Tror jeg hadde startet med å vurdere mengden ting. 3 olabukser? Jeg hadde med meg ei langbukse, ei tynn joggebukse og en shorts på min 4 ukers tur i sommer. Inne sko og pensko bør jo kunne kombineres.Bjerknez skrev:Ser ikke helt den.SuperMorten skrev:Skulle hatt Goldwing du, med den største tilhengeren. Kanskje du hadde fått plass til nesten alt da...Bjerknez skrev:Ser den, men jeg trenger egentlig den plassen jeg kan få... tror jeg...Snikendeugle skrev:Sissybar'en så ut som en flott måte å ødelegge aerodynamikk på(Om det stables så høyt)
7x av hvert undertøy, 3 olabukser samt en gåbort-bukse, jakke, pensko, gensere, skjorter, innesko, iPad, iPhone, Gopro (alt med diverse tilbehør som ladere/festeannordninger etc.) toalettsaker, kamera. I tillegg kommer litt reisemat, kaffekanne og annet småtteri som kan nytes på en flott rasteplass.
Kanskje blir dte også litt shopping langs min vei og da er det litt kjekt med ekstra plass.
Jeg kjører som sagt en cruiser og jeg kommer ikke til å ligge langflat i svingene. Skal jeg kjøre bajas har jeg nok kjøpt feil sykkel :)![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er fullt mulig og få til dette. Men hvordan og på hvilken måte eren annen ting.
Forslag til baggasjelagring?
Re: Forslag til baggasjelagring?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Forslag til baggasjelagring?
MC utstyr er dessverre ofte dyrt, og 7000,- for 2 stk. sidekofferter med fester er vel litt under normalen. (selv om du her slipper fester da ).Bjerknez skrev:Ja, men 7-lapper (1000-lapper) for ett par vesker synes jeg er litt drøyt... :)evike skrev:Sitter på jobb, men måtte fokusere blikket på noe annet, derfor kort innom. Har du sjekket her:
http://www.mcoslo.com/BAGASJE/BAGASJEUTSTYR/SALVESKER
Men er enig at bagasjeutstyr på motorsykkel generelt er dyrt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Forslag til baggasjelagring?
Å pakke lite og smart er en kunst. Men ikke vanskelig. Og som allerede nevnt flere ganger, baggasje gjør noe med tyngdepunktet, selv med relativt lite i tankveska eller bak.
Husk at på sommeren kan du vaske underveis. Såpepulver er lett å ta med seg. Og du har VISA og Master til å kjøpe noe du oppdager du trenger.
PS du pakker med deg altfor mye
Husk at på sommeren kan du vaske underveis. Såpepulver er lett å ta med seg. Og du har VISA og Master til å kjøpe noe du oppdager du trenger.
PS du pakker med deg altfor mye

Memento mori
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Forslag til baggasjelagring?
Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Forslag til baggasjelagring?
Kjøreegenskapsmessig så er det en fordel å ha det lavt ja, men praktisk sett kan det være en fordel å ha sykkelen så smal som mulig. Kjedelig å stå i kø på autobahn når de andre kjører mellom, da går timene fort. (ja jeg veit det ikke er lov men å stoppe er aldri et alternativ når det finnes en mulighet for passering).LoneRider skrev:Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.
Kan en pakke tett intill ryggen på passasjersetet så er det et bra alternativ.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Forslag til baggasjelagring?
Jeg kjører ferie med 98 cm bredde,
men jeg kan ikke si det har være til hinder
ved lanesplitting nedover. Tyskerne er flinke sånnn
Største hinderet er vel Tyskere på "smale sykkler",
som ikke helt tør å kjøre mer en 5 km/t fortere en trafikken.
På Norske Vestlandsveier derimot,, er jeg gjerne så
slank som mulig
...................... 
men jeg kan ikke si det har være til hinder
ved lanesplitting nedover. Tyskerne er flinke sånnn

Største hinderet er vel Tyskere på "smale sykkler",
som ikke helt tør å kjøre mer en 5 km/t fortere en trafikken.
På Norske Vestlandsveier derimot,, er jeg gjerne så
slank som mulig


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Forslag til baggasjelagring?
Jeg har lest det var ulovlig å lane splitte i Tyskland og at bilistene sørger for å håndheve dette når noen prøver seg? Vil gjerne ha avkreftet dette hvis jeg tar feil.Voodoodoo skrev:Kjedelig å stå i kø på autobahn når de andre kjører mellom...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Forslag til baggasjelagring?
Det er ikke lov å lanesplitte på Autobahn
Jeg har vært tre ferieturer nedover på rappen,
og har splittet som bare det uten at noen har reagert
Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist
Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv
[video]http://www.youtube.com/watch?v=u4Ri7nJbh_Y[/video]

Jeg har vært tre ferieturer nedover på rappen,
og har splittet som bare det uten at noen har reagert

Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist

Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv

[video]http://www.youtube.com/watch?v=u4Ri7nJbh_Y[/video]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Forslag til baggasjelagring?
Greit å vite at man (antakelig) ikke blir sperret, men videoen frister ikke akkurat til Autobahn-ferie.ojda skrev:Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist
Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv![]()
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Forslag til baggasjelagring?
Du spurt om lanesplitting, jeg illustrerte med et klippp som talte for seg selvLoneRider skrev:Greit å vite at man (antakelig) ikke blir sperret, men videoen frister ikke akkurat til Autobahn-ferie.ojda skrev:Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist
Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv![]()

Det er ikke dermed sagt at det gikk i 50 så mye av tiden

må man jo regne med i løpet av en slik tur.
Forøvrig er jeg enig med deg, at "Autobahnferie" er ikke særlig fristende.
Men det mener jeg selv om det går i 140 snitt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Forslag til baggasjelagring?
Jeg har ikke hatt problemer med lane-splitting i Tyskland. Selv med mine 107cm. Selv om det ikke er lov så synes jeg stort sett jeg blir sluppet frem greit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Forslag til baggasjelagring?
Har opplevd at sinteFritz sperrer veien flere ganger, spesielt ved helt stillestående kø blir de sure på mc-er som etter deres oppfatning "sniker" i køen. De åpner dører for å sperre og nekter å lukke igjen, stiller seg midt i veien. Hytter med neven mm...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Forslag til baggasjelagring?
Det er jo helt utrolig at de blir sur for at motorsykkelister "sniker" i køen... De har jo et bedre egnet framkomstmiddel
Noen av dere som vet hvorfor det ikke er lov å lanesplitte. Jeg kan jo forstå det når trafikken flyter og de fleste ligger langt over lovlig hastighet i norge. Men ved stille eller saktegående kø, burde det ikke være noe problem??

Noen av dere som vet hvorfor det ikke er lov å lanesplitte. Jeg kan jo forstå det når trafikken flyter og de fleste ligger langt over lovlig hastighet i norge. Men ved stille eller saktegående kø, burde det ikke være noe problem??

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Forslag til baggasjelagring?
Fordi hvis ikke de kommer frem fortere, da skal FAAAAAEN ikke noen andre det hellerLordShaft skrev:Det er jo helt utrolig at de blir sur for at motorsykkelister "sniker" i køen... De har jo et bedre egnet framkomstmiddel![]()
Noen av dere som vet hvorfor det ikke er lov å lanesplitte. Jeg kan jo forstå det når trafikken flyter og de fleste ligger langt over lovlig hastighet i norge. Men ved stille eller saktegående kø, burde det ikke være noe problem??

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013