Forslag til baggasjelagring?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Sissybar'en så ut som en flott måte å ødelegge aerodynamikk på :p (Om det stables så høyt)
Ser den, men jeg trenger egentlig den plassen jeg kan få... tror jeg...

7x av hvert undertøy, 3 olabukser samt en gåbort-bukse, jakke, pensko, gensere, skjorter, innesko, iPad, iPhone, Gopro (alt med diverse tilbehør som ladere/festeannordninger etc.) toalettsaker, kamera. I tillegg kommer litt reisemat, kaffekanne og annet småtteri som kan nytes på en flott rasteplass.

Kanskje blir dte også litt shopping langs min vei og da er det litt kjekt med ekstra plass.

Jeg kjører som sagt en cruiser og jeg kommer ikke til å ligge langflat i svingene. Skal jeg kjøre bajas har jeg nok kjøpt feil sykkel :)
Skulle hatt Goldwing du, med den største tilhengeren. Kanskje du hadde fått plass til nesten alt da... :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser ikke helt den.

Er fullt mulig og få til dette. Men hvordan og på hvilken måte eren annen ting.
Tror jeg hadde startet med å vurdere mengden ting. 3 olabukser? Jeg hadde med meg ei langbukse, ei tynn joggebukse og en shorts på min 4 ukers tur i sommer. Inne sko og pensko bør jo kunne kombineres.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
evike skrev:Sitter på jobb, men måtte fokusere blikket på noe annet, derfor kort innom. Har du sjekket her:
http://www.mcoslo.com/BAGASJE/BAGASJEUTSTYR/SALVESKER
Ja, men 7-lapper (1000-lapper) for ett par vesker synes jeg er litt drøyt... :)
MC utstyr er dessverre ofte dyrt, og 7000,- for 2 stk. sidekofferter med fester er vel litt under normalen. (selv om du her slipper fester da ).

Men er enig at bagasjeutstyr på motorsykkel generelt er dyrt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Barbarozza »

Å pakke lite og smart er en kunst. Men ikke vanskelig. Og som allerede nevnt flere ganger, baggasje gjør noe med tyngdepunktet, selv med relativt lite i tankveska eller bak.

Husk at på sommeren kan du vaske underveis. Såpepulver er lett å ta med seg. Og du har VISA og Master til å kjøpe noe du oppdager du trenger.

PS du pakker med deg altfor mye :knegg
Memento mori

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av LoneRider »

Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Voodoodoo »

LoneRider skrev:Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.
Kjøreegenskapsmessig så er det en fordel å ha det lavt ja, men praktisk sett kan det være en fordel å ha sykkelen så smal som mulig. Kjedelig å stå i kø på autobahn når de andre kjører mellom, da går timene fort. (ja jeg veit det ikke er lov men å stoppe er aldri et alternativ når det finnes en mulighet for passering).

Kan en pakke tett intill ryggen på passasjersetet så er det et bra alternativ.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av ojda »

Jeg kjører ferie med 98 cm bredde,
men jeg kan ikke si det har være til hinder
ved lanesplitting nedover. Tyskerne er flinke sånnn :vs
Største hinderet er vel Tyskere på "smale sykkler",
som ikke helt tør å kjøre mer en 5 km/t fortere en trafikken.
På Norske Vestlandsveier derimot,, er jeg gjerne så
slank som mulig :prf ...................... :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av LoneRider »

Voodoodoo skrev:Kjedelig å stå i kø på autobahn når de andre kjører mellom...
Jeg har lest det var ulovlig å lane splitte i Tyskland og at bilistene sørger for å håndheve dette når noen prøver seg? Vil gjerne ha avkreftet dette hvis jeg tar feil.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av ojda »

Det er ikke lov å lanesplitte på Autobahn :[-X
Jeg har vært tre ferieturer nedover på rappen,
og har splittet som bare det uten at noen har reagert :roll
Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist :thumleft

Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv :prop:



[video]http://www.youtube.com/watch?v=u4Ri7nJbh_Y[/video]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av LoneRider »

ojda skrev:Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist :thumleft

Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv :prop:
Greit å vite at man (antakelig) ikke blir sperret, men videoen frister ikke akkurat til Autobahn-ferie.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av ojda »

LoneRider skrev:
ojda skrev:Skulle jeg mot formodning bli stoppet av Polizei,
skal jeg nok klare å spille uvitende førstegangsturist :thumleft

Hva andre bilister angår, taler vel dette videoklippet for seg selv :prop:
Greit å vite at man (antakelig) ikke blir sperret, men videoen frister ikke akkurat til Autobahn-ferie.
Du spurt om lanesplitting, jeg illustrerte med et klippp som talte for seg selv ;-)
Det er ikke dermed sagt at det gikk i 50 så mye av tiden :-k Men noe køkjøring
må man jo regne med i løpet av en slik tur.
Forøvrig er jeg enig med deg, at "Autobahnferie" er ikke særlig fristende.
Men det mener jeg selv om det går i 140 snitt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har ikke hatt problemer med lane-splitting i Tyskland. Selv med mine 107cm. Selv om det ikke er lov så synes jeg stort sett jeg blir sluppet frem greit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Voodoodoo »

Har opplevd at sinteFritz sperrer veien flere ganger, spesielt ved helt stillestående kø blir de sure på mc-er som etter deres oppfatning "sniker" i køen. De åpner dører for å sperre og nekter å lukke igjen, stiller seg midt i veien. Hytter med neven mm...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av LordShaft »

Det er jo helt utrolig at de blir sur for at motorsykkelister "sniker" i køen... De har jo et bedre egnet framkomstmiddel :scratch
Noen av dere som vet hvorfor det ikke er lov å lanesplitte. Jeg kan jo forstå det når trafikken flyter og de fleste ligger langt over lovlig hastighet i norge. Men ved stille eller saktegående kø, burde det ikke være noe problem?? :-k

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Det er jo helt utrolig at de blir sur for at motorsykkelister "sniker" i køen... De har jo et bedre egnet framkomstmiddel :scratch
Noen av dere som vet hvorfor det ikke er lov å lanesplitte. Jeg kan jo forstå det når trafikken flyter og de fleste ligger langt over lovlig hastighet i norge. Men ved stille eller saktegående kø, burde det ikke være noe problem?? :-k
Fordi hvis ikke de kommer frem fortere, da skal FAAAAAEN ikke noen andre det heller :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar