Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Togmannen
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007

Re: Hvorfor du IKKE skal bestille dekk fra nettet..

Legg inn av Togmannen »

MrPitlane skrev:Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.
God ide. Skal sende en mail til importøren av Michelin i Norge. Uansett spiller tydeligvis ikke det at det er et kjent merke når de selger sånne søppeldekk.

ps: Sendt mail til Michelin Norge og spurt. Skal poste svaret hvis det kommer noe :)
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
MrPitlane
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Kontakt:

Legg inn av MrPitlane »

Togmannen skrev:
MrPitlane skrev:Jeg har handla fra motorsykkeldekk.com en rekke ganger, og har bare positive opplevelser. De gangene det har vært noe å klage på har dekka ligget hos speditør en uke før jeg blir varslet, og avtalt leveringsdato utsatt. Fikk da dekkene levert i Taxi, etter at jeg ringte og klaget. God service Tollpost.

Redd for at dette kan bli en synsetråd på lik linje med Biltema deler og olje.

Hadde vært gøy om trådstarter fikk mer info fra dekkforhandler i Norge, som kan underbygge påstanden om B-vare. Er veldig skeptisk til påstanden da jeg betviler at Bridgestone, Pirelli og de andre dekkleverandørene tør å gamble med omdømmet ved å selge skrot.

Min erfaring har og vært at dekk fra Motorsykkeldekk.com i endel tilfeller har vært ferskere enn dekk levert fra mc firmaer i oslo-området.
God ide. Skal sende en mail til importøren av Michelin i Norge. Uansett spiller tydeligvis ikke det at det er et kjent merke når de selger sånne søppeldekk.

ps: Sendt mail til Michelin Norge og spurt. Skal poste svaret hvis det kommer noe :)
Glimmers. Venter i spenning, og på at sola snart skal gjøre det mer aktuellt å kjøre mc enn snøfreser.

MKH88
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010

Legg inn av MKH88 »

Har kjøpt mange dekk fra dekkonline, har vært fornøyd med kvaliteten på de hver gang. Har også lagt de om og balansert de selv og kan ikke si at jeg merker at de er noe særlig forskjellige fra dekk kjøpt fra andre steder.

Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

MKH88 skrev: Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)
Men dét handler ikke om at det er 2.sortering eller noen form for B-vare, men snarere en geografisk misforståelse, evt. uvitenhet?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

MKH88
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010

Legg inn av MKH88 »

SuperMorten skrev:
MKH88 skrev: Det jeg faktisk har vært borti er ved kjøp av vinterdekk fra dekkonline, er at det har blitt bestilt dekk etter spec fra f.eks testvinneren i en dekktest, men at dekket som kommer er beregnet på tyskland og øst-europa, dvs en noe hardere gummiblanding beregnet for mindre snø og is enn det vi har. Ikke alltid like heldig. =)
Men dét handler ikke om at det er 2.sortering eller noen form for B-vare, men snarere en geografisk misforståelse, evt. uvitenhet?
Det er jeg enig i, tror ikke de store dekkmerkene tar sjangsen på noe B-vare salg.

Svar