Bergen skrev:
Hvordan går det med Tryggve? Blir det noen rom(h)julstur, eller vandrer den hen på de evige jaktmarker (les; delesykkel) :shock:
Det er femten varmegrader, men det regner. Jeg har ikke garasje så jeg orker ikke jobbe med sykkelen uten.
Takk for at du husker ham; de beste ønsker for det nye året fra oss her nede i Toscana!
[TaSK]
Hold oss gjerne oppdatert med en gang noe nytt skjer.
Her er det 10 grader , regn og full storm
Ha en fin romjul.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
eller noe helt annet, så har det kommet batterisyre inn i sikringsboksen.
Vi kan altså si at Tryggve han hadde ikke fått hjerteinfarkt, han hadde fått magesår.
Nå, noen timer med loddebolten senere, er han i drift igjen.
Men har man først fått mavesår er jo sjansen stor for at han har fått syre andre steder også.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
tagesk skrev:
Vi kan altså si at Tryggve han hadde ikke fått hjerteinfarkt, han hadde fått magesår.
Nå, noen timer med loddebolten senere, er han i drift igjen.
Men har man først fått mavesår er jo sjansen stor for at han har fått syre andre steder også.
[TaSK]
Så bra
Litt metallisk kirurgi (metallargi ...?) hjelper alltids :-) .
Dermed er det bare å utbasunere høyt og tydelig: Lenge leve Tryggve
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kmann skrev:Kan det være lurt med gel-batteri tro?
Har vel kanskje noe for seg?
Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev:
Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
Har gel batteri på GS'n min så at det fungerer vet jeg, men hvordan det fungerer etter en del velter eller til offroad bruk vet jeg ikke. Har ikkje planer om å finne ut av det heller :-P :-)
tagesk skrev:
Vi kan altså si at Tryggve han hadde ikke fått hjerteinfarkt, han hadde fått magesår.
Nå, noen timer med loddebolten senere, er han i drift igjen.
Men har man først fått mavesår er jo sjansen stor for at han har fått syre andre steder også.
[TaSK]
Så bra
Litt metallisk kirurgi (metallargi ...?) hjelper alltids :-) .
Dermed er det bare å utbasunere høyt og tydelig: Lenge leve Tryggve
DrGreve skrev:
Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
Har gel batteri på GS'n min så at det fungerer vet jeg, men hvordan det fungerer etter en del velter eller til offroad bruk vet jeg ikke. Har ikkje planer om å finne ut av det heller :-P :-)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg vet om flere som har lagt gelbatteri på siden (90 grader) og har hatt det sånn i flere år, så det tror jeg går bare greit.
Dette har en kar på http://www.honda-v4.com/" onclick="window.open(this.href);return false; gjort på en VF1000F-2 for å få inn et batteri med større ampère.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Eller med andre ord: Med ny sikringsboks ble han nesten som ny!
[TaSK]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.