Autozug slutter å kjøre!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Bosted: Oslo

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Togmannen »

jhn skrev:Men du må se det fra den positive siden ... tenk om du måtte snu på denne setningen ...
Togmannen skrev:.... Siden det ikke ble alpetur i fjor pga kvinnfolk ..
... siden det ikke ble kvinnfolk i fjor pga alpene. Det hadde vært mye verre.
Enig! Men et kvinnfolk er nå litt som en alpetur.. Høye topper og dype skjæringer ;-) Og kurver så tårene tar en.
(Ja, jeg er en mannsgris)

Ellers er vel poenget med toget for min del å komme fram uthvilt og ikke sår i baken. For et par år siden kjørte vi Sverige på kryss og tvers, og første dagen var det en transportetappe på 92 mil. Det gikk, men var litt sår i rumpa og litt lei allerede. (Og våt!) Heller båt til Kiel, (kl 14-10 neste dag) Sykkel til Hamburg,(1 time) opplasting, togtur(kl 13 til 06 neste dag,Hamburg til Innsbruck)

Tar bare litt lengre tid enn å kjøre, koster omtrent det samme, og en starter frisk og opplagt. Og alpene under dekkene. I tillegg kan en ta en øl eller to før en legger seg.

2 personer: Båt (2600 nok) + tog (4700nok)= 7300/2= 3650 pr pers. Og det synes jeg ikke er mye for å spare 175 mil. Pr dags dato begynner det å bli litt plukket, så det er ikke mer enn 400 kr å spare på å ta det til Munchen.
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:0,6...det var da svært til lavt forbruk! Ligger du i dragsuget til vogntogene??
Er det så lavt da? I Norge ligger gjennomsnittet på halvliteren. Husker ikke helt nøyaktig hvor mye den bruker i 150km/t, derfor skreiv jeg 0,6 og noe.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Bosted: Porsgrunn

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Anaxim »

Nei, 0.5 på mila er da ikke så lite (?). Jeg kjører en Fazer 600. Har vært nede i 0.45 ved pen kjøring. "Madame" ligger stort sett på 0.36 uansett, med en F800ST. Synes forresten det er absurd at min sykkel skal bruke nesten like mye som bilen, som veier 4-5 ggr. mer.

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Bosted: Oslo

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Togmannen »

Anaxim skrev:Nei, 0.5 på mila er da ikke så lite (?). Jeg kjører en Fazer 600. Har vært nede i 0.45 ved pen kjøring. "Madame" ligger stort sett på 0.36 uansett, med en F800ST. Synes forresten det er absurd at min sykkel skal bruke nesten like mye som bilen, som veier 4-5 ggr. mer.
Egentlig ikke. Du kan ikke få både effekt og bensingjerrighet, og for de fleste mc-motorer er effekt målet. Er vel ca 100 hk i den 0,6l motoren du har mellom bena, dvs en 1,8 l bil skulle hatt 300.. Da blir ikke motoren så gjerrig.

Og forøvrig har en glatt bil ganske liten luftmotstand i forhold til en "ruglete" mc med mye turbulens. Vekt i seg selv har nesten ingenting med drivstofforbruk å gjøre. Forøvrig gjør kawan mila på 0,3 i litt inspirert kjøring, har hatt den under før jeg fikk drevet den om. Men kun 70 hester da :)
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av jhn »

Togmannen skrev:
Anaxim skrev:Nei, 0.5 på mila er da ikke så lite (?). Jeg kjører en Fazer 600. Har vært nede i 0.45 ved pen kjøring. "Madame" ligger stort sett på 0.36 uansett, med en F800ST. Synes forresten det er absurd at min sykkel skal bruke nesten like mye som bilen, som veier 4-5 ggr. mer.
Egentlig ikke. Du kan ikke få både effekt og bensingjerrighet, og for de fleste mc-motorer er effekt målet. Er vel ca 100 hk i den 0,6l motoren du har mellom bena, dvs en 1,8 l bil skulle hatt 300.. Da blir ikke motoren så gjerrig.

Og forøvrig har en glatt bil ganske liten luftmotstand i forhold til en "ruglete" mc med mye turbulens. Vekt i seg selv har nesten ingenting med drivstofforbruk å gjøre. Forøvrig gjør kawan mila på 0,3 i litt inspirert kjøring, har hatt den under før jeg fikk drevet den om. Men kun 70 hester da :)
Jeg tror du tar feil her Togmannen.
Regnestykket ditt om effekt, vekt og ccm holder ikke helt.
Jeg har en 1000 ccm på ca 100 hk med et forbruk på ca 0,5-0,6.
En S 1000 RR med 190 hk har vel også et forbruk på halvliteren ca.
En Rocket III , med 2300 ccm og 140 hk bruker sikkert omtrent det samme den også.
Det er vanskelig å se noen logisk sammenheng mellom forbruket i en bil og en mc, men MC-produsentene ser ikke ut til å prioritere å redusere forbruket.
At vekt nesten ikke betyr noe, må være feil ... det strider mot alt man har lært, hørt og lest om forbruk.
Det krever en viss mengde energi for å flytte ett kilo, det er en kjent sak.

ZZR-Erling

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:0,6...det var da svært til lavt forbruk! Ligger du i dragsuget til vogntogene??
Er det så lavt da? I Norge ligger gjennomsnittet på halvliteren. Husker ikke helt nøyaktig hvor mye den bruker i 150km/t, derfor skreiv jeg 0,6 og noe.
Ja, det er jo veldig lavt på AB!

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:0,6...det var da svært til lavt forbruk! Ligger du i dragsuget til vogntogene??
Er det så lavt da? I Norge ligger gjennomsnittet på halvliteren. Husker ikke helt nøyaktig hvor mye den bruker i 150km/t, derfor skreiv jeg 0,6 og noe.
Ja, det er jo veldig lavt på AB!
Personlig så driter jeg litt i forbruket når jeg er på ferie.
Tipper Hayaen med pikk&pakk på autobahn drar såpass mye at det blir tanking hver 15 mil.

Men nå er jeg ganske lei av å kjøre autobahn og hvis jeg kan stå opp i femtia på morra'n på Nordagutu og sette kursen sørover for så å våkne opp i München dagen etter sånn noenlunde uthvilt så er det ei jækla fin pakke.

Synd at tilbudet forsvinner men jeg akter å benytte meg av det en siste gang i sommer.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av ZZR-Erling »

Noen som finner informasjon direkte fra Deutsche Bahn?

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Bosted: Porsgrunn

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Anaxim »

Nei, har bare funnet det på nettsida til "Tourenfahrer".

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Vagabond60 »

Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.

Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !

PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av JohnnyTh »

Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.

Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !

PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.

2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av hakhap »

JohnnyTh skrev:
Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.

Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !

PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.

2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mc
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av jhn »

hakhap skrev:
JohnnyTh skrev:
Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.

Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !

PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.

2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mc
1,50 kr, det var da ikke mye ... hvordan er de kommet fram til det tallet?
Jeg hadde i mange år en utrolig kjip arbeidsgiver som ikke ga fra seg et eneste øre om det ikke var absolutt nødvendig. Jeg sluttet der i 2001 og da fikk vi ca 3.50, og jeg mener å huske det var statens satser vi fulgte

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av SuperMorten »

Statens satser er:

1. Det skal innhentes forhåndssamtykke av arbeidsgiver/oppdragsgiver dersom egen bil skal benyttes som transportmiddel på reisen.
2. Satser for kilometergodtgjørelse ved bruk av egen bil:
a) For inntil 10 000 km i kalenderåret: kr 4,05 pr. km.
b) Over 10 000 km i kalenderåret: kr 3,45 pr. km.
c) For arbeidstakere med arbeidssted i Tromsø: kr 0,10 pr. km i tillegg til satsene i bokstav a) eller b).
3. For kjøring på skogs- og anleggsveier gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
4. Når det er nødvendig med tilhenger for å bringe med utstyr og materiell som på grunn av sin vekt og beskaffenhet ikke er naturlig å plassere i bagasjerom eller på takgrind, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km.
5. Når det i bilen tas med arbeidstakere på oppdrag, gis det i tillegg til kilometergodtgjørelsen som fremkommer i pkt. 2, et tillegg på kr 1,00 pr. km pr. arbeidstaker.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Vagabond60 »

Overnevnte satser er for bil. For MC er det 2,90.

Poenget med mitt regnstykke var å synliggjøre kostnadene. For de som synes det er mye, så er det vel heller for lite. Satsen tar også høyde for avskrivning av mc og vi kjører vel ikke mc for å avskrive den ? Jeg kjører for opplevelsen og gleden.

Uansett (for ikke å spore helt av), jeg og min kone foretrekker autozug gjennom Tyskland.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
hakhap skrev:
JohnnyTh skrev:
Vagabond60 skrev:Hvis du skal ta et utgångspunkt mellom å kjøre f.eks Hamburg - München eller ta toget, så er det greit å bruks statens satser for km-godtgjørelse. Gcenerelt er disse for lave.

Satsen for 2014 er 2,90 og skal du kjøre mellom Hamburg - München så blir det da 755 km x 2,90 = 2.189,50 (tur retur kr 4.379,-). Legg til 1 overnatting (det er ikke alle som starter fra Kiel !) så er jeg ikke i tvil. Det dyreste alternativet er å kjøre gjennom Tyskland. Men, liker du autobahn eller å tusle deg gjennom via bundesstrasse, så er det for all del, gjør det. Jeg har gjort det 1 gang og håper jeg kan slippe i fremtiden !

PS! Har tatt toget i 2-3 ganger hvert år de siste 3 årene og synes det er herlig å "parkere" i Hamburg og ta en kald en, prate med de andre i vogna (sist tur kom 1 tysker som hadde kjørt 14 dager på Island, jeg ble ikke fristet) og våkne i München.
Huff, hvis jeg skulle tenkt at det koster 20kr mila å kjøre sykkel så hadde jeg sikkert ikke hatt råd. Når jeg sjekket Autozug sist så var det nesten 5000kr tur retur, så blir jo nesten det samme da.

2,90kr er det satsen for motorsykkel? Hos oss får vi samme satsen om det er bil eller mc. Alltid 1,50kr
På jobben får vi 4,05 kr per km uansett bil eller mc
1,50 kr, det var da ikke mye ... hvordan er de kommet fram til det tallet?
Jeg hadde i mange år en utrolig kjip arbeidsgiver som ikke ga fra seg et eneste øre om det ikke var absolutt nødvendig. Jeg sluttet der i 2001 og da fikk vi ca 3.50, og jeg mener å huske det var statens satser vi fulgte
For å komme frem til det tallet så slikket de på fingeren og holdt den opp i luften. Så sa de høyt 1,20kr/km Må ha vært sånn. Det var 1,20km i mange år og så ble det oppjustert til 1,50km for et par år siden. Jeg har et par ganger nektet å kjøre egen bil, med begrunnelse i at jeg ikke er interessert i å sponse deres transportutgifter. Da har det blitt liv i leiren da det ikke har vært andre muligheter for å få meg på jobb. Begge gangene har det helt magisk blitt bestemt at jeg skal få statens satser. Neste prosjekt igjen er det 1,50kr. Når jeg kjører mc så klarer de 1,5kr å dekke de umiddelbare kostnadene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Bosted: Porsgrunn

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Anaxim »

Tlbake til Autozug: "Tourenfahrer" har også i siste nummer mer om at Autozug - i nåværende form - blir nedlagt, i alle fall etter 2015. I denne vår kommersielle tidsalder er det selvfølgelig fortjenesten - eller mangel på sådan - som får dem til å gjøre dette. De antyder også at dersom Autozug skal frakte sykler, vil dette skje ved at sykkelen settes vekk, for så seinere å kjøres ombord av en "erfaren medarbeider". (I kassebil?) Ja, det kan de jo tro blir veldig aktuelt, sier nå jeg (som ikke låner bort sykkelen til noen som helst!). På turen er altså ikke du og sykkelen engang på samme tog.
http://www.tourenfahrer.de/artikel/arti ... -auto-zug/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av ZZR-Erling »

Info fra AZ:
Bookings for summer 2015
Booking options are gradually released
In contrast to previous years, booking for the DB Autozug summer season has begun on different dates for the individual routes as we have not yet finalised some items with our partner companies.

DB Autozug makes your holiday a relaxing experience from the word go. Say goodbye to travel stress as you avoid long queues and frustrating bumper-to-bumper traffic on the motorway. Good for your nerves – and for your vehicle!

We recommend that you book as soon as possible to ensure you get the exact travel dates you wish.



The following routes can be booked for travel in summer 2015:

Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich

New operating concepts are currently being planned for the following routes. Tickets are now available. For more details see right.

Düsseldorf–Munich
Berlin–Munich




As from 10 am on 3 November, you can book DB Autozug journeys for the summer season from 1 May 2015 to 31 Octoberl 2015.
Find out more.

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av gaus »

Fra kokka 10:00 mandag 3. november, kan Autozug billetter bestilles mellom Hamburg og Lörrach og Hamburg og München. så da er vi i gang. :D Ja ja, da må sommeren 2015 grovplanlegges i morgen. Men, prisene har steget betydelig fra i sommer. Informasjon om øvrige ruter kommer i følge Autozug etter hvert.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

ZZR-Erling

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av ZZR-Erling »

Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich

Er jo to aktuelle, bra!
Dog vil vi savne Bozen.

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av gaus »

ZZR-Erling skrev:Hamburg–Lörrach
Hamburg–Munich

Er jo to aktuelle, bra!
Dog vil vi savne Bozen.
Bozen / Bolzano? Ja men, kjører du dit med tog kan du jo ikke velge hvilket pass du skal kjøre for å krysse Alpene, for da er du jo allerede nede i det Italienske lavland, eller som vi kaller dette området, vinland. :scratch
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av gaus »

Da er Autozug billetter bestilt fra Hamburg til München i midten av juli, med retur i starten av august. Og vi fikk den kupeen i annen etasje som vi ville ha. Vi ser fram til en ny sommer i Østerrike, Südtirol og Sveits. :D
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av Svolp »

Vil det neste år 2015 frem til München fungere på samme vis som tidligere på autozug? :-k
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av gaus »

Svolp skrev:Vil det neste år 2015 frem til München fungere på samme vis som tidligere på autozug? :-k
Ja, i følge de klokkeslettene jeg har fått bekreftet for lasting av sykler og avreise kommende sommer, vil Hamburg München med retur, og ganske sikkert også Hamburg Lörrach være som normalt kommende sommer.
Så da er det bare å ta på hjelmen, krøke seg godt sammen og kjøre om bord.

[img]http://i929.photobucket.com/albums/ad13 ... f75fd1.jpg[/img]
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Autozug slutter å kjøre!

Legg inn av gaus »

Siste oppdaterte informasjon på Autozug sin hjemmeside, lyder som følger:

Buchungsstart für den Sommer 2015

Verbindungen Sommersaison 2015

Mit dem Autozug wird bereits die Anreise zum Entspannungs-Trip. Der Stress bleibt zuhause – lange Wartezeiten und quälendes Stop-and-Go auf der Autobahn entfallen. Gut für die eigenen Nerven und das Auto bzw. Motorrad!

In der Sommersaison 2015 erwarten Sie die schönsten Reiseziele für Ihren Urlaub innerhalb Deutschlands.


Folgende Verbindungen werden angeboten:
•Hamburg–Lörrach
•Hamburg–München

Auf den folgenden Verbindungen gibt es das neue Betriebskonzept "Auto+Zug", bei dem der Fahrzeugtransport separat per Lkw erfolgt. Reisen können ab sofort gebucht werden. Detaillierte Informationen finden Sie rechts.
•Berlin–München
•Düsseldorf–München

Letzte Aktualisierung: 03.11.2014

De rutene som det etter hvert blir mulig å bestille, hvor det står "Auto+Zug", er det nye konseptet med MC i et bur på en trailer. Så en trailer som ble lastet i München sist sommer, som skulle til Berlin.

Men Hamburg-München og Hamburg-Lörrach går som normalt sommeren 2015.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Svar