Ok, jeg har ikke satt meg så mye inn i materien til at jeg har fått med meg at det var samme ventilen som havarerte på alle syklene og da er jo min teori litt vassen.Busa Trond skrev:Vi veit jo det ojdaojda skrev:...Som jeg har sagt tidligere, "Jeg er ingen rørlegger"..., det er jeg som er rørlegger :-)å
Det DrGreve sier er jo riktig. MEN det må sikker være noe annet også siden det er den samme eksosventilen på den samme sylinderen som er synderen på alle dem havarerte motorene, ( hvorfor ingen av dem andre )
Setter dem inn en ny motor uten å finne feilen er vi like langt. Triumph lager komplett topp selv og har ikke underleverandører å sette skylden på. Yamaha har slitt med dette over mange år. Det jeg ble informert om på GMS var at dette gikk på reklamasjonsretten på 5 år, og at det kom en utbedring fra Triumph i vinter. Der har alle vært på kurs i England og sier sykkelen er grei å skru på, selv om recall prisene er på nivå med en middels jordbærplukker.
Håper Triumph lærer av Bmw som har driti seg ut med feil på sykkelen i alle år, og sper på med fem års fri veihjelp.
Det er jo en kjent problematikk fra snøscootermotorer at triple motorer ikke har lik arbeidstemperatur uten at jeg skal påstå noe i dette tilfellet.
Og hvis det er en spesiell ventil dette gjelder, så er det vel kun de 3 V-er som kan påvirke, varme, ventilstyring eller ventilløfter, hvis ikke kammen kommer ut av sin syklus?
Kan designen på ventiloppsettet gi noen form for sideveis belastning, at kraften ikke går rett ned gjennom ventilen?