Generelt om norske priser på deler og verksted
- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Norske priser
Jeg har tidligere - og i en annen tråd her på forumet uttalt min støtte til Norske forhandlere, ifbm at jeg ønsker å støtte opp om den service og deletilgang som vi har, og forhåpentligvis kan forbedre. Men det jeg ikke kan støtte opp om - er rett og slett den dårlige service. Som jeg alt for ofte møter på. Når man ikke finner det man ønsker på nett, og prøver å ringe rundt for å skaffe deler, og sitter igjen med en følelse av å være en "pest og en plage" for personen i andre enden....da går jeg tilbake til nettet....Har du navn til din forhandler AJ? Jeg ønsker å prøve norsk en gang til. Funker ikke det så er det rett tilbake på ebay. Uavhengig av pris.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
http://hadelandmc.no/" onclick="window.open(this.href);return false;L-NA skrev:Har du navn til din forhandler AJ? Jeg ønsker å prøve norsk en gang til. Funker ikke det så er det rett tilbake på ebay. Uavhengig av pris.
Dansken Reimar Dan Christensen er mekaniker med lang fartstid og ihuga Moto Guzzi entusiast

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- L-NA
Takk skal du ha, ringer han i morgenAJ skrev:http://hadelandmc.no/" onclick="window.open(this.href);return false;L-NA skrev:Har du navn til din forhandler AJ? Jeg ønsker å prøve norsk en gang til. Funker ikke det så er det rett tilbake på ebay. Uavhengig av pris.
Dansken Reimar Dan Christensen er mekaniker med lang fartstid og ihuga Moto Guzzi entusiast

Må ha litt "knask" så jeg får kose meg i garasjen når jeg kommer hjem :-)

Prøver så mye som mulig å støtte norske dealere, men av og til kan jeg rett og slett ikke med god samvittighet gjøre det. Spesielt gjelder det deler til bil. Hvorfor skal jeg betale 3500 på meca for en bærebro når den samme delen koster 4-500 på rockauto? Når det gjelder mc kan jeg ikke si jeg opplever det samme. På utstyr muligens men ikke nødvendigvis på servicedeler og slikt, det viste seg å være billigere å handle fra Norge en fra stort firma i USA når alt kom til alt. Og uansett, om jeg bare sparer et par hundre kroner så gidder jeg ikke å bestille fra utlandet. Jeg er kanskje gneten men ikke så gneten, så de pengene skal min lokale forhandler få med god samvittighet...
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- L-NA
Re: Generelt om norske priser på deler og verksted
Da har jeg vert å "shoppet" hos Norsk forhandler. Laaaaang leveringstid, og godt over tre ganger så dyrt....Med stor fare for at jeg gjentar meg selv, og i tillegg til at jeg motsieri meg selv - med tanke på at jeg ønsker å støtte opp om våre få lokale (nasjonal) forhandlere. Her etter blir det nett handel for alle penga. Høye lønninger, og høyt kostnadsnivå. Nei den holder ikke. I min bransje har det vert konkurranse med både utenlandsk arbeidskraft og utenlandske firma i mange ti år, og fortsatt lever den godt. Veeeeldig godt :-)
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Har sjekket opp endel saker og ting i utlandet (vel å merke "brukt" (til gammel sykkel)), men når det gjelder deler som koster litt så svarer det seg å sjekke norske opphoggere. En ting er at det blir billigere, men at man i tillegg får varene til lavere pris enn det man fikk oppgitt som prisoverslag gjør jo ikke saken verre, akkurat!gorbys skrev:Prøver så mye som mulig å støtte norske dealere...
Og uansett, om jeg bare sparer et par hundre kroner så gidder jeg ikke å bestille fra utlandet. Jeg er kanskje gneten men ikke så gneten, så de pengene skal min lokale forhandler få med god samvittighet...

Hvis forskjellen ikke er for avskrekkende, så støtter jeg norske leverandører. Det trenger vi!!!!

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)