VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av SuperMorten »

Barbarozza skrev:Vingler hver dag enda...en grønn kawa....en fargeglad bmw, eller en rød eller sølv honda...i det øyeblikket du tror at valget er tatt...så endrer du deg...sikkert noen som kjenner til det :lol
Jeg tenker vel at prestasjonsforskjellene er så små at det nærmest er bare på papir og i benken at det merkes. Ihvertfall når det skal brukes på landeveien med trafikkregler, medtrafikanter, traktorer, lastebiler, gamle kjerringer og unger.. :-)å

Det som faktisk betyr noe er hvordan du sitter, og på hvilken av syklene du trives best, og kjenner deg mest hjemme, trur eg.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

LoneRider skrev:Kan du si litt om hvorfor bye, bye blackbird? Jeg vurderer selv å bytte til en xx neste år.
Det finnes ikke et helt enkelt svar på dette, men ønske om noe nyere og litt bedre. Jeg har gjort omtrent alle de forbedringene du kan gjøre med XX, samt byttet alt av slitedeler regelmessig. Ikke så mange andre XX som er like godt tatt vare på teknisk. Og den er forbausende pen enda også, men det er jo en sykkel som er 12 år, og teknikken er fra 1996 da den første modellen kom. Og det preges den jo av. Kjøreegenskapene er det ikke noe å klage på da jeg har Wilbers foran og bak så den er stiv, med litt heva bakpart for å få rettere gaffel foran og ergo bedre i sving, nesten på grensen til å være ukomfortabel hvis jeg strammer opp bakdemper. Kjenner jo også alt av ujevnheter i styret pga stivhet foran så det er en sykkel som MÅ kjøres, setter du deg på noe nyere merker du hva jeg mener med en gang :P :p .Men jeg liker den veldig godt og jeg kjenner den ut og inn. Skal ta ventilene nå og nye dekk og bremsebelegg så går den til salg til våren ferdig shinet. Forøvrig går den fælt også med helanlegg, høyrere bensintrykk og powercomander. Fasit er at jeg har pengene, og har lyst, XX min er så bra at den kunne jeg fint hatt i 10 år til, utslitt er den ikke :prf

SuperMorten skrev:eg tenker vel at prestasjonsforskjellene er så små at det nærmest er bare på papir og i benken at det merkes. Ihvertfall når det skal brukes på landeveien med trafikkregler, medtrafikanter, traktorer, lastebiler, gamle kjerringer og unger.. :-)å

Det som faktisk betyr noe er hvordan du sitter, og på hvilken av syklene du trives best, og kjenner deg mest hjemme, trur eg.. :knegg
Dette er litt hvordan jeg tenker, og jeg kjører jo stort sett langtur, så noe litt mer komfortabelt og nyere gjør susen. Jeg er 51 år gammel og ikke like sprek som når jeg var 30. Gikt i henda har jeg også :knegg Så ergonomi er et poeng. Samtidig er jeg ikke eldre en at jeg synes at det bør være litt frekt og jeg er ikke en typisk enduro eller GS sjåfør tiltross for gruskjøring med XX ikke er noe problem. Svære alu kasser er ikke helt meg. Men man skal ikke kimse av de gutta der. Ble frakjørt så det holdt på baksiden av Transfagarsan for halvannet år siden. og jeg greide ikke å riste av meg en ned fra Grimselpass heller, men han greide heller ikke å kjøre forbi meg. Da gikk det altfor fort for oss begge, og jeg er ganske god i nedoverbakke, bedre en opp. Bremsene på XX er svært gode, og jeg har endra litt på dem også. Morsom opplevelse :) Vi hadde store glis rundt etterpå, en tysker yngre en meg
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

Jeg vet ikke hvor mange ganger verdens motorjournalister har utpekt VFR som den ultimate allrounderen som er god på alt. Den er som poteten, kan brukes på bane, gate og touring og motorkonfigurasjonen med tannhjulsdrevne kammer er bunnsolid og har ingen gjengangerfeil, bortsett fra kanskje litt krøll på ladesiden/regulatoren.
Og noen påstår at den er gammeldags og ikke noen nyvinning motormessig og noen av de som har utrykt dette er BMW-eiere. Ser man bort fra S1000RR er vel den konfigurasjonen BMW har på sine motorer snart hundre år gammel :)
BMW-R16-1930 (2) (650x488).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av simpson »

Vill ikke sette penger på det, men jeg tror at det er flere på BMW`s program nå med rekketoer og firer en det er to sylindre boksere

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av hakhap »

DrGreve skrev:Jeg vet ikke hvor mange ganger verdens motorjournalister har utpekt VFR som den ultimate allrounderen som er god på alt. Den er som poteten, kan brukes på bane, gate og touring og motorkonfigurasjonen med tannhjulsdrevne kammer er bunnsolid og har ingen gjengangerfeil, bortsett fra kanskje litt krøll på ladesiden/regulatoren.
Og noen påstår at den er gammeldags og ikke noen nyvinning motormessig og noen av de som har utrykt dette er BMW-eiere. Ser man bort fra S1000RR er vel den konfigurasjonen BMW har på sine motorer snart hundre år gammel :)
BMW-R16-1930 (2) (650x488).jpg
Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR :knegg
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR :knegg
:thumleft :knegg
Memento mori

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ojda »

Barbarozza skrev:
hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR :knegg
:thumleft :knegg




Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:Jeg vet ikke hvor mange ganger verdens motorjournalister har utpekt VFR som den ultimate allrounderen som er god på alt. Den er som poteten, kan brukes på bane, gate og touring og motorkonfigurasjonen med tannhjulsdrevne kammer er bunnsolid og har ingen gjengangerfeil, bortsett fra kanskje litt krøll på ladesiden/regulatoren.
Og noen påstår at den er gammeldags og ikke noen nyvinning motormessig og noen av de som har utrykt dette er BMW-eiere. Ser man bort fra S1000RR er vel den konfigurasjonen BMW har på sine motorer snart hundre år gammel :)
BMW-R16-1930 (2) (650x488).jpg
Du fyrer godt her :knegg
I 2005 kom den her som brukes i K-serien 1200/1300:

Bilde

Noe etter kom denne her som brukes i K1600:

Bilde


Så har vi som du sier, S1000RR:

Bilde

Bilde
Den har forøvrig aktiv fjæring ++

Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Bringisen »

Jeg leser at det er BMW eierne som er skyld i all jævelskap igjen :P :p Alltid skal de trekkes frem i solen for steiking. BMW trekkes alltid frem som et mål for det ene og det andre :mk

Det er jo selvfølgelig fordi både BMW og de som eier dem er helt enestående :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

ZZR-Erling skrev: Bilde
Den har forøvrig aktiv fjæring ++

Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?
Og det tok altså BMW nesten 100 år før de skjønte at de måtte produsere en moderne motor som ikke høres ut som en Subaru....
Og S1000R er den eneste BMW lager som det går ann å hvile øynene på, men skjønner ikke tanken med å ha 2 asymetriske lykter som ser ut som det ene halvsover?
Og hvorfor legger dere alle disse bokstavene i signaturen, ICA, ABS, BSA, EPA, EPO, DSA, LTD eller hva alt er..? Er det en form for intern kode mellom BMW-eiere? :lol :prop:
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:
ZZR-Erling skrev: Bilde
Den har forøvrig aktiv fjæring ++

Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?
Og det tok altså BMW nesten 100 år før de skjønte at de måtte produsere en moderne motor som ikke høres ut som en Subaru....
Og S1000R er den eneste BMW lager som det går ann å hvile øynene på, men skjønner ikke tanken med å ha 2 asymetriske lykter som ser ut som det ene halvsover?
Og hvorfor legger dere alle disse bokstavene i signaturen, ICA, ABS, BSA, EPA, EPO, DSA, LTD eller hva alt er..? Er det en form for intern kode mellom BMW-eiere? :lol :prop:
ICA, EPO, BSA, EPA...harru drekki? ;)

Joda VFR800'en går fint, inntil VTEC tullet inntreffer, men den e steintung, har svake bremse og e generelt steindau.. Vi har hatt en ny her i huset, det varte 500km før kjerringa skreik, ja skreik og sa at det her vil æ ikke ha, æ vil heim :) ...den ble byttet inn i en CBR600RR..og den va jo veldig bra, det e sant ;)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

Jeg tror jeg har supet i meg 8 bokser øl i 2013 og de 2 siste i september :)
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Jeg mener svaret på det er ; ja, en god del :P :p :erte
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

:-)å Nå begynner det å bli litt temp her inne :knegg

La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR

Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.

Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.

VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)

Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.

VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.

Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang. :-)å

Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden :knegg XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også :D Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
Sist redigert av Barbarozza den 10 des 2013, 22:21, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ejs »

:thumleft
:mk
:-k
:scratch
:-)å
KJØP GUZZI
:prf
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

DrGreve skrev:Jeg tror jeg har supet i meg 8 bokser øl i 2013 og de 2 siste i september :)
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
Greven, jeg lover deg at VFR går bedre en XX min, og den får fælt

Så joda den duger :) Jeg gir F i dynomålinger, det er ræva mi som skal sitte på en sånn, og mine penger som skal brukes :)

Men viste det ville bli en liten fyretråd :) Og det liker jeg :knegg

Ikke VTEC på 1200, i 2007 ble rykkinga på vtec ordna. Som allrounder er det ingen som slår den...men folk sammenligner den med R og det er feil
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Jeg mener svaret på det er ; ja, en god del :P :p :erte
He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)
Det jeg ikke har misforstått er at boxeren til BMW er utdatert uansett hvor mange bokstaver du legger inn i signaturen. Ledlys og led blinklys finner man jo på Biltema også :erte :erte

Og bare sånn til opplysning, så må du bare :erte så mye du lyster, jeg har ikke noe imot en verbal tenniskamp i mørketia :lol
Sist redigert av DrGreve den 10 des 2013, 23:02, redigert 2 ganger totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

Barbarozza skrev::-)å Nå begynner det å bli litt temp her inne :knegg

La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR

Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.

Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.

VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)

Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.

VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.

Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang. :-)å

Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge siden :knegg XX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også :D Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
Skal jeg noen gang bytte sykkel, så blir det mest sannsynlig en rød VFR800 eller en XX, men så var det mitt prinsipp om å aldri lånefinansiere mc-kjøp, så da blir det tidligst i 2015..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Jeg mener svaret på det er ; ja, en god del :P :p :erte
He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)
Det jeg ikke har misforstått er at boxeren til BMW er utdatert uansett hvor mange bokstaver du legger inn i signaturen. Ledlys og led blinklys finner man jo på Biltema også :erte :erte

Og bare sånn til opplysning, så må du bare :erte så mye du lyster, jeg har ikke noe imot en verbal tenniskamp i mørketia :lol
:thumleft Du tok jo tydelig nok i mot , og signaturen min har virkelig truffet deg i hjertet. Du er herlig :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av JohnnyTh »

Dere som kan dette med efektkurver, hvordan ser den ut på GtR1400?

ICA og EPA har jeg hørt om før. Matvarer og svensk mopedbil:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Kassene på K1200S 05,06 og 07, smller som fy 1-3.
Fom 08 er de meget fine! ZZR1400'ens kasse er litt stivere og mer klonkete, men det gjorde meg ingenting.
Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av DrGreve »

ZZR-Erling skrev:Kassene på K1200S 05,06 og 07, smller som fy 1-3.
Fom 08 er de meget fine! ZZR1400'ens kasse er litt stivere og mer klonkete, men det gjorde meg ingenting.
Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.
Tja, steindau er en subjektiv påstand, for jeg regner med at de som velger en VFR800 har tatt seg bryet å sjekke specen før de handler denne ultimate maskinen? At den går fra 0 til 100 på ca. 3,7-3,8 sek med sine 110 hester kan vel ikke kalles steindau?
Og dette med aks er noe sært som enkelte henger seg opp i og som har liten betydning i den daglige kjøringen utført av deg eller meg og alle andre såkalte hvermansen. Skal man utnytte sykkelens krefter fullt ut så skal man ha masse erfaring, vite hvor i registret man skal skifte. Og kjører man på bane, må man også ta rett apex og sporvalg for å utnytte motormomentet ut av sving.
Kort sagt, en med de rette kunnskaper kjører fra de fleste, selv på en VFR :)

Forøvrig, jeg så en youtubevideo her om dagen laget av en GS-fører som kjørte over Aurlandsfjellet og lurte fælt på hva slags merkelig lyd som kom fram når han giret, nå vet jeg det... :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

DrGreve skrev: Skal jeg noen gang bytte sykkel, så blir det mest sannsynlig en rød VFR800 eller en XX, men så var det mitt prinsipp om å aldri lånefinansiere mc-kjøp, så da blir det tidligst i 2015..
Samme med meg. vi er på linje....ang lån..litt sånn prinsipp for meg.

XX min kommer for salg, den er pen, og har mye utstyr, og særs bra vedlikeholdt.

Alt er relativt..vfr 800, drar 0-100 på ca 3,5-3,6 sekunder...topphastighet 250+ litt til

Tar du av midtstøtta, bytter til Motad downpipe og feks andre potter sparer du vekt, ca 6 kg
Samtidig drar du ut noen ponnier til, da blir den motoren gull.

Litt salat og grovbrød mot sommeren så du også mister 6 kg :lol

Et tannhjul opp bak og PC5 og autotune så er den kvitt knirk og trøbbel...pc5 passer også 2002-2006 med litt tilpasninger.

I grunn samme jeg har gjort på XX min :) bortsett fra salat og grovbrød da...
Memento mori

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Erling skrev: Vedr "steindau", så mente jeg VFR800. De må jo piskes ihjel nesten, også veier de omtrent det samme som en K12/13.
Steindau ?????

http://www.youtube.com/watch?v=U8Gp5rwM4AM" onclick="window.open(this.href);return false;

Minner om følgende utsagn på profilen din Erling :vs

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Passer her, helt original vfr800...
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

0-100...tjaa..ganske uinteressant parameter.
Ligg i 6 og gi gass...mer interessant.

Svar