Kjøpstips i naken-klassen.
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
KTM Service intervaller:
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja, så den, å ser ikke at den er solgt ennå.flonoen skrev:Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
Kommer nok til å ta servicer selv ja, hvertfall på en 2008 modell, men det koster jo litt alikevel med en tusing i olje dobbelt så ofte.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jepps, det er flott! Takker!Snikendeugle skrev:KTM Service intervaller:
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Tobben84 skrev:Ja, så den, å ser ikke at den er solgt ennå.flonoen skrev:Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
Kommer nok til å ta servicer selv ja, hvertfall på en 2008 modell, men det koster jo litt alikevel med en tusing i olje dobbelt så ofte.
Ligger ikke på finn nå? 1000 i olje? Fyller hele bensintanken da eller?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Nja, 3,3 liter castrol blir jo da 4 1-litere til snaue 200,- per flaske+et godt oljefilter, så nærmer det seg fort 1000,-.flonoen skrev:Tobben84 skrev:Ja, så den, å ser ikke at den er solgt ennå.flonoen skrev:Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
Kommer nok til å ta servicer selv ja, hvertfall på en 2008 modell, men det koster jo litt alikevel med en tusing i olje dobbelt så ofte.
Ligger ikke på finn nå? 1000 i olje? Fyller hele bensintanken da eller?
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
3,3 liter olje? På min endunker går det i underkant av 2 med filterbytte.
4l motorex som er anbefalt av ktm til 100kr/l:
http://www.ebay.com/itm/Motorex-Cross-P ... 5e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
4l motorex som er anbefalt av ktm til 100kr/l:
http://www.ebay.com/itm/Motorex-Cross-P ... 5e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Det er så lite som skal på ja, på min Thundercat er det 3,3 liter ser du:)flonoen skrev:3,3 liter olje? På min endunker går det i underkant av 2 med filterbytte.
4l motorex som er anbefalt av ktm til 100kr/l:
http://www.ebay.com/itm/Motorex-Cross-P ... 5e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for tips!
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Er vel litt mer som skal smøres på en rekkefirer enn en endunker :) Er noe sånt som 3-4 liter som skal til på fz8'en min også.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
1.70-1.75l olje skal inn i en Duke, så det er ikke rare greiene :)
Det som kan være lurt er å spørre eier om sykkelen har et spesielt oljeforbruk. Dette virker som om er veldig forskjellig fra Duke til Duke... Min bruker ganske mye, så jeg sjekker ofte og har alltid med en flaske. Men ifølge forhandler så er min fortsatt innenfor "normalen" før det slås alarmer...
Det som kan være lurt er å spørre eier om sykkelen har et spesielt oljeforbruk. Dette virker som om er veldig forskjellig fra Duke til Duke... Min bruker ganske mye, så jeg sjekker ofte og har alltid med en flaske. Men ifølge forhandler så er min fortsatt innenfor "normalen" før det slås alarmer...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Da solgte jeg Yamahaen også, og kjenner jeg angrer litt. Den var så herlig på mange måter:( Havner i osloområdet.
Men så gikk jeg seff glipp av den Duken som lå til salgs i Bergen til 65 laken. Den ble solgt i dag!
Det var dritt, men jakten er for alvor i gang hvertfall. Duke 3 er aktuelt hvis prisen er riktig og Duke 4 er den jeg helst vil ha, men da må den ned rundt 85-90 laken for at jeg skal klare det.
Men så gikk jeg seff glipp av den Duken som lå til salgs i Bergen til 65 laken. Den ble solgt i dag!
Det var dritt, men jakten er for alvor i gang hvertfall. Duke 3 er aktuelt hvis prisen er riktig og Duke 4 er den jeg helst vil ha, men da må den ned rundt 85-90 laken for at jeg skal klare det.
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Til våren dukker det nok opp flere sykler, men desverre dukker det opp flere kjøpere også på denne tida. (Så forresten det dukka opp en superduke til under 100k i dag...)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Sett på e-post abonnement på et søk i Finn, så får du tittet på det meste med en gang det ligger på Finn :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jepp, stemmer det. Flere kjøpere og selgers marked. Så den superduken, men synes ikke den har det frekke utseende som 690 har altså. Ser mer seigrumpet ut;)flonoen skrev:Til våren dukker det nok opp flere sykler, men desverre dukker det opp flere kjøpere også på denne tida. (Så forresten det dukka opp en superduke til under 100k i dag...)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja er mye innpå å ser, og skal være kjapp på avtrekkeren neste gang.Snikendeugle skrev:Sett på e-post abonnement på et søk i Finn, så får du tittet på det meste med en gang det ligger på Finn :)
Hvor mye ville dere ha gitt for en 2012 duke 4 med 4000 km på telleren. Etter sigende strøken. ??
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
4000km er som om det var rett ut av esken, så 85-95000
Lettere felger på 2013 modellen, men 98214362462 ganger meg plagsomme å vaske.
Lettere felger på 2013 modellen, men 98214362462 ganger meg plagsomme å vaske.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja, ikke sant. Han ber om 99 laken, men hadde også en følelse av at det var litt i drømmeland. Skal se og høre litt om ikke jeg får i gang en avtale med han:)Snikendeugle skrev:4000km er som om det var rett ut av esken, så 85-95000
Lettere felger på 2013 modellen, men 98214362462 ganger meg plagsomme å vaske.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
This just in:
Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Den der var frekk :)Snikendeugle skrev:This just in:
Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Flott sykkel, men jeg må innrømme at jeg blir mer og mer sikker på at jeg skal ha Duke 4 altså. Driver å dealer med en nå, da jeg synes de fleste blir priset veldig høyt. Mtp serviceintervallene, så er jo jeg vant til å bytte olje og filter hver høst/vinter, men på 10000 km serviceintervaller så blir jo ikke det alltid nødvendig. Er det noe stress å la sykkelen stå over vinteren med den gamle olja, å kjøre utpå sesongen før man tar service til angitt km-stand?Snikendeugle skrev:This just in:
Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Nå vet ikke jeg hva det står i servicemanualen på Duke, men på min sykkel så skal olje/filter skiftes en gang i året uavhengig av serviceintervall, så det må du nesten sjekke. Det er uansett en kjapp jobb som koster lite penger.Tobben84 skrev:Flott sykkel, men jeg må innrømme at jeg blir mer og mer sikker på at jeg skal ha Duke 4 altså. Driver å dealer med en nå, da jeg synes de fleste blir priset veldig høyt. Mtp serviceintervallene, så er jo jeg vant til å bytte olje og filter hver høst/vinter, men på 10000 km serviceintervaller så blir jo ikke det alltid nødvendig. Er det noe stress å la sykkelen stå over vinteren med den gamle olja, å kjøre utpå sesongen før man tar service til angitt km-stand?Snikendeugle skrev:This just in:
Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Om det er snakk om 9000km av 10000 før service hadde jeg nok byttet oljen før vinteren om den ikke skal bli kjørt. Men som med det meste av slikt pirk, så funker det nok helt fint om du ikke bytter også.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=Duke& ... e=46800361" onclick="window.open(this.href);return false;
Da ble det denne:) gleder meg som en unge til å hente den når graderstokken kryper litt opp. Bor i Stavanger, så det blir en magisk tur hjem:)
Betaler en litt lavere pris enn i annonsen btw.
Da ble det denne:) gleder meg som en unge til å hente den når graderstokken kryper litt opp. Bor i Stavanger, så det blir en magisk tur hjem:)
Betaler en litt lavere pris enn i annonsen btw.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Gratulerer så mye! :)
Bare å gjøre klar lommeboken for å titte i Powerparts katalogen
MYE bra info og samfunn på Ktmforums Duke underforumet:
http://www.ktmforums.com/forums/duke/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bare å gjøre klar lommeboken for å titte i Powerparts katalogen

MYE bra info og samfunn på Ktmforums Duke underforumet:
http://www.ktmforums.com/forums/duke/" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Takk for det. Og ikke minst, takk for hjelp!!kjente på at abs, slipperclutch og lengre serviceintervaller gjorde at 4 var et mer fornuftig kjøp.Snikendeugle skrev:Gratulerer så mye! :)
Bare å gjøre klar lommeboken for å titte i Powerparts katalogen
MYE bra info og samfunn på Ktmforums Duke underforumet:
http://www.ktmforums.com/forums/duke/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, har allerede begynt å se på Upgrades. Hva anbefales av slipon. orginalanlegget høres jo moped ut. Spinning Wheel mente acra og leovince var good shit. Leovince koster jo halvparten, så heller mot det........
Fikk med handguards og motorbeskyttelse hvertfall:)