Hvordan lagre turer fra Google Maps ?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Hvordan lagre turer fra Google Maps ?

Legg inn av ojda »

Voodoodoo skrev:
ojda skrev:På Samsungen min bruker jeg en app som heter Spor til å tracke og overføre spor til googlemaps.'
Er det noe tilsvarende for I-Phone som enkelt tracker og overfører kjørt rute til "G-maps"?
bruker motionX gps i pro utgaven. den gjør all det der og mere til.

Takker. Har en kamerat, som ikke hadde råd til noe annet en I-Phone.
Så det var som hjelp til han :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:På Samsungen min bruker jeg en app som heter Spor til å tracke og overføre spor til googlemaps.'
Er det noe tilsvarende for I-Phone som enkelt tracker og overfører kjørt rute til "G-maps"?
Har ikke prøvd "Spor" selv da denne ikke finens til iPhone, men grunnen til at jeg bruker den jeg bruker er fordi den eksporterer ruten som gpx fil som kreves av kartprogrammet jeg bruker i Wordpress.

Jeg tipper "Spor" kun kan eksportere til googles eget kartformat som er "kml" og dette er en filtype som ikke kartprogrammet i Wordpress som jeg bruker støtter.

Hvis man kun skal dokumentere ruten sin med et kjørespor på et kart så vil nok "Spor" fungere bra vil jeg tro. Poenget er at jeg vil gjøre litt mer ut av det og lage en litt "flottere" presentasjon.

Det er sant som det blir sagt at MotionX er bra saker, men den er unødvendig avansert og oppsettet er direkte rotete og litt glorete. Den suger strøm også. Vertfall på min telefon.

Det enkle er ofte det beste :)

Det var nettopp det å holde det enklest mulig som var kluet.
Men takk for tips.
Det fine med "Spor" er at med kun ett tastetrykk ligger sporet i mine ruter i googles
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
Har ikke prøvd "Spor" selv da denne ikke finens til iPhone, men grunnen til at jeg bruker den jeg bruker er fordi den eksporterer ruten som gpx fil som kreves av kartprogrammet jeg bruker i Wordpress.

Jeg tipper "Spor" kun kan eksportere til googles eget kartformat som er "kml" og dette er en filtype som ikke kartprogrammet i Wordpress som jeg bruker støtter.

Hvis man kun skal dokumentere ruten sin med et kjørespor på et kart så vil nok "Spor" fungere bra vil jeg tro. Poenget er at jeg vil gjøre litt mer ut av det og lage en litt "flottere" presentasjon.

Det er sant som det blir sagt at MotionX er bra saker, men den er unødvendig avansert og oppsettet er direkte rotete og litt glorete. Den suger strøm også. Vertfall på min telefon.

Det enkle er ofte det beste :)

Det var nettopp det å holde det enklest mulig som var kluet.
Men takk for tips.
Det fine med "Spor" er at med kun ett tastetrykk ligger sporet i mine ruter i googles
Enig med deg der :)

Svar