Enig! Men et kvinnfolk er nå litt som en alpetur.. Høye topper og dype skjæringerjhn skrev:Men du må se det fra den positive siden ... tenk om du måtte snu på denne setningen ...... siden det ikke ble kvinnfolk i fjor pga alpene. Det hadde vært mye verre.Togmannen skrev:.... Siden det ikke ble alpetur i fjor pga kvinnfolk ..

(Ja, jeg er en mannsgris)
Ellers er vel poenget med toget for min del å komme fram uthvilt og ikke sår i baken. For et par år siden kjørte vi Sverige på kryss og tvers, og første dagen var det en transportetappe på 92 mil. Det gikk, men var litt sår i rumpa og litt lei allerede. (Og våt!) Heller båt til Kiel, (kl 14-10 neste dag) Sykkel til Hamburg,(1 time) opplasting, togtur(kl 13 til 06 neste dag,Hamburg til Innsbruck)
Tar bare litt lengre tid enn å kjøre, koster omtrent det samme, og en starter frisk og opplagt. Og alpene under dekkene. I tillegg kan en ta en øl eller to før en legger seg.
2 personer: Båt (2600 nok) + tog (4700nok)= 7300/2= 3650 pr pers. Og det synes jeg ikke er mye for å spare 175 mil. Pr dags dato begynner det å bli litt plukket, så det er ikke mer enn 400 kr å spare på å ta det til Munchen.