at jeg neste gang kommer til å kjøpe en ADVenture.
Det er vindbeskyttelsen og rekkevidden. At den ser kulere ut er en fordel, men ikke på noen måte nok (for meg).
Om man sier at en GS er vakker, da har man en annen estetisk sant enn det jeg har. Riktignok skal "Form follows Function"
men derfra til vakker er det et godt stykke.
Hehe, du har et poeng. Selv om "vakkert" kan være så mangt. For noen er det skjønnhet, for andre er det det åpenbar teknikk og råhet. Noen liker mora og noen dattera, osv,osv....
110.000,- for en 2010 modell, jeg kommer i nærmere 270.000,- for min nye 2014 modell :-)å
Mye penger for 0km og det nyeste av det nyeste (på godt og vondt)
Meeen......jeg synes det er verdt det, så lenge man må ha som utgangspunkt at vi bare får dette ene livet
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.