:-)å Nå begynner det å bli litt temp her inne
La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR
Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.
Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.
VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)
Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.
VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.
Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang. :-)å
Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden

XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også

Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre